تاریخ انتشار: 1400/01/20 23:38
کد خبر: 41636

جدال جذاب و تعیین کننده زیدان-کومان درمسیرِ تنگ کردن حلقه فشار برتیم سیمیونه

دیدار تیم های رئال مادرید و بارسلونا در ال کلاسیکوی دیگر امشب برگزار می شود.
جدال جذاب و تعیین کننده  زیدان-کومان درمسیرِ تنگ کردن حلقه فشار برتیم سیمیونه

امین یزدانی؛  شاگردان زیدان که این روزها در بهترین شرایط فنی و روانی خود بسر میبرند از ساعت 23/30  روز شنبه ۲۱ فرودرین ماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه دی استفانو به مصاف شاگردان کومان خواهند رفت که ازقضا آنها نیز در شرایط ایده آلی بسر میبرند،هرچند در دیدارِ مقابل وایادولید(بلد الولید) ناامید کننده ظاهر شدند،اما با توجه به وضعیتِ خاصِ جدول و شرایط خاص تر بازی در الکلاسیکو،قطعا متفاوت‌تر از همیشه گام‌ به این دیدار حساس، مهیج و‌سرنوشت ساز خواهند گذاشت.

پیروزی هر کدام از این دو رقیب سنتی و دیرینه ،فشار مضاعفی را بر اتلتیکو خواهد آورد و عنوان قهرمانی  درفصل جاری لالیگا را بسیار حساس و به نوعی درهاله‌ای از ابهام قرار خواهند داد.

کهکشانی‌ها پس از نمایش خیره کننده‌ای که در برابر لیورپول داشتند،ازنظر روانی خود را آماده یکی از مهمترین دیدارهای این فصل لالیگا خواهند کرد،دیداری که می‌تواند آنها را در ادامه این رقابتها ،همچنان امیدوارانه درکورس قهرمانی نگه دارد،هرچند از بارسا دو امتیار و از اتلتیکو سه امتیاز عقب‌ترند.

زیزو به احتمال قوی با همان  ترکیب اولیه‌ای که مقابل لیورپول به زمین آمد، پای به این دیدار نیز گذاشت.

رئال مادرید از هارمونی و هماهنگی خوبی درخطوط سه گانه اش برخوردار است و بازیکنان خط میانی و حمله آنها به درک متقابل و شعور تاکتیکی فوق العاده ای رسیده‌اند.

شاگردان زیدان بازی تحت فشار را به خوبی مقابل لیورپول امتحان کردند و از این فشار نیز سربلند بیرون آمدند، هرچند هر بازی شرایط خاص خودش را دارد،بویژه هنگامی که این بازی الکلاسیکویی باشد که نتیجه آن برای رسیدن به صدرجدول بسیار تعیین کننده خواهد بود.

درآن سوی زمین شاگردان کومان قرار دارند که مدتهاست شکستی را درکارنامه ندارند،گرچه شکل بازی آنها در آخرین دیدارشان، چنگی به دل نزد.

از زمانی که کومان در راس کادرفنی کاتالان‌ها قرار گرفت،چند مدل بازی را امتحان کرد اما این مربی سرزمین لاله های نارنجی از این طریق نتوانست سروسامانی به شیوه بازی بارسلونا بدهد، تا سرانجام در دیدار مرحله برگشت از رقابت‌های کوپا دل ری برابر سویا از مدل پایه ۲-۵-۳ استفاده کرد و اتفاقا این مدل بازی جواب داد و حتی به راهیابی آنها به فینال این رقابت ها نیز منجر شد.پس از آن بود که کومان، بارسلونای بیمار را از میانه جدول تا رده دوم جدول و یک امتیازی اتلتیکو رساند و چنانچه الکلاسیکو را از زیزو ببرد، مسیر قهرمانی آبی اناری ها هموارتر میشود.

کومان پس از مدت‌ها تیمش را به وحدت تاکتیکی و انسجام تیمی رسانده، هرچند او گاها تغییرات غیرمعمولی را در پست بازی برخی از بازیکنان ایجاد می‌کند که به برنامه‌های تاکتیکی‌اش نیز آسیب رسانده است.

این تغییرات را بیشتر در خطِ دفاعی بارسلونا شاهدیم، مسی،دمبله، پدری،بوسکتس،دی یانگ و آلبا از بازیکنان تاثیرگذار بارسلونا در این دیدار خواهند بود و درآن سوی نیز ،کروس،مودریچ، کاسیمیرو،مندی ،جونیور و بنزما همین تاثیر را در برنامه های زیدان خواهند داشت،هرچند سایر بازیکنان دو تیم، مکمل خوبی برای دیگران بشمار میروند تا تمامی بازیکنان( سوای تاکتیک های فردی و گروهی) درقالب تاکتیک تیمی بتوانند برنامه های مربیان دو تیم را در زمین اجرایی کنند.

نباید از یاد برد که کورتووا و ترشتگن، دروازبانان دوتیم شب سخت ودشواری درپیش دارند.

جدای از برنامه‌ها و تاکتیک‌های اتخاذ شده توسط مربیان دوتیم،هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد،قطعا اشتباهات کمتری خواهد کرد و اشتباهات کمتر باعث میشود ،فرصت بیشتری  دراختیار بازیکنان خواهد گذاشت و هر تیمی از فرصت‌های بدست آمده بهتر استفاده کند،یقینا بهتر و کارآمدتر به اهداف مورد نظرشان دست خواهند یافت.

درچنین دیدارهایی جزئیات نیز در رقم خوردن نتیجه تاثیرگذارند.

امید که، دیداری جذاب،چشم نواز،باطراوات و شادابی را از سوی هردوتیم باکیفیت شاهد باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ly7ze

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 راموس، غایب بزرگ رئال در ال‌کلاسیکو و جدال با لیورپول