تاریخ انتشار: 1400/05/19 20:06
کد خبر: 35134

تخمین ضرر مالی باشگاه بارسلونا با رفتن مسی

با جدایی لیونل مسی برای پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن، باشگاه بارسلونا متحمل ضرر مالی هنگفتی خواهد شد.
تخمین ضرر مالی باشگاه بارسلونا با رفتن مسی

در حالی که خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در نشست خبری‌اش برای اعلام خبر جدایی لیونل مسی، مشکلات و موانع مالی را دلیل این اتفاق عنوان کرد و گفت باشگاه نمی‌تواند حقوق او را بپردازد، چون نه منابع کافی دارد و نه سقف تعیین شده توسط لالیگا این اجازه را می‌دهد، اکنون مشخص شده است که جدایی مسی نیز ضرر مالی سنگینی به آبی‌و‌اناری‌ها وارد خواهد کرد.

طبق گزارش سایت «برند فایننس»؛ جدایی مسی از بارسلونا می‌تواند تا 137 میلیون یورو در سال باعث کاهش درآمد‌های این باشگاه شود و این در حالیست که کاتالان‌ها همین حالا هم یک بدهی مالی سنگین در حدود یک میلیارد یورو دارند که باید آن را تسویه کنند.

طبق گزارش برند فایننس؛ جدایی مسی ابتدا رقمی در حدود 77 میلیون یورو به درآمدهای تجاری و بازرگانی باشگاه بارسلونا ضرر می‌زند که به این رقم، 17 میلیون یوروی دیگر به عنوان ضرر ناشی از کاهش بلیت فروشی در روز مسابقات و 43 میلیون یوروی دیگر از بابت عدم فروش پیراهن و سایر محوصلات تولیدی باشگاه بارسلونا را هم باید اضافه کرد.

این در شرایطی است که لیونل مسی برای ماندن در بارسلونا حاضر شد حقوقش را 50 درصد کاهش دهد که آن را به حدود 30 میلیون یورو در سال می‌رساند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jerao

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضرر میلیونی هنگفت بارسلونا به‌خاطر جدایی مسی