تاریخ انتشار: 1397/02/27 23:14
یادداشت سردبیر؛ بازگشت اکبر آقابه لیگ یک!
کد خبر: 147534

میثاقیان در یک قدمی آلومینیوم اراک/ این بار پای ثقفی در میان است

باشگاه آلومینیوم اراک برای حضور قدرتمندتر در لیگ دسته اول فوتبال کشور به دنبال جذب یک مربی صاجب نام می باشد که از قرار معلوم قرعه به نام اکبر میثاقیان خورده است.
میثاقیان در یک قدمی آلومینیوم اراک/ این بار پای ثقفی در میان است

نادر دارستانی؛ پرونده لیگ دسته اول در فصل گذشته برای آلومینیوم اراک با کسب ۳۹ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه سیزدهم جدول به پایان رسید تا این تیم یک فصل پر فراز و نشیب را پشت سر بگذارد و خود را مهیای حضور در رقابت های فصل آینده نماید.

آلومینیوم در فصل گذشته در ابتدا با علی رضا مرزبان به پای میز مذاکره نشست و توافق های اول هم صورت گرفت اما بودجه پیشنهادی باشگاه در آن فصل، سه میلیارد تومان اعلام گردیده بود در حالی که مرزبان خواستار حداقل ۶ میلیارد برای مدعی بودن در لیگ برتر شده بود که مدیرعامل وقت کارخانه آلومینیوم، تمایلی برای در اختیار دادن این مبلغ برای باشگاه نداشت و این چنین بود که مرزبان عطای کار را به لقایش بخشید.

در ادامه و بعد از رایزنی ها، علی حنطه بعنوان سرمربی برگزیده شد که بنا به دلایل متعددی نتوانست نتایج مثبتی با این تیم بگیرد و علاوه بر آن هواداران باشگاه نیز تمایل ادامه همکاری را نداشتند تا قرعه به حامد بصیری مربی جوان و بی ادعای بومی افتاد تا سکان هدایت آلومینیوم  تا پایان فصل بر عهده او باشد.

در ابتدا قرار بر این بود که بصیری  به طور موقت سکان هدایت آلومینیوم را بر عهده داشته باشد اما عملکرد او باعث گردید تا علی دهشمند مدیرعامل باشگاه از او حمایت نموده و تا پایان فصل در این تیم باقی بماند و مزد آن را هم دریافت نمود و توانست با تمام مشکلات موجود نتایج مناسبی گرفته و این تیم را در لیگ دسته اول حفظ نماید که با توجه به شرایط موجود، می توان به این مربی جوان و بومی نمره قابل قبولی داد.

اما حکایت آلومینیوم اراک در فصل آینده بسیار متفاوت خواهد بود چرا که  از بخت خوش این باشگاه، کسی در راس مدیریت کارخانه آلومینیوم اراک قرار گرفته که فوتبال و هزینه های او را خوب می شناسد و می داند که چه تاثیری می تواند در جامعه و در بین کارکنان کارخانه برعهده داشته باشد.

مهدی ثقفی که طی سالهای ۸۵ تا آذر ۹۰ بعنوان مدیرعامل کارخانه آلومینیوم بندرعباس مشغول به فعالیت بود ، در آن سال  بعنوان مدیرعامل نفش بسزایی در بالا آمدن باشکاه آلومینیوم بندرعباس به لیگ برتر بر عهده داشت  و حمایت های او در نهایت به نتیجه رسید.

البته مهندس ثقفی یکی دو ماه قبل از تثبیت صعود این تیم به لیگ برتر( اسفند ۹۰)از مدیریت کارخانه کنار رفته بود (آذر۹۰) ولی بدون شک مهم ترین عامل حمایتی از تیم فوتبال برای صعود به رقابت های لیگ برتر  او بود و نام خود را در تاریخ این باشگاه به ثبت رساند.

اما نکته قابل توجه در این صعود، حضور اکبرمیثاقیان بعنوان سرمربی این تیم در آن برهه از زمان بود که همکاری این دو نفر را به همراه داشت تا یک اتفاق تاریخی در هرمزگان روی داده باشد و الان گویا قرار است بار دیگر شاهد این همکاری در آلومینیوم اراک باشیم.

اگرچه این روزها خبرهای مختلف با نام بردن از اسامی متعددی برای قرار گرفتن آنها بر روی نیمکت آلومینیوم اراک نام برده می شود، اما به احتمال ۹۹ درصد اکبر میثاقیان را سرمربی این تیم بدانید.

بدون شک حضور اکبرمیثاقیان در لیگ یک و نشستن دوباره او بر روی نیمکت، می تواند یک اتفاق خوب  حداقل برای ما رسانه ای ها باشد چرا که او از تمامی فاکتورهای لازم برای مورد توجه قرار گرفتن رسانه ها برخوردار می باشد و  چهره خاص او با حرف های تازه و واکنش قابل توجه، این جذابیت ها را بیشتر می کند.

اما سوال اینجاست که چرا مدیران باشگاه آلومینیوم، لقمه را دور سر خود می چرخانند و در معرفی او تعلل می کنند؟! باید قبول کنیم نه اکبرمیثاقیان در فوتبال نام کوچکی دارد و نه آلومینیوم جایگاه خیلی بزرگی برای او در این ورزش است که بخواهیم نام او را آرام آرام جا بیاندازیم. دوست داریم خیلی واضح و شفاف اگر گزینه نهایی است که به نظر یم رسد این گونه باشد، نام او را اعلام کنید و دیگر مربیان را سرکار نگذارید چون زمان طلایی برای مربیان است تا تیم خود را انتخاب کنند و معطل کردن هر یک از نام های برده شده در برخی خبرها، می تواند آنها را از مسیر یک انتخاب درست دور کند.

جان کلام این که زوج ثقفی- میثاقیان شاید بتواند یک نوستالوژی قشنگ و این بار برای مردم اراک بوجود بیاورد و باید دید و به انتظار نشست که بازی قایم موشک و معرفی او بعنوان سرمربی چه وقتی تمام می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jlgmp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقای بردبار؛ قشقایی را به حال خود رها کنید/ آدرس اشتباهی درمسیر قشقایی!
یاد داشت سردبیر؛ آزموده را آزمودن خطاست!