تاریخ انتشار: 1401/10/15 01:30
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 12078

 یک روز متفاوت در فوتبال ایران و عربستان/ حمله به شناسنامه ملی ایران و آسیا!

 یک روز متفاوت در فوتبال ایران و عربستان/ حمله به شناسنامه ملی ایران و آسیا!

یک روز متفاوت را در فوتبال ایران و عربستان شاهد بودیم! روز جشن بزرگ برای ورود ابر ستاره دنیا ( کریستیانو رونالدو ) به کشور عربستان و متاسفانه به تمسخر کشیدن اسطوره فوتبال ایران و جهان ( علی دایی) در کشور خودمان! در روزی که سعودی های هزاران میلیارد سرمایه را به پای آقای گل دنیا ریخته بودند تا دیده شوند، ما هم در ایران ( آقای گل یک سال پیش و البته‌ دومین گلزن حال تاریخ ملی) را در شبکه ملی! به سخره گرفته بودیم و از گل های شانسی اش به دلیل داشتن قد بلند یاد می کردیم!

روزی که عرب‌ها برای شناخته شدن در فوتبال دنیا زیر پای ستاره پرتغالی، توجه کنید؛ ستاره پرتغالی! فرش قرمز پهن کرده بودند و بالا و پایین می پریدند، ما هم در شبکه‌ ملی به دنبال باطل کردن شناسنامه فوتبال ایران و حتی آسیا بودیم‌!

در روزی که عربستانی‌ها از الان ( یک ماه بعد جام جهانی قطر) برای جام جهانی دو، دوره بعد برنامه‌ ریزی می‌کردند، وزیر ورزش‌ما داشت در مجلس شورای اسلامی برای توجیه کردن افتضاح مدیریتش، بازیکنان تیم ملی را به فرار از کشور و بازی نکردن در جام جهانی متهم می‌کرد! بازیکنانی که نیاز به فرار کردن ندارند و در خارج از کشور بازی می کنند.

 در روزی که عربستانی‌ها به دنبال آوردن ستاره‌های دنیا ( راموس، کانته، کروس، زلاتان ‌حتی لیونل مسی) به کشورشان بودند، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی درباره خروج بازیکن معمولی هلندی ( لوکادیا ) جنگ و دعوا می کردند که چرا او بعد از جدایی چنین حرفی را زده است؟! گرچه باید در جواب آقای نماینده گفت؛ آقای نماینده! لوکادیا درباره ملت ایران هیچ حرفی نزد و او از عقب ماندگی امکانات کشور با مدیریت شما ها سخن گفت که باید حرف بازیکن خارجی را پذیرفت، چون اکثر مربیان و بازیکنان خارجی که‌ به فوتبال ایران آمده اند، حرف های او را به کرار تکرار کرده اند.

 باید به این آقا یادآور شد؛  آقای نماینده، شما اگر با همان پول بیت‌المال یک سفر رایگان تشریف ببرید هلند و امکانات ورزشی و غیره ورزشی این کشور را از نزدیک ببینید و با امکانات خودتان مقایسه کنید قطعا به حرف لوکادیا خواهید رسید! آقای نماینده اگر حرف های لوکادیا خیلی دردآور بوده، بیایید یک بار هم به حرف های مردمی‌ گوش کنید که هر روز به مشکلات زندگی شان افزوده می شود، ولی کسی نیست به دادشان برسد!

250847

در ادامه باز هم باید تأسف خورد و گفت؛ متاسفانه در روزی که عربستانی‌ها با آوردن آقای گل دنیا به دنبال بزرگ کردن خودشان در فوتبال بودند، عده ای در رسانه‌ ملی با حمله کردن ناجوانمردانه به دومین آقای گل و البته‌ آقای گل یک سال پیش جهان دنبال چهره شدن بودند‌. متاسفانه این است سرنوشت قهرمان ملی که با طهال پاره و سر شکسته برای سرافرازی پرچم ایران جنگید و سالها پرچم ملی را در بالاترین سطح فوتبال جهان نگه داشت تا یک ابر ستاره از پرتغال بیاید و  رکوردش را بشکند و بعدش عده ای به تمسخر او برخیزند و شیرین کاری کنند!

 رکوردی که همین افراد سالها به آن افتخار کردن، ولی الان به تمسخر آن رسیده اند؟!  تمسخر فوتبالیستی که هیچ وقت به آدم سیاسی و حتی ورزشی گردن کج نکرد و با پشتوانه خودش به همه جا رسید. آقای گل جهان، بازی در بالاترین سطح فوتبال دنیا، افتخار آفرینی در آسیا و.... حال باید به این فراد فهماند؛ دایی شناسنامه فوتبال ایران و آسیا است، حال چه تو بخواهی و چه نخواهی. او نماند فوتبال ایران در دنیاست و به همین دلیل است که جزو ۵ نفری می شود که برای قرعه‌کشی جام جهانی ( بزرگترین تورنمنت ) تاریخ فوتبال دعوتش می‌کنند. البته‌ نه به خاطر قد بلندش! بلکه به خاطر اعتبار و نامی که در جهان دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4brl52

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونالدو و مسی به زودی همبازی می‌شوند! (عکس)