تاریخ انتشار: 1401/04/09 21:25
کد خبر: 19961

سومین پیشنهاد بارسلونا به بایرن برای خرید لواندوفسکی؛ مهاجم رفته گل بچیند!

تقلای آبی و اناری‌های برای جذب برنده کفش طلا با پیشنهاد سومشان به بایرن جدی‌تر شد.
سومین پیشنهاد بارسلونا به بایرن برای خرید لواندوفسکی؛ مهاجم رفته گل بچیند!

ژاوی و بارسلونا می‌دانند برای بالا بردن کیفیت تیم و مدعی بودن در جام‌ها باید بازیکنانی در اختیار داشته باشند که در لحظات سخت برای آن‌ها تفاوت را رقم بزنند. چند ماه است که زمزمه خرید لواندوفسکی توسط بارسا به گوش می‌رسد و خبرهای ضد و نقیض از 2 باشگاه به بیرون درز می‌کند. اکنون نشریات معتبر فوتبالی مدعی شده‌اند تیم لاپورتا برای سومین بار پای میز مذاکره با سران بایرن نشسته و امیدوار است علاقه مشترک بارسلونا و لواندوفسکی در همین تابستان نتیجه‌بخش باشد و مهاجم لهستانی به نوکمپ بیاید.

پیشنهاد اول و نه قاطع باواریایی

اولین پیشنهاد رسمی باشگاه بارسلونا برای جذب لواندوفسکی، سران باشگاه آلمانی را چندان وسوسه نکرد و 32 میلیون یورو با 5 میلیون بند پاداش برای این بازیکن، حمیدزیچ و کان برای از دست دادن بهترین مهاجم‌شان اغوا نشدند. در ادامه خبرهای مربوط به این پیشنهاد، موضع قاطع بایرنی‌ها را شاهد بودیم که می‌گفتند لوا این فصل هم در آلیانز آرنا توپ می‌زند. منطقی هم به نظر می‌رسید که آن‌ها برنده کفش طلا را به این راحتی از دست ندهند. نکته دیگر این ماجرا اما علاقه شدید گلزن اول بایرن به تبدیل شدن به گلزن اول بارسا بود. لوا می‌خواهد برود و این را همه از جمله صالی‌حمیدزیچ و کان هم می‌دانند. با این حال بارسلونا خیلی زود فهمید که برای در اختیار داشتن ماشین گلزنی بوندسلیگا باید بیش از این‌ها خرج کند.

پیشنهاد دوم؛ بایرنی‌ها نرم نمی‌شوند

با وجود تعدد مصاحبه‌های رابرت لواندوفسکی مبنی بر عزم ترک بایرن مونیخ و پیشنهاد دوم بارسا به ارزش 38 میلیون یورو و 5 میلیون پاداش، بایرن باز هم در مقابل خروج این بازیکن ایستادگی کرد. سران باشگاه کاتالونیایی هم‌زمان پروژه فروش دی‌یونگ با بالاترین قیمت را پیش می‌بردند تا در صورت رد شدن پیشنهاد دومشان برای لواندوفسکی در ادامه قدرتمندتر به میز مذاکرات بازگردند. بیانیه‌ها در مقابل پیشنهاد دوم بارسلونا هم از سوی مقامات قهرمان بوندس‌لیگا همچنان قاطع بود و گویا آن‌‎ها مطمئن بودند مهاجم اولشان باز هم قرار است برایشان گلزنی کند. در حقیقت بارسایی‌ها می‌دانستند بایرن قرار نیست بااین مبالغ لواندوفسکی را واگذار کند و فقط روند فرسایشی و رو به جلویی را در مذاکراتشان اعمال کردند تا بتوانند بهترین گلزن فصل گذشته فوتبال اروپا را با نازل‌ترین قیمت به نوکمپ بیاورند. از باشگاه تحت مدیریت لاپورتا خبر می‌رسد که اجازه فروش 49 درصد سهام توسط مجمع نمایندگان باشگاه صادر شده و حق پخش تلویزیونی هم به حساب بارسلونا واریز می‌شود. در منچستر هم همه به دنبال نهایی کردن انتقال دی‌یونگ هستند؛ اتفاقاتی که زمینه‌ساز پیشنهاد سوم و بهتر بارسایی‌ها برای مهاجم مورد نظرشان شده است.

پیشنهاد سوم؛ مرز 40 میلیون یورو

لواندوفسکی 34 ساله که فقط یک فصل دیگر با بایرن مونیخ قرارداد دارد، می‌تواند در پایان فصل پیش‌رو بدون پرداخت حق فسخ تیمش را ترک کند و در واقع بایرن او را رایگان از دست خواهد داد. با این پیش‌فرض می‌توان پیشنهاد سوم و 40 میلیون یورویی بارسلونا را برای بایرن وسوسه‌انگیز دانست. آنها می‌توانند رفته رفته از موضع قاطع‌شان فاصله بگیرند و باور کنند گزینه فروش هم گزینه بدی نیست. در حالی که لواندوفسکی هم قصد شرکت در تمرینات را ندارد، یک توافق خوب می‌تواند احتمال بروز اختلاف میان بایرن با یکی از بهترین بازیکنان تاریخش را کاهش دهد. یقینا صالی‌حمیدزیچ دوست ندارد با فروش یا درگیر شدن با لوا جایگاهش را نزد هواداران تیم تنزل دهد. بنابراین پیشنهاد سوم بارسا اگر چه ممکن است باز هم مورد تایید قرار نگیرد اما بارقه‌های امید به آبی و اناری‌پوش کردن لواندوفسکی با این پیشنهاد به اردوی کاتالان‌ها خواهد تابید.

بارسا بی‌خیال نمی‌شود

روند مذاکرات و عزم جزم تیم ژاوی برای به خدمت گرفتن ستاره لهستانی گویای این است که آن‌ها مایل به عقب‌نشینی نیستند و برای فصل بعد و ماجراجویی جدید یک مهاجم تراز اول می‌خواهند که از کیفیتش مطمئن باشند. علاقه لواندوفسکی برای پیوستن به تیم سابق لیونل مسی هم در عزم جزم بارسلونا بی‌تاثیر نیست و حتی اگر پیشنهاد سوم توسط مدیران بایرن رد شود، باز هم به نظر نمی‌رسد بارسا بی‌خیال این شکار جذاب شود.

*حسین سعیدی نیکو

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8zvb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دمبله در بارسلونا ماندنی شد