تاریخ انتشار: 1400/06/13 11:00
کد خبر: 34018

تاریخ برای جهانبخش بعد از 10 سال تکرار شد

علیرضا جهانبخش بعد از 10 سال موفق شد دروازه تیم ملی سوریه را با پیراهن ایران باز کند.
 تاریخ برای جهانبخش بعد از 10 سال تکرار شد

تیم ملى فوتبال ایران در نخست  هفته از مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی با تنها گل علیرضا جهانبخش که بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود سوریه را مغلوب کرد.

گلزنی جهانبخش یادآور خاطره ای از تقابل فوتبال ایران و سوریه در فاصله حدودا 10 سال پیش است. تیم های ملی جوانان ایران و سوریه با ترکیبی مشابه به بازی اخیر دو تیم 29 و 31 شهریور سال 1390 در کرج و اسلامشهر دو بازی تدارکاتی برگزاری کردند. ایران با سرمربیگری اکبر محمدی در بازی اول با گل های سردار آزمون و بهنام برزای در مقابل تک گل عمر الخریبین با نتیجه دو بر یک پیروز شد و در دومین بازی که در اسلامشهر برگزار شد علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی جوانان زننده هر دو گل مسابقه برابر سوریه بود.

نکته قابل توجه انتقال نسل ها با گذشت یک دهه، حضور دوباره آزمون و جهانبخش در تقابل با عمر الخریبین و حتی محمود مواس و دیگر بازیکنان تیم ملی سوریه همچنین کاپیتانی  جهانبخش از رده جوانان تا بزرگسالان فوتبال ملی ایران است.

نسل طلایی تیم ملی جوانان ایران در سال 1390 با حضور نفراتی مثل جهانبخش، آزمون ، کنعانی زادگان و  میلاد سرلک حالا در رده بزرگسالان برای رسیدن به جام جهانی 2022 تلاش می کند.

بازیکنانی مثل علی علیپور، مهدی مهدی‌پور،بهنام برزای و فرشید اسماعیلی هم در آن تیم حضور داشتند که در این دوره عضو تیم ملی نیستند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbjaw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ایران، سومین تیم ارزشمند قاره آسیا