تاریخ انتشار: 1400/03/08 12:47
کد خبر: 38661

جابه‌جایی‌های غول‌آسا در اروپا

سرانجام اتفاقی که خیلی‌ها منتظرش بودند رخ داد و زین‌الدین زیدان بعد از پشت‌سر گذاشتن یک فصل بدون جام، از هدایت رئال‌مادرید استعفا داد.
جابه‌جایی‌های غول‌آسا در اروپا

 این دومین بار است که زیدان به میل خودش نیمکت رئال را ترک می‌کند. او سال ۲۰۱۸ اندکی بعد از فتح سیزدهمین قهرمانی مادرید در اروپا از سمتش استعفا داد تا فوتبال جهان را شوکه کند، این بار اما کمتر کسی از جدایی او متعجب شد و چه بسا زیدان خوش‌اقبال بود که توانست فصل را در رئال به پایان ببرد. آخرین امیدها به ماندگاری او، قهرمانی احتمالی کهکشانی‌ها در لالیگا بود که این یکی هم محقق نشد و آنها پشت سد اتلتیکو ماندند. به هر تقدیر حالا زیزو از مادرید جدا شده و شاید تا سال‌ها به چنین منصبی برنگردد. او طی دو دوره کار در رئال، ظرف مدت پنج سال ۱۱ جام فتح کرد که قطعا مهم‌ترین آنها سه قهرمانی چمپیونزلیگ بوده است.

این اما تنها شوک مهم فوتبال اروپا نبود. در اسپانیا اگر زیدان به عنوان یک مربی ناکام از سمتش کنار رفت، در ایتالیا موفق‌ترین سرمربی فصل سری‌ A در کمال ناباوری صندلی‌اش را ترک کرد. حرف از آنتونیو کونته است؛ مردی که با اینترمیلان قهرمان لیگ شد و به سریال موفقیت‌های یوونتوس پایان داد. او طی دو فصل کار در اینتر یک نایب‌قهرمانی و یک قهرمانی لیگ برای این تیم به ارمغان آورد و فصل گذشته هم موفق شد نراتزوری را به فینال لیگ اروپا برساند. در چنین شرایطی طبیعتا هر دو طرف با اشتیاق باید برای ادامه همکاری آماده باشند، اما بین کونته و مدیران باشگاه مشکلاتی به وجود آمد که منجر به جدایی شد. گزارش‌ها در ایتالیا حاکی از آن بود که کونته از سیاست‌های باشگاه که قصد دارد برای فرار از مشکلات مالی ستاره‌های اصلی تیم را به فروش برساند راضی نیست‌. از طرف دیگر شایعه شده درخواست سران اینتر مبنی بر کاهش حقوق بازیکنان نیز به مذاق کونته خوش نیامده است و همه اینها باعث شده که او خواهان جدایی شود. سرانجام هم همین اتفاق رخ داد و مدیران تیم مشکی و آبی‌پوش با این بیانیه کوتاه جدایی مربی موفق خود را تایید کردند: «باشگاه اینتر رسما اعلام می‌کند که برای پایان همکاری دو طرفه با آنتونیو کونته به توافق رسیده است. این باشگاه همواره قدردان زحمات او خواهد ماند و نام وی در تاریخ اینتر جاودانه خواهد ماند.» گویا فسخ قرارداد کونته، هزینه‌ای هفت میلیون یورویی هم برای این باشگاه به همراه داشته است.

به هر تقدیر با شرایط خاصی که در پایان مسابقات این فصل باشگاهی در اروپا به وجود آمده، بسیاری از مربیان در مطرح‌ترین باشگاه‌ها جابه‌جا خواهند شد. گفته می‌شود آلگری که جزو گزینه‌های رئال‌مادرید برای جانشینی زیدان بود به یوونتوس خواهد رفت تا جای آندرا پیرلو ناکام را پر کند. از قرار معلوم برخی تغییرات مدیریتی در تورین، زمینه را برای بازگشت آلگری فراهم کرده است. سپس باید دید تکلیف زیدان چه می‌شود؛ کسی که می‌گفتند رئال را به مقصد یوونتوس ترک خواهد کرد، اما حالا شرایط متفاوتی به وجود آمده است. در وضع فعلی کونته می‌تواند یک گزینه جذاب برای مادرید و فلورنتینو پرز باشد. فراموش نکنید جدایی رونالد کومان از بارسلونا هم محتمل است و باید دید سرنوشت نیمکت آبی‌واناری‌ها چه خواهد بود. خبر جالب در مورد کومان اینکه او روز پنج‌شنبه به‌خاطر استرس و فشار روانی شدید چند ساعتی در یک بیمارستان بستری بود. به‌نظر می‌رسد این تابستان به‌جای بازیکنان، سرنوشت مربیان به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شود!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqdqw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسطوره رئال مادرید؛ گزینه اصلی  کهکشانی ها برای جانشینی زیدان