تاریخ انتشار: 1401/09/26 16:48
کد خبر: 12754

دشان: برخی فرانسوی‌ها فردا طرفدار آرژانتین هستند!

دیدیه دشان، مربی فرانسه، در نشست خبری بازی فینال جام جهانی گفت که فضای خاصی بر این بازی حاکم است و حتی برخی فرانسوی ها به خاطر مسی فردا هوادار آرژانتین هستند.
دشان: برخی فرانسوی‌ها فردا طرفدار آرژانتین هستند!

 تیم ملی فرانسه فردا شب در ورزشگاه لوسیل فینال جام جهانی برابر آرژانتین را پیش رو دارد. فرانسه مدافع عنوان قهرمانی است و این شانس را دارد برای دومین بار متوالی قهرمان شود ولی حریف پیش رو آرژانتین با لیونل مسی است که انگیزه های بسیار زیادی برای بالابردن جام دارد. یکی از معضلات این روزهای فرانسه ابتلای پنج بازیکن این تیم به آنفولانزای شتری است و ممکن است در بازی فینال حاضر نباشند.

دیدیه دشان، مربی فرانسه، در نشست خبری این بازی گفت:«وقتی به نشست می آمدم، بازیکنانم خواب بودند. در واقع الان اطلاعات دقیق در مورد تعداد مبتلایان یا وضعیت بازیکنان مبتلا ندارم. در حال تلاشیم تا این معضل را به بهترین شکل و با آرامش حل کنیم. امروز اطلاعات بیشتری به من خواهد رسید. امشب و فردا صبح را برای تصمیم‌گیری در مورد فهرست نهایی وقت دارم. البته می دانم که این قضیه بیماری مورد علاقه شما رسانه هاست و درکش می کنم. تمام احتیاط های لازم و دستورات پزشکی را رعایت کرده ایم و سعی داریم تا این وضعیت را مدیریت کنیم. قطعا این شرایطی نیست که دوستش داشتیم ولی باید با آن کنار بیاییم.»

دشان در پاسخ به این سوال که آیا نگران بازی فینال است، گفت:«در هر صورت این شرایطی است که در آن گرفتار شده ایم و باید خودمان را وفق دهیم. هر کاری می کنیم تا در بهترین فرم در میدان و برابر آرژانتین خاضر شویم. آرژانتین هم با مشکلاتی روبرو بود و به خصوص در اولین بازی پس از شکست برابر عربستان وارد بحران شد. نه نگرانم و نه استرس دارم. بهترین راه آماده شدن برای بازی فینال جام جهانی حفظ آرامش است. این مهمترین بازی ممکن است و بازی خاصی برای همه خواهد بود. فضای خاصی هم بر این بازی حاکم است و می دانم آرژانتینی ها و بسیاری از فوتبال دوستان از جمله برخی فرانسوی ها دوست دارند به خاطر مسی آرژانتین قهرمان شود ولی گفتم که نگران نیستم.»

دشان در مورد اینکه کریم بنزما در بازی دوستانه رئال برابر لگانس به میدان رفت و آیا نمی توانست الان فرانسه را در فینال همراهی کند گفت:«احتمالا این سوال مورد علاقه خبرنگاران خارجی بوده، اینطور نیست؟ اگر جواب ندهم، می گویید دشان عصبانی است. قبل از شروع جام چند بازیکن مصدوم شدند که یکی از آنها کریم بنزما بود. در اولین بازی نیز لوکاس هرناندز مصدوم شد و الان 24 بازیکن در اردو دارم. طرح سوال در مورد این بازیکنان، حداقل بگویم، کمی ناخوشایند است.»

گفته می شود کریم بنزما از دشان ناراحت است و دعوت فدراسیون برای حضور در ورزشگاه بازی فینال را رد کرده است. دشان در این رابطه گفت:« گروه در دسترس من اینجاست و من نگران دعوت از بازیکنان سابق یا بازیکنان مصدوم از سوی فدراسیون و واکنش آنها نیستم. اصلا خودم را درگیر این قضیه نمی کنم. ما در ابتدا یک گروه داشتیم و به خاطر مصدومیت ها سه بازیکن را از دست دادیم. کریم بنزما، انکونکو و لوکاس دیگر با ما نیستند و برای فینال 24 بازیکن در اختیار دارم.»

دشان در مورد آینده اش گفت:«مربیگری فرانسه بهترین اتفاقی است که در زندگی برای من رخ داده و زمانی هم به عنوان بازیکن تیم ملی از بازی برای فرانسه احساس غرور می کردم. هدایت فرانسه برای من افتخار بزرگی است. این یعنی عشق و مربیگری در بالاترین سطح فوتبال. از هدایت فرانسه خوشحالم و همیشه تیم ملی مهمتر از شخص من بوده است. تیم ملی فراتر و بالاتر از هر چیز دیگری است. من در خدمت کشورم هستم و فردا هم مربی فرانسه خواهم بود. فعلا به تنها چیزی که فکر می کنم فینال است و نه آینده.»

دشان در مورد جو ورزشگاه بازی که به سود آرژانتین خواهد بود، چنین گفت:«این تیم آرژانتین از حمایت قوی مردمی برخوردار است و در تمام بازی ها نیز چنین بوده است. در بازی فردا اگرچه فرانسوی هایی در ورزشگاه خواهند بود ولی تعداد آرژانتینی ها بیشتر است. مردم آرژانتین پرشورند و از تیم‌شان به بهترین شکل حمایت می کنند. این یک بازی فینال است و فردا رقیب ما روی سکوها نیست بلکه درون میدان است. یکی از دو تیم در نهایت ستاره سوم را روی سینه خواهد زد و امیدوارم آن تیم ما باشیم.»

دشان در مورد وضعیت کیلیان امباپه گفت:«کیلیان زمانی که باید حرف بزند، حرفش را خواهد زد و این کار را قبلا هم انجام داده است. او فعلا نیاز به آرامش دارد. او را متمرکز روی بازی فینال می بینم  و می داند در زمین چه کاری باید انجام دهد. از لحاظ روحی در بهترین وضعیت قرار دارد و اصلا دوست ندارم شرایط روحی و ذهنی‌اش را بر هم بزنم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bdb93

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زنگ خطر برای رقیب آرژانتین قبل از فینال/ شوک به فرانسوی‌ها با ابتلای دو ستاره به بیماری مشکوک!