تاریخ انتشار: 1395/05/23 14:00
کد خبر: 268053

یوونتوسی ترین مرد تاریخ!

امروز سالگرد تولد موسس کارخانه فیات و رییس سابق باشگاه یوونتوس است.
یوونتوسی ترین مرد تاریخ!

جووانی آنیلی، در 13 آگوست 1866 در شهر ویلار پروسای ایتالیا(شهر کوچکی در نزدیکی تورین) به دنیا آمد. پدرش ادواردو آنیلی، شهردار این شهر کوچک بود اما هنگامی که جووانی فقط 5 سال داشت، پدرش را از دست داد.

وی برای تحصیلات دانشگاهی به تورین رفت و سپس به شهر زادگاهش بازگشت و در ادامه راه پدر به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد. 

در شهر تورین، یکی از دوستانش، پیشنهاد ساخت کمپانی اتومبیل را به وی ارائه داد و جووانی همراه با گروهی از شرکا در ابتدا با سرمایه تنها 400 دلاری اش، در سال 1899  این کمپانی را در شهر تورین تاسیس کردند و البته تنها بخشی از سهام این کارخانه در دست وی بود. 

کمپانی فیات در اولین سال تاسیس تنها 24 دستگاه اتومبیل تولید کرد. پس از سال اول، جووانی به عنوان مدیر عامل انتخاب شد. مدیریت وی باعث شد فیات به سرعت رشد کند. تا 4 سال این کارخانه هیچ سودی نداشت در سال چهارم با تولید 135 دستگاه اتومبیل به سوددهی رسید. فیات با مدیریت جووانی در سال 1906 به تولید سالیانه 1149 دستگاه در سال رسید.

به محض اینکه این کارخانه وارد بازار سهام شد، جووانی صد در صد سهام آن را خریداری کرد تا خانواده آنیلی صاحب یکی از بهترین کارخانه های اتومبیل سازی جهان شود. فیات به سرعت به پیشرفت خود ادامه داد و خانواده آنیلی را به یکی از ثروتمندترین خانواده های ایتالیا تبدیل کرد. 

در سال 1923 این خانواده، به خاطر علاقه شدیدشان به فوتبال، باشگاه یوونتوس را خریداری کردند و این باشگاه را به یکی از پر افتخارترین باشگاه های جهان تبدیل کردند. جووانی به عنوان سناتور ایتالیا انتخاب شد و طی جنگ های جهانی اول و دوم نیز خانواده و سرمایه اش را رهبری کرد و در سال 1945 اندکی پس از جنگ جهانی دوم، در سن 79 سالگی در گذشت.

پسرانش جیانی و اومبرتو و نوادگان وی،  این شروع فوق العاده جووانی را تکمیل کردند و خود را به یکی از غول های صنعت اتومبیل سازی جهان تبدیل کردند. تا حدی که اکنون مالک کارخانه های دوج، آلفا رومئو، لامبورگینی، فراری، اویکو، جیپ، فیات، کرایسلر و چند کارخانه دیگر می باشند و شرکای تجاری بزرگی در امریکا دارند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anlpe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


"دربی ایتالیانو" برای جذب گابیگل