تاریخ انتشار: 1401/04/08 17:38
کد خبر: 20012

بازیکنانی که ناکام به تیم روزهای خوبشان بازگشتند؛ هوای سرد بیرون از خانه

پوگبا فعلا آخرین بازیکنی نام دارد که ناکام از دور زدن دنیا به تیم روزهای درخشانش بازگشته است.
بازیکنانی که ناکام به تیم روزهای خوبشان بازگشتند؛ هوای سرد بیرون از خانه

 با قطعی شدن بازگشت پوگبا به یوونتوس، هواداران فوتبال امیدوارند پوگبای تیم ملی فرانسه را در سطح باشگاهی هم شاهد باشند؛ همان پوگبایی که در اوج جوانی، با یوونتوس تحت هدایت ماسیمیلیانو الگری می‌درخشید و همه تیم‌ها آرزوی داشتنش را داشتند.

پوگبا اما تنها بازیکنی نیست که پس از خروج از تیمی که با پیراهنش درخشیده، پس از مدتی هوای بازگشت به سرش می‌زند و انگار خارج از آن استادیوم خانگی، چیزی برای درخشش کم دارد. تاریخ فوتبال معاصر پر است از بازیکنانی که با برنامه‌ریزی برای آینده و در نظر داشتن پیشرفت تا بالاترین سطح، پیراهن یک تیم را از تن خارج کردند و در نهایت  برای تکرار روزگار درخشان قبل، چاره‌ای جز بازگشت به همان تیم نداشتند. برخی در راه تکرار روزهای درخشان موفق شدند و برخی هم نه! از پوگبا، لوکاکو، گریزمان، تیری آنری، بوفون و ماریو گوتزه گرفته تا ژوزه مورینیو!

پوگبا؛ نفرینِ یونایتد

بازیکن فرانسوی سال 2012 به عنوان بازیکن نوجوان از منچستریونایتد به یوونتوس پیوست و موفق شد با این تیم به انواع و اقسام افتخارات داخلی در فوتبال ایتالیا برسد. منچستریونایتد 4 سال بعد پس از فتح 4 اسکودتوی متوالی پوگبا با یووه، او را با هزینه‌ای به ارزش 105 میلیون یورو دوباره به خدمت گرفت اما تفاوت عملکرد پوگبا در لباس تیم ملی فرانسه با عملکردش در تئاتر رویاها، از زمین تا آسمان بود. حالا پس از 6 سال ناامیدکننده، پوگبا دوباره به عنوان بازیکن آزاد راهی جمع بیانکونری خواهد شد تا روزهای باشکوهش در مستطیل سبز را بازیابد.

لوکاکو؛ در لندن کسی منتظرت نبود

داستان لوکاکو هم کم و بیش شبیه به پوگباست؛ بازیکنی که درخشش بی‌نظیری در اینتر داشت و ناگهان پس از فتح اسکودتو، سودای بازگشت به چلسی به سرش زد. یک فصل ناموفق در چلسی اما ثمره بازگشت «بیگ روم» بود و او حالا به احتمال فراوان، فصل آینده را به امید درخشش در سال منتهی به جام جهانی در نیمه آبی شهر میلان به میدان خواهد رفت. لوکاکو که از چلسی به دنیای فوتبال معرفی شد و سپس عنوان آقای گلی لیگ برتر را با پیراهن اورتون تجربه کرد، در منچستریونایتد 2 فصل توام با ناکامی را پشت سر گذاشت و در نهایت به اینتر پیوست. «بیگ روم» امیدوار بود درخشش خود را با بازگشت به چلسی با طعم میلیون‌ها پوند بیشتر تکرار کند اما بازگشت به چلسی، اصلاً برایش خوش یمن نبود و حالا بازگشت به اینتر در دستور کار مهاجم بلژیکی قرار گرفته است.

گریزمان؛ سراب آبی و اناری

آنتوان گریزمان که پیش و پس از فتح جام جهانی 2018 با تیم ملی کشورش، تبدیل به یکی از شایعات داغ نقل‌وانتقالاتی هر فصل شده بود در نهایت پس از 5 سال اتلتیکو مادرید را به مقصد بارسلونا ترک کرد اما درحالی که قراردادی 5 ساله و به ارزش 120 میلیون یورو برای مهاجم فرانسوی هزینه شده بود، تنها یک جام حذفی را با آبی و اناری‌ها بالای سر برد و در نهایت سال گذشته با قراردادی قرضی که بند تمدید به مدت یک سال در صورت توافق طرفین را نیز در خود داشت، به اتلتیکو بازگشت. روخی بلانکوس بدون گریزمان فاتح لالیگا شد اما گریزمان چیزی جز توهین و نارضایتی هواداران بارسلونا نصیبش نشد.

بوفون؛ خیانت نافرجام به بانوی پیر

جان‌لوئیجی بوفون، سنگربان افسانه‌ای یوونتوس که با تیم ملی ایتالیا به جام جهانی 2006 دست یافت، حتی در بدترین شرایط و سقوط به سری بی هم یوونتوس را تنها نگذاشت و نام بوفون، پیوند خورده با این تیم بود. مرد شماره یک اما پس از چند مرتبه ناکام بازگشتن از یک قدمی جام لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن یوونتوس، سال 2018 به پاریس پیوست تا با متمول‌ها تنها جای خالی در ویترین افتخارات باشگاهی‌اش را نیز پر کند اما نه پاریس به فینال رسید و نه بوفون بیش‌تر از یک سال دوری از بیانکونری را طاقت آورد. جان‌لوئیجی به یوونتوس بازگشت اما پس از بازگشتش هم جایگاهش را از دست داده بود و هم بازوبند کاپیتانی را از کیلینی باز پس نگرفت تا پس از فتح جام حذفی فوتبال ایتالیا با این تیم، به پارما بازگردد و کفش‌هایش را با لباسی بیاویزد که فوتبال حرفه‌ای را با آن آغاز کرده بود.

تیری آنری؛ تنظیم ساعت خواب به وقت نیویورک

ستاره درخشان روزهای طلایی آرسنال تحت هدایت آرسن ونگر، پس از آن که راهی بارسلونا شد تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند، طی یک انتقال شگفت‌انگیز و درحالی که هنوز قادر به بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا بود، راهی نیویورک ردبول و لیگ ام‌ال‌اس شد تا یکی از ستارگان نام‌آشنای دنیای فوتبال در ایالات متحده لقب بگیرد و در نهایت با قراردادی قرضی به آرسنال بازگشت تا هم بار دیگر با لباس توپچی‌ها به میدان برود و هم در طی تنها 7 بازی، 2 بار دروازه حریفان را باز کند. بازگشت آنری به آرسنال در تعطیلات فصل فوتبال در ایالات متحده رخ داد و تیم جوان شده آرسن ونگر، نیاز مبرمی به این ستاره داشت تا جای خالی ستارگان آفریقایی این تیم که برای حضور در جام ملت‌های آفریقا 2012 غایب بودند را پر کند. آنری سرانجام پس یک و ماه و نیم بر تن کردن پیراهن توپچی‌ها برای دومین مرتبه به نیویورک بازگشت و با پیراهن این تیم از دنیای بازیگری فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.

از کاگاوا تا دروگبا؛ گوتزه و مورینیو!

بازیکنان بسیاری می‌توانند در بین اسامی این لیست قرار بگیرند؛ از شینجی کاگاوا و ماریو گوتزه تا دیدیه دروگبا. ستاره ساحل‌عاجی در روزهای سرنوشت‌سازی برای آبی‌های لندن، پس از گذران اوقات در ترکیه و چین به چلسی بازگشت تا دوباره تحت هدایت مورینیو، لیگ برتر را با این تیم فتح کند و تا همین سال گذشته، پیش از آن که صلاح رکوردش را بشکند، بهترین گلزن آفریقایی تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب بگیرد. مورینیو از این قاعده مستثنی نیست و پس از آنکه میراث ماندگارش را در چلسی بر جای گذاشت، دوباره رئال مادرید را به مقصد لندن ترک کرد تا اثبات کند هنوز برای مبارزه، اشتیاق گذشته را با خود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5pae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قرعه کشی مرحله 1/8 لیگ قهرمانان اروپا