تاریخ انتشار: 1398/09/16 14:14
بیانیه شدیدالحن باشگاه نود ارومیه؛
کد خبر: 78898

فاجعه آمیزترین اشتباه داوری تاریخ فوتبال در دیدار با مس رفسنجان رخ داد!

حواشی دیدار تیم های مس رفسنجان و نود ارومیه منجر به صدور بیانیه از سوی باشگاه نود ارومیه گردید.
فاجعه آمیزترین اشتباه داوری تاریخ فوتبال در دیدار با مس رفسنجان رخ داد!

دیدار تیم های مس رفسنجان و نود ارومیه که حساس ترین بازی هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور بود، در نهایت با نتیجه 3بر1 به سود شاگردان محمد ربیعی به پایان رسید و ای در جالی است که این بازی دارای حواشی فراوانی بود که باشگاه نود را وادارا به صدور بیانیه شدید الحنی نمود که با هم می خوانیم.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

در هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران، در دیدار مهم مس رفسنجان و ۹۰ ارومیه اشتباهات عجیب و سوت‌های مشکوک داوری باعث شد تا دومین شکست شاگردان بیاتلو رقم بخورد.

سیدمهدی سیدعلی داور به اصطلاح با تجربه و لیگ برتری قضاوت یک‌طرفه و ضعیفی از خود ارائه داده و ۳ امتیاز را به کادرفنی جنجال آفرین مس رفسنجان تقدیم کرد.

در نیمه اول این دیدار خطایی که روی سیدمحمد ابوترابی مهاجم تیم فوتبال ۹۰ ارومیه رخ داد، کاملا مشخص بود که درون محوطه جریمه بوده و باید برای ۹۰‌ پنالتی اعلام می‌شد، اما سیدعلی در تصمیمی کاملا نادرست خطا را پشت محوطه اعلام‌ کرده و به بیان دیگر یک گل را از ۹۰ ارومیه گرفت و از سوی‌ دیگر اگر خطا پشت هم محوطه جریمه بوده باشد، باید مدافع مس رفسنجان را با کارت جریمه می‌کرد، اما سیدعلی که انگار برای شکست ۹۰ ارومیه هم قسم شده بود، از آن امتناع کرده و هیچ کارتی به بازیکن حریف نشان نداد.

 فاجعه بزرگتر در نیمه دوم در حالی رخ داد که بار دیگر سیدمحمد ابوترابی مهاجم تیم ۹۰ ارومیه با سرعت بالای  خود از مدافعان مس عبور کرده و با دروازبان حریف تک به تک شد که مدافع مس رفسنجان با پا انداختن مهاجم ۹۰ ارومیه را سرنگون کرده و موقعیت ۱۰۰ درصد گل را از شاگردان بیاتلو گرفت، اما جالب‌تر آنکه سیدعلی از این صحنه به راحتی عبور کرده و هیچ خطایی اعلام نکرد تا اینکه با شهامت و شجاعت داور چهارم مسابقه و تذکر وی، آقای سیدعلی علی‌رغم میل باطنی خود خطا را اعلام کرده و بازیکن مس را از زمین اخراج کرد؛ ماجرا زمانی جالب می‌شود که با هجوم و حمله کادرفنی تیم مس رفسنجان و در راس آن‌ها محمد ربیعی به تیم داوری و ورود به زمین چمن مسابقه، آقای سیدعلی کارت قرمزی را که با تذکر داور چهارم به مدافع مس رفسنجان نشان داده بود را پس از چند دقیقه پس گرفته و با دعوت بازیکن اخراج شده به زمین، وی را به جریان مسابقه برگرداند تا رفاقت و تعامل را در حق ربیعی و مس کامل کند.

حال پس از این سوت‌های مشکوک و تصمیمات عجیب سیدمهدی سیدعلی باید منتظر ماند و دید که آیا کمیته محترم داوران برخوردی با ضایع کنندگان حق مردم و فوتبال دوستان آذربایجان خواهد داشت یا خیر؟!

نکته پایانی اینکه جوانمردی و اخلاق از اساسی‌ترین و نکات پایه‌ای ورزش بوده و بدون شک کسب برد بدون ۲ مورد ذکر شده روح پهلوانی را خدشه دار کرده و هیچ ارزشی در جامعه ورزشی و فرهنگی نخواهد داشت.

                                                                        روابط عمومی باشگاه نود ارومیه

توضیح فرتاک ورزشی: این حق برای باشگاه مس رفسنجان محفوظ می باشد که پاسخی در این زمینه به سایت فرتاک ورزشی ارسال تا بدون کم و کاست منتشر شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27zbr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مس رفسنجان ۳-۱ نود ارومیه؛ربیعی پیروز دیدار مدعیان/جنجال و حاشیه نتیجه نداد