تاریخ انتشار: 1401/01/26 11:26
کد خبر: 23304

دور از روسیه هوا ابری است؛ سردار از فصل بعد فیکس می‌شود؟

با اعلام سرمربی بایر لورکوزن، سردار آزمون به تمرینات بازگشته اما از مشکلات فراوانی رنج می‌برد.
دور از روسیه هوا ابری است؛ سردار از فصل بعد فیکس می‌شود؟

 با مصدومیت فلوریان ویرتس، درحالی که پاتریک شیک هم به تازگی از بند مصدومیت رها شده، نگاه لورکوزن معطوف به جانشین احتمالی او، سردار آزمون بود که در نقل و انتقالات زمستانی از زنیت سن‌پترزبورگ راهی بایر لورکوزن شد اما اوضاع آنگونه که انتظار می‌رفت، بر وفق مراد لژیونر ایرانی پیش نرفت و سردار در ترکیب تیم جدیدش هیچ شباهتی به سردار در تیم روسی نداشته است. پس از دیدار مقابل کلن رقیب همشهری که با مصدومیت فلوریان ویرتس همراه بود، نبض تهاجمی بایر لورکوزن نامنظم شد و در 5 بازی اخیر این تیم، تنها 4 گل به ثمر رسیده است. آماری نگران کننده برای تیم سوم بوندس‌لیگا که پیش از این، با به ثمر رساندن 64 گل، دومین خط تهاجمی لیگ را پس از بایرن مونیخ با 76 گل در اختیار داشت و امیدوار بود با گذر از دورتموند، نایب قهرمانی بوندس‌لیگا را جشن بگیرد.

 

خط حمله این روزهای لورکوزن، کبریت بی‌خطر

بایر لورکوزن یکشنبه در دیداری سرنوشت‌ساز و حساس، میزبان لایپزیش است و درحالی که مردان ایالت زاکسن، جدی‌ترین تهدید برای حفظ رتبه سوم به حساب می‌آیند، در هفته‌های اخیر بر خلاف شاگردان سئوانه، روند رو به رشدی را در فاز تهاجمی پشت سر گذاشته‌اند و در صورت پا بر جای ماندن چنین شرایطی، حتی خطر از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم قرمز و مشکی‌پوشان فوتبال آلمان را تهدید می‌کند. تا پیش از این، لورکوزن 13 گل بیشتر از حریف یکشنبه شبش به ثمر رسانده بود اما در هفته‌های اخیر، ریتم فوق‌العاده لایپزیش این اختلاف را به 4 گل کاهش داده است. لایپزیش در 12 بازی اخیر، علاوه بر شکست ناپذیر باقی ماندنش، 34 مرتبه هم توپ را وارد دروازه حریفان کرده و از طرف مقابل، تنها 9 مرتبه دروازه‌اش را باز شده دیده است.

 

سردار، دور از شرایط آرمانی در لورکوزن

سردار آزمون که بازی گذشته تیمش را به دلیل بیماری از دست داده بود، از روز چهارشنبه به تمرینات گروهی بازگشته اما فاصله بسیاری با شرایط آرمانی خود دارد. همچون دیدار مقابل بوخوم، به نظر می‌رسد سردار آزمون در این دیدار هم یکی از غایبان بزرگ بایر لورکوزن باشد و این درحالی است که با توجه به صحبت‌های سرمربی تیم، غیبت سردار کمی طولانی مدت خواهد شد. لژیونر ایرانی که پیش از دیدار مقابل بوخوم، خبر ابتلایش به بیماری سرماخوردگی منتشر شده بود، حالا از کمبود آمادگی جسمانی و مشکلات بدنسازی رنج می‌برد و به احتمال فراوان، سردار را حداقل تا یک ماه آینده در ترکیب بایر لورکوزن نخواهیم دید. جراردو سئوانه، سرمربی بایر لورکوزن این روزها با چالش پیدا کردن جانشین برای مصدومان تیمش دست و پنجه نرم می‌کند. فلوریان ویرتس، با به ثمر رساندن 10 گل و ارسال 14 پاس گل در تمامی رقابت‌ها، تاثیر گذار ترین بازیکن لورکوزن در این فصل بوده و سرمربی برای پیدا کردن جانشین، درحالی که گزینه‌های کمی روی کاغذ در اختیار دارد، تنها قادر خواهد بود پائولینیو و موسی دیابی را به بازی بگیرد. اتفاقی که احتمالاً باعث خواهد خواهد شد سئوانه دست به تغییر آرایش همیشگی تیمش بزند و جا برای شماره 9 کلاسیک را در ترکیب تیمش باز کند. شاید با حضور پاتریک شیک در پست متفاوت و شاید هم با تکیه بر تغییر پست لوکاس آلاریو. سرمربی سوئیسی لورکوزن با به خدمت گرفتن سردار آزمون، روی حضورش به عنوان یک مهاجم نوک تمام عیار حساب باز کرده بود اما اکنون، او نیز همچون کریم بلعربی در دسترس نیست.

سئوانه در این باره می‌گوید: «ابتلای سردار به بیماری، عملکرد او را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. او پس از مصدومیت و ابتلایش به کرونا، زمانی که در روسیه حاضر بود، از اواسط ماه دسامبر به مدت حدود دو ماه در هیچ بازی رسمی به میدان نرفت و همین مورد وضعیت آمادگی جسمانی او را نگران کننده کرده بود. سعی می‌کنیم بازیکن ایرانی‌مان را به شرایط بازی بازگردانیم؛ گاهی با 30 دقیقه به میدان رفتن و گاهی با 60 دقیقه. او هنوز برای 90 دقیقه بازی کردن آماده نیست و زمان بیشتری نیاز دارد تا به آمادگی 100 درصد برسد. او مهاجم کارکشته‌ای است و در یک چشم بر هم زدن، قادر به تاثیرگذاری خواهد بود. سردار شم گلزنی بالایی دارد، چارچوب شناس خوبی است، بازیکنان هم‌تیمی را نا خودآگاه در زمین پیدا می‌کند و ویژگی‌های تکنیکی بارزی دارد اما در بازی‌هایی که برای تیم ما به میدان رفته، کمتر از 10 مرتبه در جریان بازی‌ها تاثیر گذار بوده و در دیدار مقابل وولفسبورگ، شاهد آن بودیم که پس از 60 دقیقه بازی، دیگر توانی برای ادامه دادن نداشت و ناگهان بدنش خالی از انرژی شد. متاسفانه در همان مدت زمان 60 دقیقه هم نتوانست انتظارات ما را برآورده کند».

این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا کمتر از یک ماه دیگر و در روز 24 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و اگر سردار نتواند در این یک ماه خود را به ترکیب اصلی لورکوزن برساند، باید برای فیکس بازی کردن در فصل بعد تلاش کند.

 

بایر لورکوزن تا به امروز 8 بازیکن مصدوم در اردوگاهش دارد و هواداران این تیم امیدوارند سرمربی تیمشان، به خوبی از پس مدیریت کردن این شرایط بحرانی بر آید. اتفاقی که اگر رخ ندهد، به قیمت از دست رفتن سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به اتمام خواهد رسید. لایپزیش با حداقل اختلاف (51 امتیاز) در تعقیب این تیم است و فرایبورگ نیز (48 امتیاز) سودای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را در سر دارد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399emw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ژاوی: بارسلونا بخت اول قهرمانی در لیگ اروپا نیست/ امیدوارم مسی و نیمار برنده بازی امشب شوند