تاریخ انتشار: 1402/02/18 13:26
کد خبر: 6633

عذرخواهی بالاترین مقام ورزشی ایتالیا از مهاجم یوونتوس

در پی توهین‌های صورت گرفته به مهاجم صربستانی بانوی پیر، وزیر ورزش کشور ایتالیا از او عذرخواهی کرد.
عذرخواهی بالاترین مقام ورزشی ایتالیا از مهاجم یوونتوس

آندره‌آ آبودی وزیر ورزش ایتالیا از دوشان ولاهوویچ به خاطر اهانت‌های نژادپرستانه‌ای که روز گذشته (یکشنبه) در جریان بازی یوونتوس برابر آتالانتا به او شد عذرخواهی کرد.

یوونتوس دیروز در برگامو میزبان خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد که گل دوم این بازی را ولاهوویچ به ثمر رساند. او که در 10 دقیقه پایانی بازی با شعارهای نژادپرستانه هواداران آتالانتا مواجه شده بود، در شادی پس از گلش ژست سکوت را برای هواداران آتالانتا گرفت که به زعم داور تحریک‌آمیز بود و باعث اخطار گرفتنش هم شد.

در نشست‌های خبری پایان بازی در حالی که ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس بر لزوم برخورد مسئولان رفتارهای نژادپرستانه و بخشیده شدن کارت زرد ولاهوویچ تأکید داشت، همتای او در آتالانتا، جان‌پیرو گاسپرینی ادعا کرد که شعارهای سر داده شده، نژادپرستانه نبوده‌اند که این ادعای او هم با پاسخ وزیر ورزش ایتالیا مواجه شد.

آندره‌آ آبودی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «نه» من، «نه» ما به نژادپرستی، نه رنگ دارد و نه باید رنگ داشته باشد، چه پای رنگ پیراهن در میان باشد چه پای رنگ پوست. مسئله فقط یک مذهب یا یک شخص نیست. نه به نژادپرستی همیشگی است. درست مانند احترام گذاشتن که آن هم همیشه مهم است و آنهایی که درست متوجه این موضوع نشده‌اند باید بابت رفتارهای اشتباه‌شان همیشه و هر کجا باید پاسخگو باشند. ما به نوبه خودمان از دوشان ولاهوویچ عذرخواهی می‌کنیم.

بخشی از بیانیه وزیر ورزش ایتالیا متوجه گاسپرینی بود که برای رفع اتهام از هواداران تیمش ادعا کرده بود که اگر محتوای شعارهای آنها علیه ولاهوویچ نژادپرستانه بوده باشد، پس شعارهای‌شان متوجه بازیکنان صرب و کروات تیم خودشان از جمله پاشالیچ، جیمسیتی هم بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gjrz3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ولاهوویچ: این برد تازه شروع کار یووه است