تاریخ انتشار: 1400/01/15 21:03
کد خبر: 41927

پیش بازی رئال مادرید- لیورپول/ تکرار فینال کیف این بار بدون کاریوس

دیدار حساس رئال مادرید و لیورپول در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فردا شب برگزار می شود.
پیش بازی رئال مادرید- لیورپول/ تکرار فینال کیف این بار بدون کاریوس

امین یزدانی؛ شاگردان زیدان در بازی رفت از مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ سه شنبه شب ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت  23/30 در ورزشگاه دی استفانو شهر مادرید، میزبان شاگردان یورگن کلوپ خواهند بود.

کهکشانی ها که این روزها  درشرایط نسبتا خوبی به سر میبرند در هفته بیست و‌نهم لالیگا آیبار را درخانه با دوگل شکست دادند تا از قافله صدزنشینان بالای جدول عقب نمانند؛ آنها سرمست از این پیروزی به مصاف تیمی می روند که از مثلث تهاجمی وحشتناکی برخوردار است،آنهم درمقطع مهمی که راموس مدافع باصلابت، مستحکم و رهبرش را در زمین بهمراه ندارد. گرچه زوج ناچو(میلیتائو) - واران مدت ها با هم هماهنگ شده و ازسویی کاسیمیرو نیز به خوبی حفره جلوی آنها را پوشش می دهد و بارها درقامت یک گلزن ظاهر شده است.مندی و لوکاس واسکز دو فولبک رئال، وظایف کاملا متفاوتی باهم دارند.واسکز انرژیک بیشتر درکانال کناری و طولی زمین مدام در رفت و آمد است.او در ارسال ها بسیار متبحر است، اما فرلاند مندی علاوه بر اینکار،آزادی عمل بیشتری دارد، به شکلی که به عمق خط دفاعی حریف می زند و دربسیاری از زمان بازی حتی او را نزدیک بنزما نیز  مشاهده می کنیم.این فولبک همه کاره و  خستگی ناپذیر است،اما در این بازی باتوجه به حضور فعالی که صلاح در سمت چپ خط دفاعی رئال خواهد داشت ، احتمالا مندی را اندکی  محتاط تر در فاز هجومی  خواهیم دید.

 خط میانی و حمله رئال مادرید در بهترین شرایط خود بسر می برند، آنها درک متقابل خوبی از همدیگر دارند. بنزما نیز در شرایط آرمانی قراردارد ،زیرا او این روزها  هم روی زمین و هم از طریق هوا گلهایی تعیین کننده و زیبایی در هفته های اخیر بثمر رسانده است.پس، خط دفاعی شکننده لیورپول شب سختی مقابل کریم و دو وینگر کناری اش دارد.  

قطعا مودریچ و کروس در دو طرف کاسیمیرو،نبض،ریتم و ضرب آهنگ بازی را در دست خواهند داشت و بالانس خوبی را در دو فاز دفاع و حمله را درمیانه زمین ایجاد می کنند،هرچند گگن پرسینگ کلوپ قطعا کار را برای آنها دشوار می کند.جنگ اصلی در میانه زمین رقم می خورد،جایی که هر دو مربی از مدل پایه۳-۳-۴ در بازی استفاده می کنند،هرچند وظایف و شعاع حرکتی و کیفیت فنی آنها باهم متفاوت است.زیدان برای از کار انداختن لیورپول باید تدبیری برای خنثی کردن آرنولد و روبرتسون دو فولبک فعال لیورپول بیندیشد.

 درآن سوی زمین شاگردان کلوپ قرار دارند که روند خوبی را در چند بازی اخیرشان سپری می کنند.آنها درآخرین دیدار پیش از تقابل با رئال مادرید،آرسنال را با سه گل در امارات درهم کوبیدند،بنابراین آنفیلدنشینان با روحیه مضاعف و انگیزه ای فراوان، گام به ورزشگاه دی استفانو خواهند گذاشت.

سبک بازی کلوپ برمبنای گگن پرس استوار است و در بطن این شیوه از بازی کلوپ،حملات سریع و ضدِ ضدحمله نهفته است.برای اجرایی کردن چنین شیوه ای از بازی فوتبال به توان و انرژی بالا و انسجام،هماهنگی و هارمونی فراوانی نیاز است.

کلوپ برای پیاده سازی گگن‌پرسینگ خود که سبک بازی تیمش برآن بنا نهاده شده، نیاز دارد که با ۷ الی ۸ بازیکن در زمین حریف اینکار را انجام دهد،بنابراین ریسک بالایی میطلبد،زیرا چنانچه زنجیره  این نوع از پرس شکسته شود با توجه به غیبت فن دایک و گومز،دروازه تیمش باخطرات جدی روبرو میشود،خاصه که خط حمله رئال مادرید از انسجام، هارمونی و سرعت بالایی در فاز انتقال برخوردار است و بنزما دربهترین شرایطش قراردارد.

بیشتر مطلق طراحی حملات کلوپ بردوش آرنولد و روبرتسون دو فولبک خستگی ناپذیرش استوار است.  چنانچه زیزو بتواند این دو فولبک با کیفیت را مهار کند،تیم کلوپ در فاز حمله بامشکلات زیادی مواجه میشود،هرچند بازی ترکیبی،تیاگو-فرمینو(ژوتا)-مانه و صلاح درعمق خطوط دفاعی حریفان نیز از دیگر برنامه های لیورپول برای رسیدن به دروازه حریف بشمار میرود.

این دیدار جذابیت خاص خودش را دارد و جزئیات نیز دررقم خوردن نتیجه بی تاثیر نخواهد بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48leow

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تکرار فینال کاردیف این بار بدون کاریوس
پیش بازی رئال مادرید- لیورپول