تاریخ انتشار: 1398/03/18 11:18
خبر خوش برای لیگ یکی‌ها؛
کد خبر: 97400

جرائم مالی کمیته انضباطی برای لیگ یکی ها کاهش یافت

در ویرایش جدید آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، جرائم مالی کمیته انضباطی برای افراد حقیقی و حقوقی، از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال به پایین‌تر، پنجاه‌درصد کمتر از لیگ برتر در نظر گرفته خواهد شد.
جرائم مالی کمیته انضباطی برای لیگ یکی ها کاهش یافت

سهیل میرزاجانی از کارشناسان حقوقی فوتبال کشور با اشاره به ویرایش جدید آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: مقررات انضباطی فوتبال در آذرماه 1396 مجدداً نگارش یافته و با تغییرات اساسی روبه‌رو شد، این آیین‌نامه به دلیل برخی اشکالات ساختاری و ویرایشی، اصلاح‌شده و در اواخر اسفند 97 مجدداً در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصویب و لازم‌الاجرا شد.

وی با اشاره به اشکالات ساختاری مقررات قبلی آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: نقدهایی به آیین‌نامه قبلی وارد بوده و پس از بازنگری، اصلاح شدند، به‌عنوان‌مثال اشتباهات تایپی به‌وفور در آیین‌نامه وجود داشته و در ماده 106 با دو بند 4 مواجه بودیم درحالی‌که در ماده 71، بند 2 دیده نشده و ترتیب موارد، 1 و 3 بوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه اشتباهات تایپی در شأن مقرراتی در سطح ملی و فدراسیون فوتبال نبوده است، افزود: علاوه بر اشتباهات تایپی، حدود 40 ماده و بند نیز دچار ویرایش حقوقی و محتوایی شده و همچنین ماده 82 که در خصوص نقض یک‌طرفه و غیرقانونی قرارداد بود، در ویرایش جدید به‌صورت کامل حذف تا تصمیم‌گیری در این خصوص از صلاحیت کمیته انضباطی خارج شود.

میرزاجانی با تأکید بر دگرگونی برخی قوانین در آیین‌نامه جدید تصریح کرد: مهم‌ترین تغییر در آیین‌نامه جدید، اضافه شدن بند جدیدی به ماده 31 است، این بند تعیین‌کننده میزان جرائم بوده و بر اساس آن، کلیه جرائم نقدی این مقررات برای افراد حقیقی و حقوقی، از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال به پایین‌تر، پنجاه‌درصد کمتر از لیگ برتر در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تأکید بر جبران خسارت مالی فدراسیون از سوی تیم‌های انصرافی از رقابت‌های باشگاهی گفت: بسیاری از تیم‌ها به بهانه‌های مختلف نظیر مشکلات مالی از حضور در برخی دیدارها سرباز زده و انصراف می‌دادند، در مقررات جدید انضباطی با ویرایش بند 1 ماده 61 علاوه بر اعلام نتیجه سه بر صفر به سود حریف، تیم‌های انصراف دهنده با جریمه نقدی روبه‌رو شده و ملزم به پرداخت کلیه خسارات واردشده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457aro

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صدور رای کمیته انضباطی در خصوص دیدارهای بادران-سرخپوشان پاکدشت و خوشه طلایی و چوکای تالش