تاریخ انتشار: 1397/10/22 01:24
تحلیل فنی هفته هیجدهم لیگ یک
کد خبر: 114213

فراز در تبریز/صفر برای صفر/شوک در شوک/تساوی برای بچه های بالا/سیرجانِ لیگ برتر/برد میشویی/بازی استانبولی/برای یک امتیاز

اولین هفته نیم فصل دوم لیگ یک نیز با انجام هشت بازی به پایان رسید.
فراز در تبریز/صفر برای صفر/شوک در شوک/تساوی برای بچه های بالا/سیرجانِ لیگ برتر/برد میشویی/بازی استانبولی/برای یک امتیاز

در این هفته،برد گل گهر،توقف مس کرمان و سرخپوشان پاکدشت در بالای جدول و تساوی ملوان برابر خونه به خونه و کارون خرمشهر مهم ترین اتفاقات پایین جدول بودند.از تغییر سیستم تا تعویض های طلایی ما حصل این هفته لیگ یک بود.

با هم تحلیل فنی این هفته را مرور خواهیم کرد:

photo_2019-01-11_17-56-24

شهرداری تبریز صفر_ آلومنیوم اراک صفر

فراز در تبریز/دو امتیاز بر باد رفته!

شرح بازی:بازی با حملات پر دامنه اراکی ها آغاز شد و از همان ابتدای کار مالکیت توپ و میدان در اختیار اراکی ها بود.دفاع منسجم و چند لایه تبریزی ها اجازه نفوذ به شاگردان کمالوند را نمیداد و با ضد حملات سریع صاحب چند موقعیت خوب نیز شدند.این بازی با اینکه صفر صفر شد اما بازی نسبتا زیبایی بود و گردش توپ در میانه میدان به حملات روی دروازه ها ختم میشد.

این بازی با حضور تقریبی 200 تماشاگر برگزار میشد.

در این بازی اراکی ها به نحوه ی قضاوت داور نیز به شدت اعتراض داشتند.مهم ترین اتفاق بازی اخراج مجید عیدی در دقیقه 60 بود که با کارت زرد دوم از زمین بیرون رفت.

بعد از این اخراج و ده نفره شدن تیم اراک،آنها بازی را با دوندگی بیشتری ادامه دادند و موقعیت های خطرناکی از جمله اصابت توپ به تیر دروازه و یک موقعیت مشکوک به پنالتی نیز بوجود آمد اما بازی با همان نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید تا شاگردان حیدر جعفری دست به کار بزرگی زده و تیم آلومنیوم را متوقف سازند.

پس از این بازی تیم اراک با شانزده بازی و 24 امتیاز در رتبه پنجم و تیم شهرداری تبریز از شانزده بازی با 18 امتیاز در رده نهم قرار گیرد.

photo_2019-01-11_17-57-17

ملوان بندر انزلی صفر- خونه به خونه بابل صفر

صفر برای صفر/خمیازه به صرف کباب قو

شرح بازی:شاید اگر بازی در شهر انزلی و شور و نشاط تماشاگران این تیم نبود به راحتی میشد چرت ملیحی در ورزشگاه زد.

بازی متعادل دو تیم فاقد صحنه خطرناکی بود و تک موقعیت طلایی بازی را شهریار مغانلو مهاجم ملوان به راحتی آب خوردن از دست داد تا پرواز قو در نطفه قطع بال شود.

تساوی نمیتوانست دردی از دو تیم دوا کند و ترس از باخت نیز در وجود دو تیم نهادینه شده بود و زیبایی های بازی را گرفته بود.

تساوی و یک امتیاز عادلانه ترین نتیجه ممکن بود.در این بازی ملوان بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما به دلیل ضعف ساختاری در طراحی حملات سازمان یافته و همچنین دفاع منسجم بابلی ها مانع از ایجاد موقعیت های خطرناک برای گل زنی میشد.

در سوی مقابل خونه به خونه ای ها نیز با تجمع در زمین خودی و مالکیت فضا به دنبال ضد حملات سریع بودند که یکی دو موقعیت هم به دست آورند اما راه به جایی نبردند.

پس از این بازی ملوان با شانزده بازی و 11 امتیاز از آخر اول شد و تیم خونه به خونه نیز با شانزده بازی و 14 امتیاز در رتبه چهاردم جدول جای گرفت.

photo_2019-01-11_17-58-28

فجر سپاسی 1- گل ریحان صفر

شوک در شوک/گل ریحان تیم قابل احترامیست

شرح بازی:تیم فجر سپاسی با تغییر کادر فنی و جذب بازیکنان جدید تیم متفاوتی نسبت به نیم فصل اول نشان داد اما از دست دادن موقعیت ها به راحتی و میزان دوندگی این تیم هیچ تغییری نسبت به نیم فصل اول نداشت.

در این بازی تیم فجر با سیستم 4-1-4-1 وارد میدان شد و با استفاده از امتیاز میزبانی و شرایط خاص زمین دستغیب نیمه اول را با برتری محسوسی به پایان رساند.در نیمه اول بازی بیشتر در اختیار فجری ها بود اما تیم گل ریحان نیز با سازماندهی مناسب و ساختار دفاعی منظم توانست فشار فجری ها را کنترل کند و بازی را به تعادل بکشاند.در نیمه اول هر دو تیم صاحب موقعیت های نصف و نیمه ای شدند اما راه به جایی نبردند.

با شروع نیمه دوم و افت محسوس توان فیزیکی و میزان دوندگی فجری ها،تیم گل ریحان توانست سوار بر بازی شود و موقعیت های خوبی را نیز به وجود بیاورد اما واکنش های جلالی راد دروازه بان فجر مثمر ثمر واقع شد و فجری ها را در بازی نگه داشت.بازی با همین روند ادامه داشت تا روی یک ضد حمله و روی ارسال کریم زاده بازیکن شماره 36 فجری ها و اصابت توب به دستان مدافع فجری ها داور نقطه پنالتی را نشان داد تا عباس بوعذار بر خلاف جهت حرکت نوشی صوفیانی،تک گل بازی را به ثمر برساند.

صحنه جنجالی که مورد اعتراض تیم گل ریحان در این بازی نیز بود به همین گل برمیگردد.قبل از گرفتن پنالتی،اوت به سود تیم فجر سپاسی اعلام شد و همزمان دو توپ به زمین مسابقه وارد شد.داور بازی نیز به جای قطع بازی و اقدام به خارج کردن توپ از زمین خود توپ را به بیرون فرستاد و در ادامه همان صحنه منجر به پنالتی تیم فجر شد که با اعتراض شدید گل ریحانی ها نیز همراه بود.

بعد از این گل تیم گل ریحان سراپا حمله شد و دو صحنه مشکوک به پنالتی نیز در محوطه جریمه فجر سپاسی رخ داد که داور اعتقادی به خطا نداشت.

با این برد تیم سپاسی با 17 امتیاز به رده دهم جدول صعود کرد و تیم اکسین با یک پله سقوط در جدول و 23 امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

photo_2019-01-11_18-00-06

شهرداری ماهشهر صفر - مس کرمان صفر

تساوی برای بچه های بالا/باد و کیفیت زمین تاثیر گذار بود

تحلیل فنی:بازی با وزش شدید باد در ماهشهر و همچنین کیفیت پایین زمین چمن،مزید بر علت بود تا توپهای بلند و بازی فیزیکی حرف اول را بزند.ضربات ایستگاهی و پرتاب اوت با چاشنی اشتباهات فردی عمده خطرات دو تیم روی دروازه ها را تشکیل میداد اما واکنش های رسول حسینی دروازه بان ماهشر و آرمان شهدادنژاد دروازه بان مس،مانع از فروپاشی دروازه دو تیم شد.

سبک بازی دو تیم بیشتر متمرکز بر لحظه ها و خلاقیت های فردی بود که دفاع منسجم دو تیم باعث شد تا این دیدار فیزیکی و پر بر خورد بدون گل بماند.

مس با دو امتیاز حساسی که از دست داد با شانزده بازی و 29 امتیاز در همان رتبه سوم ماند و شهرداری ماهشهر نیز با شانزده بازی و 15 امتیاز در رتبه یازدهم جدول جای گرفت.

photo_2019-01-11_18-00-35

گلگهر سیرجان 2 - شاهین شهرداری بوشهر صفر

سیرجانِ لیگ برتر/قصه ی محمود و حاشیه ها

تحلیل فنی:بازی برتر و فنی تر تیم گلگهر یک روز خوب را برای آنها رقم زد و این تیم توانست با نتیجه دو بر صفر شاگردان فکری را بدرقه کنند.هر دو تیم با سیستم پایه 4/2/3/1 وارد بازی شدند و با استراتژی مالکیت توپ در حال القای فلسفه بازی خود به تیم حریف بودند.اما تیم گلگهر بازی روان تر،تاکتیکی تر و فنی تری را ارائه داد و با چرخش توپ در طول و عرض زمین و همچنین فاصله بین خطوط شاهین این تیم را زمین گیر کرد و به رتبه دوم جدول رسید.تمرکز بازیکنان شاهین در چند دقیقه به هم خورد و علی قربانخانی در دقیقه 70 شاهینی ها را غافلگیر و پیمان رنجبری در دقیقه 73 تیر خلاص را به شاهین زد و این تیم را زمین گیر کردند.

حال باید دید وینگو میتواند همین ثبات را حفظ کند یا خیر؟

پس از این بازی تیم گلگهر با 33 امتیاز از شانزده بازی و تفاضل گل کمتر نسبت به پاکدشتی به رتبه دوم رفت و تیم شاهین با همان 27 امتیاز در رتبه چهارم جا خوش کرد.

photo_2019-01-11_18-02-39

مس رفسنجان 2 - قشقایی شیراز صفر

برد میشویی/قشقایی باخت،بدم باخت

تحلیل فنی:بازی کم تماشاگر هفته در رفسنجان برگزار شد و دو تیم در شرایطی متفاوت رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.تیم رفسنجان با اردوی خوبی که در نیم فصل برگزار کرد و مهره های که جذب تیم کرده توانسته تا حدود زیادی ضعف های ساختاری خود در دفاع را پوشش دهد.در نقطه مقابل تیم قشقایی با دسته بسته تر به سبب عدم صدور کارت بازی باریکنان جدیدش مقابل این تیم قرار گرفت.

تیم قشقایی با سیستم 4/2/3/1 همیشگی خود وارد میدان شد و چند تغییر در ترکیب خود نسبت به نیم فصل اول ایجاد کرده بود.نیمکت نشینی مهری و سنجانکی از نکات مهم و قابل توجه بازی بود.

شاید نقطه تاریک این بازی از سوی هر دو تیم، خارج کردن خط هافبک از بازی بود و مدافعین دو تیم به جای بازیسازی و انتقال توپ از دفاع به هافبک مستقیما وارد عمل میشدند و با پاس های مستقیم و توپ های بلند عملا به دنبال تک اتفاقات بازی بودند.

این نوع بازی سرانجام تمرکز قشقایی ها را به هم ریخت و تیم رفسنجان با دو گل حمید طاهری فرد در دقیقه 54 و از فاصله ی سی متری با شوتی زیبا و واکنشی ضعیف از سلم حق شناس و گل سلمان بحرانی در دقیقه 70 قشقایی ها را برای بازگشت به شیراز بدرقه کردند.روز بد قشقایی ها در مقابل روز خوب رفسنجانی ها نیز سکی از عوامل مهم این شکست بود.

پس از این بازی مدیر عامل تیم قشقایی با پست اینستاگرامی که گذاشت از سرمربی تیمش حمایت کامل را اعلام کرد.حال باید منتظر ماند و مشاهده کنیم که در هفته های آینده روند نتیجه گیری سینوسی تیم قشقایی قطع خواهد شد یا خیر؟

پس از این بازی رفسنجان با شانزده بازی و 14 امتیاز در رتبه سیزدهم و قشقایی ها با همان 22 امتیاز در رتبه هشتم جای گرفت.

photo_2019-01-11_18-04-34

سرخپوشان پاکدشت 1 - کارون اروند خرمشهر 1

بازی استانبولی/این همه هزینه برای سقوط

تحلیل فنی:بازی یک طرفه ای که در ورزشگاه تختی در جریان بود با گل دقیقه آخری مرتضی خراسانی به تساوی کشیده شد تا تنور لیگ در صدر داغ تر دنبال شود.

در این بازی تیم اروند حرفی برای گفتن نداشت و دفاع اتوبوسی افاضلی همراه با خشونت و تکل های بسیار شدید بازیکنان این تیم روح بازی را گرفت.

حملات پر دامنه پاکدشتی ها با ضد حملات سریع اروندی ها پاسخ داده میشد و روی یکی از همین ضد حملات علی پور محمد در دقیقه 65 توانست با استفاده از اشتباه خط دفاعی پاکدشتی ها روی آفساید گیری گل اول بازی را به ثمر رساند.

در نیمه دوم بازی علاوه بر خطاهای شدید اروندی ها،وقت کشی نیز به تاکتیک های افاضلی اضافه شد تا سرعت بازی گرفته شود و بازی از تب و تاب بیفتد.

سرخپوشانی ها یکی دو مرتبه تا آستانه باز کردن دروازه اروندی ها نیز رفتند اما نشد که نشد تا اینکه در دقیقه 94 مرتضی خراسانی روی آشفتگی خط دفاع اروند با یک ضربه سر و بلند تر از پرش ناییجی دروازه بان اروند توپ را با تور دروازه آشتی داد.

حال باید دید سیاست مدیران ارشد تیم اروند در قبال وضعیت فنی این تیم پس از حضور افاضلی چه خواهد بود؟

پس از این بازی تیم سرخپوشان پاکدشت با شانزده بازی و 33 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گلگهر در صدر ماند اما در طرف مقابل در ادامه روند ضعیف اروندی ها این تیم با شانزده بازی و 14 امتیاز در رتبه پانزدهم از جدول شانزده تیمی لیگ یک قرار گرفت.

photo_2019-01-11_18-05-41

بادران تهران 2 - نود اورمیه 2

برای یک امتیاز/فرصت سوزی بادرانی ها

تحلیل فنی:ساده انگاری و دست کم گرفتن حریف باعث شد تا تیم بادران به سختی مجازات شود و دو امتیاز حساس را از دست بدهد.

این بازی با حملات بادران آغاز شد و تیم نود که نتوانسته بود تمرینات مناسبی برای نیم فصل انجام دهد در جو بازی گم شده بود.گل اول بازی روی تزلزل خط دفاع اورمیه ای ها و اشتباه احمدی دروازه بان جدید آنها به راحتی هر چه تمامتر توسط اکبر خواه به ثمر رسید.

بعد از این گل بادرانی ها گل دیگری را به ثمر رساندند که توسط داور مردود اعلام شد.

بعد از این اتفاق بادرانی ها که از پیروزی مطمئن شده بودند بازی را رها کردند و با دو گل عقب افتادند.

گل اول اورمیه ای ها روی سهل انگاری مدافعین بادران که یک پنالتی را به نودی های تقدیم کردند با ضربه فرزاد محمدی به دست آمد.

در ادامه و روی اشتباه مهلک مجتبی روشنگر و پاس گلی که وی به اشتباه به داوود شاهواروقی مهاجم نود داد به ثمر رسید تا بادران دو بر یک عقب بیفتد.

پس از این گل بادرانی ها حلقه محاصره را تنگ تر کردند و به دنبال این بودند که با دور زدن مدافعین نود و سانتر از کناره ها به گل برسند.انتخاب این تاکتیک به دلیل تراکم زیاد اورمیه های در وسط زمین و بستن عمق بود که در جریان یکی از همین سانترها مدافع نود به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

این بازی با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید تا بادرانی ها فرصت طلایی برای رسیدن به رتبه های بالاتر جدول را از دست بدهند و نودی ها خوش و خرامان با کسب یک امتیاز به اورمیه باز گردند.

پس از این بازی بادران با شانزده بازی و 22 امتیاز و فاصله ده امتیازی با صدر در رتبه هفتم قرار گرفت و تیم نود با 15 امتیاز از شانزده بازی در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

تحلیل فنی هفته هیجدهم:

با شروع نیم فصل دوم شاهد تغییرات عمده ای در بازیکنان همه تیم ها بودیم.در فاصله تعطیلات نیم فصل تیمهای پولدار با تقویت خود و حتی اردوی خارجی آذوقه خود برای نیم فصل دوم را جمع کردند اما تیمهایی که از لحاظ مالی ساختار ضعیفی دارند،ضعیف تر شده و مهره های خود را نیز از دست دادند و یا حتی تمرینات خود را بسیار دیرتر شروع کردند.با همه این تفاسیر امیدواریم نیم فصل دوم لیگ یک را شاداب تر و جذابتر دنبال کنیم.

به نظر شما کدام تیم ها مدعی اصلی صعود به لیگ برتر هستند؟

نویسنده:میلاد رییسی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9xxw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین خبرها درخصوص نقل و انتقالات سپیدرود

محمد خزایی: گل گهر مدعی اصلی صعود به لیگ برتر است
دروازه بان گل گهر سیرجان مطرح کرد؛