تاریخ انتشار: 1397/09/15 00:43
کد خبر: 118860

اختصاصی/ راز های صدر نشینی؛ آنالیز جز به جز شاهین شهرداری بوشهر

شاهین شهرداری بوشهر با محمود فکری در صدر جدول لیگ دسته اول تکیه زده اند که در این مطلب سعی داریم به حضور موفقیت آمیز این تیم در نیم فصل اول بپردازیم.
اختصاصی/ راز های صدر نشینی؛ آنالیز جز به جز شاهین شهرداری بوشهر

میلاد رییسی؛ با گذشت پانزده هفته از لیگ یک تیم شاهین بوشهر توانسته با عملکردی مطلوب خود را به عنوان یک مدعی جدی صعود مطرح نماید.محمود فکری با تجربه صعود سال گذشته با تیم نفت مسجد سلیمان،در فکر دبل در قهرمانی و پرواز با شاهین میباشد.

در این مطلب تیم شاهین را زیر ذره بین آنالیز مسائل فنی میبریم و جز به جز با این تیم آشنا خواهیم شد.لطفا با ما همراه شوید:

استراتژی،سیستم،پرس و قانون "5"ثانیه،ضربات ایستگاهی و آنالیز مهم ترین دلایل موفقیت تیم شاهین بوشهر تا بدین جای کار بوده است.

 

1-استراتژی:

تیم امسال شاهین با شعار "همه برای پرواز شاهین میجنگیم" شکل گرفته است و فلسفه ی القا شده به تیم جنگیدن است.القای این فلسفه با حمایت پر شور هواداران انجام شده است.از نظر فنی استراتژی مالکیت توپ یکی از ارکان اصلی این تیم میباشد و در اکثر بازی ها تیم شاهین به دنبال مالکیت توپ و گردش آن در طول و عرض زمین میباشد.

پس القای یک فلسفه ی انگیزشی به کمک هواداران و استراتژی مالکیت توپ و گردش آن در طول و عرض زمین اولین سلاح تیم بوشهری ها میباشد و برای مقابله با آن باید با تدابیر خاصی وارد زمین شد.

 

2-سیستم:

شاید جذابترین بخش تیم شاهین سیستم هایی میباشد که این تیم استفاده میکند.این تیم از سه سیستم در سه حالت(سیستم پایه،زمان مالکیت حریف و زمان مالکیت خودی) استفاده میکند:

الف-سیستم پایه:سیستم پایه این تیم 4-2-3-1 میباشد و بازیکنان عقب زمین قد بلند و فیزیکی و بازیکنان جلوی تیم سرعتی و تکنیکی هستند.دلیل انتخاب این سیستم شکل پذیری و انعطاف زیاد این سیستم میباشد.

ب-سیستم در زمان مالکیت توپ توسط حریف:زمانی که تیم حریف صاحب توپ میباشد تیم شاهین به 4-4-1-1 تغییر شکل یا تغییر سیستم میدهد و مهاجم و هافبک طراح این تیم پرس را آغاز میکنند.

ج-سیستم زمان مالکیت توپ توسط شاهین:زمانی که بوشهری ها صاحب توپ هستند سیستم این تیم به 3-1-4-2 تغییر میکند و با آزاد شدن یکی از مدافعین کنار و اضاف شدن هافبک طراح به مهاجم پلن تاکتیکی و اصلی این تیم برای گلزنی شکل میگیرد.مهار کردن این بخش از شاهین تقریبا برابر است با مهار پنجاه درصد لز توانایی های تیمی آنها در زمان حمله.

 

3:پرس و  قانون "5" ثانیه:

یکی از دلایل موفقیت تیم شاهین دوندگی بالا و عجیب و غریب این تیم هست که بعدا به دلایل آن میپردازیم اما همین دوندگی بالا یکی از دلایل مهم پرس های شدید تیم بوشهری هاست و با پوشش دادن طول و عرض زمین در کمترین زمان کار را برای حریفان سخت میکنند.

قانون "5" ثانیه قانونی است که فکری برای تیم در نظر گرفته است و بدین معناست که پس از لو رفتن توپ تنها در پنج ثانیه سازمان دفاعی تیم شکل بگیرد و بازیکنان پشت توپ قرار بگیرند تا بتوانند کار دفاعی را به صورت تیمی انجام دهند.

در واقع قانون "5" ثانیه و توپگیری بلا فاصله پس از لو دادن+انتقال سریع پس از توپ گیری دو رکن اصلی تیم شاهین میباشد.

 

4-ایستگاهی ها:

تیم شاهین در تمام ضربات ایستگاهی مخصوصا کرنرها خطرناک ظاهر میشود و دلیل آن برنامه ریزی خوب در تمرینات این تیم برای استفاده از ایستگاهی ها میباشد.در واقع تیم شاهین برای چهار بخش:1-کرنر حمله  ،  2-کرنر دفاعی   ،3-ایستگاهی حمله ای   ،4-ایستگاهی دفاعی برنامه ریزی دارد و مکان ایستادن تمام بازیکنان در این چهار حالت از قبل مشخص شده است.

 

5-شناخت خوب:

آنالیز بخش مهمی از موفقیت یک تیم را تشکیل میدهد و کادر فنی تیم شاهین بوشهر نیز با شناخت کامل از رقبا وارد میدان میشوند و ریز حرکات رقبا را میشناسند.

نتیجه گیری:محمود فکری تیم قابل احترامی بر اساس تفکرات تاکتیکی اش ساخته که آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم.حال باید دید واکنش شاهینی ها به این مطلب چیست و در ادامه کار آیا آنها روند خود را عوض میکنند یا با همین تفکرات که بواسطه این مطلب دیگر برای سایر تیم ها ناشناخته نیست وارد زمین می شوند؟ نظر شما چیست؟؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8d86

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فکری می تواند در صعود به لیگ برتر دبل کند؟