تاریخ انتشار: 1401/04/31 08:13
کد خبر: 19004

پر خرج‌ترین تیم‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی؛ تهدیدها جواب داد!

بایرن‌مونیخ تا به اینجای کار، فعال‌ترین تیم در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بوده است.
پر خرج‌ترین تیم‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی؛ تهدیدها جواب داد!

  تنها چند ماه پس از آنکه حسن صالی‌حمیدزیچ، مدیر ورزشی باوارایی‌ها به سبب عدم فعالیت نقل‌وانتقالاتی باشگاه پس از شایعات خروج لواندوفسکی توسط هواداران بایرن تهدید شد، این باشگاه قرارداد ماتیاس دلیخت را نیز رسمی کرد.

بایرن‌مونیخ درحالی که ترکیب باثباتی در سال‌های گذشته داشت، معمولاً پر سر و صدا در نقل‌وانتقالات حاضر نمی‌شد و باتوجه به نتیجه‌گیری تیم در مستطیل سبز با همان ترکیب همیشگی، هواداران انتظار فعالیتی چندان چشمگیر از کادر مدیریتی تیم نداشتند اما با خروج هانسی فلیک و روی کار آمدن ناگلزمان، سیستم مورد استفاده این تیم دستخوش تغییر شد و ثمره‌اش حذف مفتضحانه از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی فوتبال آلمان بود. در طول فصل، مشخص شد بایرن برای موفقیت با ناگلزمان، باید انتظارات او از بابت در اختیار داشتن تیمی متناسب با سیستم 3 دفاعه را برآورده کند و حالا درحالی که به میانه پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان رسیده‌ایم، بایرن‌مونیخ بیشترین هزینه را در میان تیم‌های اروپایی، بالاتر از منچسترسیتی، بارسلونا، آرسنال و حتی چلسی متحمل شده است.

باران پول در باواریا

حسن صالی‌حمیدزیچ تا به اینجای کار، عملکرد بی‌نظیری در پنجره نقل‌وانتقالات داشته است. باواریایی‌ها ابتدا بازیکنان جوانی را به صورت آزاد در اختیار گرفتند اما ورود رایان گراونبرخ به آلیانتس آرنا، 18.5 میلیون پوند برای باواریایی‌ها هزینه در بر داشت. آنها سپس سادیو مانه را با 32 میلیون یورو (بدون در نظر گرفتن بندهای پاداش) از لیورپول خریدند و حالا عقد قرارداد با ماتیاس دلیخت، مدافع یوونتوس به ارزش 70 میلیون یورو، جمع هزینه‌های بایرن در این پنجره را به 120.5 میلیون یورو رسانده است تا شاید رکورد نقل‌وانتقالات این باشگاه در روزهای آینده نیز شکسته شود. باواریایی‌ها فعالیتشان در بازار تابستانی ظاهراً به پایان رسیده و البته این پایان، به معنای پایان ورود و خروج بازیکنان سرشناس است. لازم به ذکر است مدیران بایرن‌مونیخ در نظر دارند انتقال کنراد لایمر اتریشی را از لایپزیش در روزهای آینده نهایی کرده و در بحث فروش بازیکنان، پس از خروج رابرت لواندوفسکی به ارزش 45 میلیون یورو، فروش کریس ریچاردز به کریستال پالاس با قراردادی به ارزش 15 تا 20 میلیون یورو نیز در مراحل پایانی قرار دارد. واضح، این است که مدیران بایرن و در صدر آنها صالی‌حمیدزیچ، عملکرد بسیار قابل قبولی از خود بر جای گذاشته‌اند و علاوه بر برآورده کردن نیازهای سرمربی، در جبران هزینه‌های صرف شده برای ورود بازیکنان نیز سرآمد بوده‌اند.

بارسلونا و بایرن، تنها غیرانگلیسی‌ها در «تاپ 5»

پس از بایرن‌مونیخ، تیم‌های منچسترسیتی، بارسلونا، آرسنال، چلسی و دورتموند در رده‌های دوم تا ششم پر خرج‌ترین تیم‌ها قرار گرفته‌اند. سیتیزن‌ها ابتدا فیلیپس را به ارزش 48.75 میلیون یورو در اختیار گرفتند و سپس جذب ارلینگ ارلینگ هالند به ارزش 60 میلیون یورو از دورتموند، آنها را با تنها 2 بازیکن به دومین تیم پرخرج نقل‌وانتقالات تبدیل کرد. البته پیش از انتقال دلیخت، سیتیزن‌ها با هزینه 108 میلیون یورو صدرنشین این جدول بودند. بارسلونا نیز شرایط مشابهی با سیتی داشته و درحالی که تنها 2 بازیکن به جمع کاتالان‌ها پیوسته، این تیم مجموع هزینه 103 میلیون یورو را بر جای گذاشته است (رافینیا از لیدز به ارزش 58 میلیون یورو و لواندوفسکی از بایرن به ارزش 45 میلیون یورو). آرسنال در این جمع، در رتبه چهارم قرار دارد اما هزینه‌های توپچی‌ها، کمی با حساب و کتاب‌تر بوده و قرمزهای لندن با مجموع 97 میلیون یورو هزینه، 4 بازیکن جدید را در جمع خودشان می‌بینند: مارکینیوش (3.5 میلیون یورو)، ترنر (6.3 میلیون یورو)، ویرا (35 میلیون یورو) و گابریل ژسوس (52 میلیون یورو). چلسی نیز با تنها در اختیار گرفتن 2 بازیکن، در رتبه پنجم قرار گرفته است. آبی‌های پایتخت ابتدا رحیم استرلینگ (56 میلیون یورو) را به خدمت گرفتند و سپس با خرید کالیدو کولیبالی در قبال 2 مدافع از دست داده، مجموع هزینه‌هایشان به 94 میلیون یورو رسید. هزینه‌ای که بدون شک در روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

هزینه‌های ناخوش‌یمن دورتموند

دورتموندی‌ها که فعالیتشان با رویه در اختیار گرفتن بازیکنان جوان با حداقل هزینه ممکن و سپس فروش آنها پس از چند سال به هزینه‌ای چند برابر، در میان تیم‌های مطرح اروپا زبان‌زد است، در فصل جاری کمی ولخرج‌تر عمل کرده و بالاتر از تیم‌هایی چون لیورپول، رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد قرار گرفته‌اند. دورتموند با تنها 0.2 میلیون یورو هزینه بیشتر نسبت به لیورپول (داروین نونی‌یز به ارزش 75 میلیون یورو، کاروالیو 5.9 میلیون یورو، رمزی 4.9 میلیون یورو)، در رتبه ششم قرار گرفته و آنها با مجموع 86 میلیون یورو، سباستین آلر، ادیمی، اشلاتربک و اوزکان را به وستفالن آورده‌اند؛ البته که گران قیمت‌ترین خرید آنها به ارزش 31 میلیون یورو، به دلیل ابتلا به سرطان، فعلاً خارج از دسترس است. رئال مادرید که به سبب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، باید جیبش از همیشه پر پول تر باشد، تا به اینجای کار فقط یک بازیکن را با پرداخت 80 میلیون یورو به خدمت گرفته و آن بازیکن نیز کسی نیست جز شوامنی! البته لازم به ذکر است کهکشانی‌ها آنتونیو رودیگر را نیز از چلسی به عنوان «بازیکن آزاد» به خدمت گرفته‌اند.

پاریس و من‌یونایتد در انتهای لیست

پاری‌سن‌ژرمن که هم‌اکنون نیز ترکیبی از منتخب بازیکنان جهان را در اختیار دارد، با 79.5 میلیون یورو هزینه، 2 بازیکن نچندان سرشناس را احتمالا برای نیمکت‌نشینی به خدمت گرفته و در میان 10 تیم پر هزینه، منچستریونایتد عملکرد قابل‌قبولی از خود بر جای گذاشته است. آنها احتمالاً در روزهای آینده با خرید فرنکی دی‌یونگ، به پر هزینه‌ترین تیم تبدیل شده و ناگهان از رتبه دهم به صدر جدول خواهند رسید اما تا به اینجای کار، شیاطین سرخ که از همان ابتدا قرار بود تحت هدایت تن‌هاخ، بودجه‌ای بیش از 200 میلیون یورو برای بازسازی ترکیب در اختیار داشته باشند، 72 میلیون یورو برای لیساندرو مارتینس و تایرل مالاسیا (15 میلیون یورو) هزینه کرده و کریستین اریکسن را نیز به صورت رایگان به خدمت گرفته‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399oyq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرنوشت این بازیکنان در لیگ ایران به کجا می‌انجامد؟