تاریخ انتشار: 1400/01/09 22:06
چالش بزرگ ال پیچیچی
کد خبر: 42176

بنزما بالاخره ترمز لیونل مسی را می کشد؟

کریم بنزما این هفته ها روی دور گلزنی است و همراه لوئیس سوارز تعقیب کنندگان جدی لیونل مسی در راه کسب عنوان آقای گلی محسوب می شود.
بنزما بالاخره ترمز لیونل مسی را می کشد؟

 بدون شک چالش بزرگ کریم بنزما کسب جایزه ال پیچیچی (بهترین گلزن لالیگا) است که البته کار بسیار سختی به نظر می رسد. مهاجم رئال مادرید زمانی که پیراهن لیون را بر تن داشت، در فصل 08-2007 توانست 20 گل در 36 بازی به ثمر برساند و آقای گل لیگ یک فرانسه شود؛ با این حال از زمان حضورش در رئال مادرید نتوانسته است به این عنوان دست یابد.

یکی از دلایل اصلی این ناکامی حضور کریستیانو رونالدو در تیم مادریدی بود. فوق ستاره پرتغالی در فصول 12-2011، 14-2013 و 15-2014 توانست عنوان ال پیچیچی را کسب کند.

بنزما فصل جاری تاکنون 17 گل در لالیگا به ثمر رسانده است. لیونل مسی با 23 گل و لوئیس سوارس با 19 گل جلوتر از او هستند و بلاید توجه داشت که هنوز 10 بازی تا پایان فصل باقی مانده است.  مهاجم فرانسوی دو سال گذشته 24 و 25 گل در لالیگا به ثمر رساند. او در 10 هفته پایانی فصل 19-2018 توانست هشت گل به ثمر برساند. سال گذشته هفت بار گلزنی کرد و فصلی بود که به آقای گلی نزدیک شد ولی در نهایت لیونل مسی با 25 گل ال پیچیچی را به دست آورد و بنزما روی 21 گل ماند.

در هر صورت دلایلی وجود دارد که می توان به کسب جایزه پیچیچی مهاجم فرانسوی خوشبین بود. بنزما در دیدار هفته گذشته رئال مادرید مقابل سلتاویگو دبل کرد تا به بهترین آمار گلزنی اش در بازی های پیاپی برسد.

او در شش بازی اخیرش گلزنی کرده(لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا) و هشت گل از 32 گلش در این مدت به ثمر رسیده است (34.78 درصد گل هایش). مهاجم رئال مادرید برابر ختافه، والنسیا، اتلتیکومادرید، الچه و سلتاویگو گلزنی کرده است.(در دو بازی آخر دبل کرد). گل هایش برابر سلتا موجب شد به رکورد سانتیانا (چهارمین گلزن برتر رئال مادرید در لالیگا) برسد. دیگر گل این بازیکن برابر آتالانتا در لیگ قهرمانان به ثمر رسید.

01534693

شنبه هفته آینده بنزما یک چالش جدید پیش رو دارد که آن گلزنی مقابل ایبار است. او می تواند به رکورد گلزنی در شش بازی پیاپی لالیگا دست یابد. او بارها در پنج بازی پیاپی موفق به این کار شده است اما تنها یک بار در شش دیدار متوالی این کار را انجام داد. این اتفاق در فصل 16-2015 رخ داد که برابر تیم های والنسیا، دپورتیوو لاکرونیا (دو گل)، اسپورتینگ خیخون (دو گل)، رئال بتیس، اسپانیول و گرانادا بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39g9no

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پویول: مسی به اندازه کافی در بارسا انگیزه دارد اما...