تاریخ انتشار: 1401/03/16 09:58
کد خبر: 21002

شانس به ایران رو کرد/ اعتصاب بازیکنان کانادا و لغو دیدار با پاناما

بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا حاضر نشدند در دیدار دوستانه تیم ملی کشورشان مقابل پاناما به میدان بروند.
شانس به ایران رو کرد/ اعتصاب بازیکنان کانادا و لغو دیدار با پاناما

تیم ملی فوتبال ایران قرار بود بامداد امروز (دوشنبه) در دیداری تدارکاتی به مصاف کانادا برود ولی فدراسیون فوتبال کانادا در اقدامی که دلایل آن را سیاسی اعلام کرد، تصمیم گرفت بازی با ایران را لغو کند. پس از گذشت چند روز، دیدار دوستانه با پاناما جایگزین این مسابقه تدارکاتی شد.

کانادا و پاناما قرار بود بامداد امروز با هم روبرو شوند ولی بازیکنان تیم ملی کانادا، ۲ ساعت پیش از آغاز بازی با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند که در این بازی به میدان نمی‌روند. اگر مسابقه ایران با کانادا لغو نشده بود، این اتفاق می‌توانست پیش از بازی با تیم ملی ایران رخ بدهد و تنها دستاورد شاگردان «دراگان اسکوچیچ» یک سفر طولانی و خسته‌کننده می‌شد.

علت اعتصاب بازیکنان کانادا، شرایط مالی و شفافیت‌نداشتن فدراسیون فوتبال این کشور درباره قراردادهای مالی اعلام شده است.

فدراسیون فوتبال کانادا در سال ۲۰۱۸ قراردادی با شرکت «کانادا ساکر بیزینس» امضا کرد و حق پخش تمام مسابقات تیم‌های ملی این کشور و حقوق مالی شرکت‌های حامی مالی این تیم‌ها را به این شرکت سپرد. بازیکنان کانادا در بیانیه‌ای که منتشر شده، اعلام کردند که این قرارداد، «تمام موفقیت‌های تیم‌های فوتبال بزرگسالان زنان و مردان را به خطر انداخته است.»

بازیکنان کانادا اعلام کردند: نیاز داریم تمام بندهای این قرارداد افشا و تصحیح شود. می‌خواهیم بدانیم چه کسی این قرارداد را امضا کرده و دست و پای ما را بسته است؟ چرا فدراسیون فوتبال کانادا اختیار خود و همچنین بزرگترین شانس برای تغییر در این سال‌ها را از دست داده است؟ می‌خواهیم با فدراسیون همکاری کنیم اما سال‌هاست این رابطه تیره و تار شده است. فدراسیون به تیم ما بی‌احترامی کرده و تلاش‌های ما برای ارتقای استانداردها و پیشرفت فوتبال در کانادا را نادیده گرفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qxwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان دقیق دیدار ایران و بوسنی مشخص شد