تاریخ انتشار: 1399/11/23 22:51
کد خبر: 44808

یک دروازه‌بان و جشن ملی در مصر

نماینده مصر به مقام سوم جام باشگاههای جهان دست یافت.
 یک دروازه‌بان و جشن ملی در مصر

تیم های الاهلی مصر و پالمیراس برزیل از ساعت 18:30 امروز (پنجشبه) برگزار کننده دیدار رده بندی جام باشگاههای جهان بودند. این دیدار در پایان 90 دقیقه با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید و تعیین برنده بدون برگزاری وقت های اضافی 30 دقیقه ای به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی این نماینده مصر بود که موفق شد با نتیجه 3 بر 2 از سد حریف برزیلی خود گذشته و به مقام سوم جام باشگاههای جهان دست پیدا کند.

هر دو تیم پنالتی های اول و دوم خود را در این دیدار از دست دادند. بدر بنون، پنالتی اول الاهلی را گل کرد و در حالی که رونی و لوئیز آدریانو دو پنالتی ابتدایی پالمیراس را از دست دادند، عمر هم دومین پنالتی را برای الاهلی از دست داد. گوستاوو اسکاپرا و گوستاوو گومز، پنالتی های سوم و چهارم پالمیراس را گل کردند و محمد هانی و جونیور نیز دو بار دیگر موفق به گل کردن پنالتی های الاهلی شدند. با مهار پنالتی فیلیپه ملو توسط دروازه بان الاهلی، کار نماینده برزیل تمام شد و نماینده مصر 3 بر 2 فاتح ضیافت پنالتی ها شد.

محمد الشناوی، دروازه بان الاهلی ستاره تیمش در ضیافت پنالتی ها بود که پنالتی های اول و پنجم حریف را مهار کرد.

لازم به ذکر است که تیم الاهلی مصر در دو دوره قبلی که در جام باشگاههای جهان حضور یافته بود در سال های 2006 و 2012  به ترتیب صاحب مقام های سوم و چهارم شده بود و این دومین مقام سومی این تیم است. نکته قابل توجه دیگر، نمایش فاجعه بار نماینده برزیل بود. پالمیراس بدون گل زده این رقابت ها را به پایان رساند؛ این اولین بار بود که یک تیم از امریکای جنوبی موفق به گل زدن در جام باشگاههای جهان نشد.

ملو، ملی پوش برزیل در جام جهانی 2010 پنالتی آخر پالمیراس را از دست داد.

پیش از این هفت بار در هفده دوره جام جهانی باشگاهها، سرنوشت دیدار رده بندی با ضربات پنالتی تعیین شده بود و تنها یک بار قبل از این بازی، دیدار رده بندی بعد از اینکه بدون گل به پایان رسید، به ضربات پنالتی کشیده شده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3em7zy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی تیم ملی با رسول خطیبی دیدار کرد