تاریخ انتشار: 1396/07/05 00:58
هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا
کد خبر: 180958

بایرن در پاریس، چلسی در مادرید؛ شب غول‌ها/ بارسلونا، یوونتوس و من‌یونایتد به دنبال پیروزی

شب دوم هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا آوردگاه جدال ۷ تیم قدرتمند قاره سبز است که می‌تواند شبی دیدنی را در دنیای فوتبال ثبت کند.
بایرن در پاریس، چلسی در مادرید؛ شب غول‌ها/ بارسلونا، یوونتوس و من‌یونایتد به دنبال پیروزی

، نبردی که کارل هاینس‌رومنیگه، مدیر بایرن‌مونیخ از آن به عنوان «یک جدال باکلاس و فانتزی» نام می‌برد، چندان نوستالژیک نیست اما برای بایرن نام کشوری که پاری‌سن‌ژرمن از آنجا می‌آید، توام با خاطرات خوبی است؛ خاطره شب برتری 3 بر یک در فینال فصل 1996-1995 جام یوفا مقابل بوردوی زیدان و ملحق شدن به جمع معدود تیم‌های برنده هر 3 جام اروپایی.

 امشب تیم مونیخی بیش از فینال 21 سال قبل به دردسر می‌افتد، چون قرار است با مخوف‌ترین پاری‌سن‌ژرمن ممکن روبه‌رو شود.

 

 خط حمله مخوف پاریسی‌ها، آتشبار قدرتمند بایرن

حساس‌ترین بازی شب دوم هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا در حالی از ساعت 22:15 چهارشنبه شب به میزبانی پاری‌سن‌ژرمن انجام می‌شود که هم میزبان و هم بایرن‌مونیخ اولین بازی خودشان در گروه دوم لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. پاری‌سن‌ژرمن در خانه سلتیک 5 بر صفر پیروز شد و بایرن مقابل میهمانش، اندرلشت به برتری 3 بر صفر رسید. بایرن بازی ابتدای هفته در لیگ را با یک تساوی ناامیدکننده به پایان برد و پاریسی‌ها مقابل مون‌پولیه اولین تساوی خودشان در فصل جاری لیگ داخلی را تجربه کردند.

اردوی تیم پاریسی به خاطر کشمکش کاوانی و نیمار بر سر پنالتی زدن مشوش شده و انگار اونای امری، سرمربی این تیم توان جمع کردن حواشی را ندارد. کاوانی آنقدر دوست دارد پنالتی و ضربه آزاد‌ها را بزند که حتی حاضر نیست در قبال دریافت یک میلیون یورو و افزایش دستمزد هم از خواسته خود دست بکشد. عدم حضور او در جشن تدارک دیده شده برای تیاگو سیلوا (دوست و هم‌تیمی نیمار) هم شائبه‌برانگیز بود. در این شرایط، اگر خط حمله مخوف پاریسی‌ها به دور از حواشی بدرخشد، کار بایرن بدون حضور نویر مصدوم در دروازه‌اش بسیار مشکل می‌شود. تیم مونیخی علاوه بر نویر، برنات را هم در اختیار ندارد و در پاری‌سن‌ژرمن، پاستوره مصدوم غایب اصلی است؛ هر چند خط حمله متشکل از روبن و لواندوفسکی نیاز به تمجید ندارد.

 

 رویارویی‌های قبلی

بازی قبلی 2 تیم با گلزنی حسن‌ صالی‌حمیدزیچ، بازیکن سابق و مدیر ورزشی فعلی بایرن، 2  بر صفر به سود باواریایی‌ها به پایان رسید. قبل از این بازی انجام شده در مرحله فصل 2001-2000 لیگ قهرمانان، 2 تیم 5 بار دیگر به مصاف هم رفته بودند که 4 بار پاری‌سن‌ژرمن و تنها یک بار بایرن به برتری رسیدند.

 

نکات کلیدی

آخرین بازی 2 تیم در لیگ قهرمانان در فصل چهارمین قهرمانی بایرن در این رقابت‌ها انجام شد.

بایرن در 3 دیدار قبلی در خانه تیم‌های فرانسوی پیروز شده است.

پاری‌سن‌ژرمن فقط در یکی از 43 بازی خانگی اخیر اروپایی شکست خورده است.

 

 غوغا در مادرید

اتلتیکو مادرید در اولین میزبانی اروپایی در ورزشگاه جدیدش، «واندا متروپولیتانو» به مصاف چلسی می‌رود. ورزشگاه میزبان فینال فصل آینده لیگ قهرمانان تا به حال برای اتلتیکو خوش‌یمن بوده و تیم سیمئونه امیدوار است در جدال با تیمی که به لحاظ جنگندگی سبکی مشابه مادریدی‌ها را دارد، 3 امتیاز را تصاحب کند. این بازی گروه سوم برای میزبان اهمیت زیادی دارد چون آن‌ها در بازی اول در زمین رم به تساوی بدون گل رضایت دادند و پیروزی در این رقابت می‌تواند روند صعودشان از گروه را تسریع کند.

چلسی در لیگ برتر اوضاع خوبی دارد و به لطف گلزنی‌های متوالی موراتا یک مدعی جدی به نظر می‌رسد. در دیگر بازی گروه، رم میهمان تیم ضعیف قره‌باغ است.

 

بارسلونا به دنبال قربانی دوم، یوونتوس در اندیشه جبران

 در گروه چهارم، بارسلونا که این فصل همه بازی‌هایش را برده پس از قربانی کردن یوونتوس در هفته اول به 3 امتیاز بازی خارج از خانه مقابل اسپورتینگ لیسبون می‌اندیشد. هر چند تیم از نعمت وجود دمبله مصدوم، محروم شده اما مسی آماده این روزها (البته به شرطی که به سبک سرمربی خیرونا اسیر یارگیری نفر به نفر رقیب نشود) برای برتری بارسا در هر رقابتی کافی به نظر می‌رسد.

در سوی مقابل یوونتوس پس از شکست تحقیرآمیز مقابل بارسلونا در هفته اول در خانه مقابل المپیاکوس کار چندان سختی پیش‌رو ندارد؛ البته به شرط اینکه برخلاف جدال هفته اول لیگ قهرمانان، منافذ دفاعی‌اش را ببندد.

 

منچستریونایتد؛ شکار در سرمای روسیه

 درگروه اول، منچستریونایتد سرحال مورینیو در زمین سرد مسکو مقابل زسکا به دنبال یک شکار دیگر است. تیم مورینیو که این فصل 70 درصد گل‌هایش را از دقیقه 80 به بعد به ثمر رسانده با اتکا به لوکاکوی آماده و در محاصره حملات نژادپرستانه برای 6 امتیازی شدن بی‌تابی می‌کند؛ اتفاقی که با توجه به آسان بودن قرعه‌اش، می‌تواند مقدمه‌ای بر یک صعود زودهنگام در هفته‌های آتی باشد. در دیگر بازی گروه اول، بازل به مصاف بنفیکا می‌رود.

برنامه ادامه (شب دوم) بازی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

چهارشنبه 5 مهر 96، ساعت 22:15

گروه اول: بازل - بنفیکا، زسکا - منچستریونایتد

گروه دوم: اندرلخت - سلتیک، پاری‌سن‌ژرمن - بایرن مونیخ

گروه سوم: قره‌باغ - رم (ساعت 19:30)، اتلتیکو مادرید - چلسی

گروه چهارم: یوونتوس - المپیاکوس، اسپورتینگ لیسبون - بارسلونا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jnemo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلهای بازی چلسی 6 - 0 قره باغ + فیلم