تاریخ انتشار: 1400/01/17 15:11
کد خبر: 41831

به بهانه دیدار حساس و جذاب بایرن مونیخ-پاری سن ژرمن

دیدار حساس و جذاب بایرمونیخ و پاری سن ژرمن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب ساعت 23/30 برگزاار می شود.
به بهانه دیدار حساس و جذاب بایرن مونیخ-پاری سن ژرمن

امین یزدانی؛ دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن از ساعت   23/30  فردا شب در ورزشگاه آلیانر آره نای شهر مونیخ برگزار می شود.

بایرن با غلیه بر لاتزیو گام به این مرحله از بازی ها گذاشت و پی اس جی نیز بارسلونا را از این رقابت ها کنار زد تا حریف بایرن مونیخی شود که باید از عنوان قهرمانی فصل پیش خود دفاع کند.

در زیر به نکات مهم و کلیدی هر دو تیم در برخی زمینه ها پرداخته شده تا ذهن خوانندگان را جهت مشاهده این دیدار زیبا،تهاجمی و سرعتی ،آماده و مهیا می کند.

 ابتدا به نقش و تاثیر پرسینگ فلیک که بیشتر در موج دوم بازیکنان بایرن به چشم می خورد، پرداخته میشود. در سیستم پایه ۱-۳-۲-۴ فلیک، گنابری،کومان(سانه) و مولر سه بازیکن تهاجمی بایرن در پوشش کناره‌های زمین و جلوگیری از پیشروی بازیکنان حریف تا حدودی در این اواخر مشکل داشت، بنابراین فلیک برای رفع این مشکل با جلو‌کشیدن پاورد و دیویس و نزدیک شدن آنها به دو وینگر خودی، پرسینگ را با بیش از ۷ بازیکن در زمین حریف انجام می دهد. کیمیش و گورتسکا دو هافبک محوری عقب زمین بایرن، مالکیت توپ در دو کانال داخلی یا کناره‌های زمین را حفظ می‌کنند تا پس از آن، از تغییر منطقه بازی حریف جلوگیری کنند.هنگامی که شاگردان فلیک، چنین کاری را انجام می‌دهند،۳ بازیکن هجومی بایرن(به جز لو  یا بازیکن جانشین در این بازی احتمالا موتینگ باشد) می‌توانند بیشتر از پشت به سمت توپ حرکت کنند و باعث شوند که گزینه‌های پاس بازیکنان حریف، کاهش چشم گیری پیدا کند و همین عامل، سبب می‌شود که بازپس‌گیری توپ در یک سوم میانی زمین بیشتر میشود.

ازطرفی فلیک ترجیح می‌دهد که خط دفاعی اش، جلوتر از حالت معمولیِ بقیه تیمها در زمین حضور داشته باشد تا این عامل  باعث شود که دو هافبک تدافعی پست شش و هشت(کیمیش و گورتسکا) و همچنین دو فولبک بایرن یعنی (دیویس و پاوارد)  سبب شوند که آنها درمناطقی قرار بگیرند که بتوانند توپ را در نزدیکی یک سوم میانی پرس کنند و ایضا از تغییر بازی حریف جلوگیری کنند . خط دفاعی بایرن کوشش و تلاشی مقتدرانه و انرژیک جهت بدست گرفتن مالکیت توپ با ۴ بازیکن مذکور(دیویس،پاورد،کیمیش و گورتسکا) انجام میدهند، اینکارِ شاگردان فلیک پیش از آنکه موج دوم پرس شکل گیرد  در زمین پیاده می کنند.

زوله(بواتنگ) و بویژه آلابا در بسیاری از جنگ های هوایی مطمئن عمل نمی کنند؛برای همین،بازیکنان حریف برای شکستن پرس بالای بایرن، روی به ارسال های مستقیم جهت تغذیه مهاجمین‌ خودی می آورند. شاید مهاجمین حریف در مرحله اولِ حمله موفق عمل کنند،ولی پوششیِ که ازطرف دو هافبک دفاعی بایرن(کیمیش و گورتسکا) که از هوش دفاعی بسیار خوبی برخوردارند، سبب می‌شود که مرحله دوم حمله ی حریف با موفقیت همراه نشود.

ازسویی ۶ بازیکن بایرن (چهار مدافع و دو هافبک دفاعی)  اصولا در زمین خودی خیلی سریع در اطراف توپ حلقه می زنند ،زیرا معمولا هدف، حرکت در پست‌های جلوتر است تا از این منطقه حملات را طراحی کنند. در جریان این تغییرات دفاعی، قدرت جسمانی دو فولبک بایرن یعنی پاوارد و دیویس نیز دیدنی است. توپ‌هایی که ازطرف حریف به پشت  مدافعین بایرن جهت مهاجمین حریف ارسال میشود، توسط  نویر که به خوبی نقش یک مدافع آخر و پوششی  را ایفا می‌کند یا دفع میشوند و یا بوسیله نویر مجددا به جریان بازی توسط بازیکنان خودی برمی گردند.

این شمه ای از برنامه های فلیک برای پرس و باز پس گیری توپ در زمین حریف و زمین خودی است که او آنها را در دستور کار شاگردانش قرار می دهد.

 قابل ذکر است که مولر در دوران کواچ‌ روزهای وحشتناکی را دربایرن سپری کرد اما همین بازیکن در برنامه های تهاجمی فلیک نقشی کلیدی ایفا می کند،زیرا او هوشمندانه به سمت راست و گاها سمت چپ خط حمله حرکت می‌کند تا مثلثی تهاجمی با فولبک ها و وینگرها کناریِ  خودی تشکیل دهد. حرکات مولر و نزدیکی او به فولبک ها باعث می‌شود که یکی از وینگر ها به سمت داخل یا پشت خط دفاعی حریف نیز حرکت کند و بدین ترتیب وینگرهای بایرن(گنابری،کومان و سانه) بارها از این مسیر به گل رسیدند.

از دیگر وظایف مولر بعنوان بازیکن پست ده،حمایت  از نوک هدف(لواندوفسکی ) درمحوطه جریمه حریف است،بشکلی که گاها مدل بایرن از ۱-۳-۲-۴ بصورت  ۲-۴-۴ نیز در می آید . البته دراین دیدار فلیک احتمالا ازچوپو موتینگ به جای لواندوفسکیِ مصدوم استفاده خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4djeop

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب منتخب دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن