تاریخ انتشار: 1401/04/03 16:49
کد خبر: 20244

انقلاب در خط دفاعی منچستریونایتد؛ ۲ نفر می‌مانند، ۵ نفر می‌روند

به‌نظر می‌رسد اریک تن‌هاخ نیامده قصد دارد سروسامانی به اوضاع خط دفاعی منچستریونایتد دهد.
انقلاب در خط دفاعی منچستریونایتد؛ ۲ نفر می‌مانند، ۵ نفر می‌روند

منچستریونایتد در فصلی که گذشت انتظارات را برآورده نکرد.

این تیم که بعد از سرالکس فرگوسن با روز‌های باشکوهش خداحافظی کرده، فرمول قهرمانی و موفقیت را هم فراموش کرده و هواداران بی‌شمار این باشگاه انگلیسی در سراسر دنیا از نتایجی که باشگاه می‌گیرد ناراضی هستند. تغییر فرمول پیاپی روی نیمکت و آوردن مربیان مختلف با ملیت و فلسفه‌های متفاوت هم تا به حال راه‌گشا نبوده و منچستریونایتد توفیقی در لیگ برتر انگلیس به دست نیاورده است. رخ‌ دادن اتفاقات عجیب‌وغریب در یکی 2  فصل گذشته شیب تندتری به خود گرفته و به نظر می‌رسد در این بین، انگشت اتهام به سمت خط دفاعی نشانه رفته است. در همین فصل اخیر، دفاع «شیاطین سرخ» به قدر کافی متزلزل نشان داده و صدای اعتراض هواداران این تیم را بلند کرده است. عجیب این که رهبر این خط دفاعی یعنی هری مگوایر هم بیش‌ترین انتقادات را به جان خریده است.

 نیاز به تغییرات گسترده

یونایتد در فصل گذشته در طول ۳۸ بازی در لیگ برتر، ۵۷ بار گل خورده که همین مورد بیانگر وضعیت آشفته این خط است. با توجه به همین آمار و البته تغییراتی که روی نیمکت این باشگاه رخ داده و اریک تن‌هاخ هلندی از راه رسیده، شایعه شده او قرار است انقلابی جدی در این خط به وجود بیاورد. دست‌کم این ادعایی است که «منچستر اونینگ‌نیوز» کرده و خبر داده او در تلاش است تا سروسامانی جدی به خط دفاعی منچستریونایتد دهد. این باشگاه از لحاظ داشتن مهره‌های تدافعی در تنگنا نیست اما کیفیت این بازیکنان حسابی بحث‌برانگیز شده است. به همین دلیل تنهاخ تصمیم گرفته خانه‌تکانی در این خط به وجود بیاورد. آنطور که این منبع انگلیسی فاش کرده، فقط ۲ بازیکن از خط دفاعی سابق یونایتد در برنامه‌های تنهاخ جا دارند و بقیه ممکن است از این باشگاه جدا شوند. اولین بازیکن همین هری مگوایر است. او در یونایتد پراشتباه ظاهر شده اما از آن جا که یکی از مهره‌های مورداعتماد گرت ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس است، یونایتد نمی‌خواهد با این بازیکن خداحافظی کند. به غیر از او، رافائل واران هم ماندنی است.  او هم بعد از پیوستن به شیاطین سرخ از روز‌های اوجش فاصله گرفته، با این حال همچنان شاخصه‌های لازم برای بازی کردن در این خط دفاعی را دارد. تن‌هاخ معتقد است این مدافع فرانسوی می‌تواند یکی از مهره‌های مدنظرش برای بازی در خط دفاعی منچستر در فصل آینده باشد.

تغییرات گسترده

وضعیت برای بقیه مدافعان اما مبهم است؛ اتفاقا تعداد آن‌ها کم هم نیست. طبق گزارشی که «منچستر اونینگ‌نیوز» نوشته، ۵ یا ۶ مدافع دیگر این تیم در خطر هستند. 2 نفری که به نظر می‌رسد جدایی‌شان قطعی است فیل جونز و اریک بایی است. هر دو فصل گذشته فقط ۴ بار در ترکیب منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس بازی کرده‌اند. انتقادی که از اریک بایی می‌شود این است که اختلاف سطح زیادی برای بازی در تیم ملی و باشگاهی دارد. او در ساحل عاج خوب است و در یونایتد ضعیف ظاهر شده. فیل جونز هم همیشه در کلینیک درمانی باشگاه حضور دارد؛ مگر این که خلافش ثابت شود! او از سال ۲۰۱۹ و از روزی که اولگنار سولشر هدایت شیاطین‌سرخ را به عهده گرفت (او هم از یونایتد جدا شد) تا همین روز‌ها فقط ۱۶ بار برای منچستریونایتد بازی کرده است.خبر مهم‌تر اینکه تن‌هاخ از عملکرد ۴ مدافع دیگرش هم چندان رضایتی ندارد؛ لوک شاو، ویکتور لیندلوف و دیگو دالو هم دیگر بازیکنانی هستند که خط جدایی تهدیدشان می‌کند. این موضوع حتی آرون وان‌بیساکا را هم به خطر انداخته و طبق ادعای همین منبع، او برای راضی کردن تنهاخ کار سختی پیش رو دارد.اگر این ادعا صحت داشته باشد، یونایتد باید در روز‌های آتی، ساعات شلوغی در بازار نقل و انتقالات داشته باشد و بتواند حداقل ۴ یا ۵ مدافع با کیفیت که با استاندارد‌های تن‌هاخ همخوانی داشته باشند را به خدمت بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wonk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زوایای مثلث جدید لیورپول؛ پای چپ می‌لنگد!