تاریخ انتشار: 1399/01/18 22:03
کد خبر: 65911

ربیعی: تفکر فوتبال تهاجمی را می‌پسندم

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه تفکر فوتبال تهاجمی را می‌پسندم گفت: چیزی را که به سختی به دست آوردیم به آسانی از دست نمی‌دهیم، راه مبارزه و باور ادامه دارد.
ربیعی: تفکر فوتبال تهاجمی را می‌پسندم

لقب بدشانس‌ترین مربیان سال را باید به محمد ربیعی سرمربی جوان مسی‌های رفسنجان داد. او که در این فصل از مسابقات با مسی‌های رفسنجان نتایج فوق‌العاده‌ای بدست آورده و یک تیم  کاملا متحول‌شده را به فوتبال ایران معرفی کرده بود، به ناچار گرفتار شیوع ویروس منحوس کرونا شد، ویروسی که با آمدنش علاوه بر تعطیلی موقت لیگ ایران ترمز تیم وی را هم کشید!

نتایج ربیعی با مس رفسنجان آنقدر چشمگیر و قابل قبول بود که  مدیران ارشد این باشگاه برای ارائه پیشنهاد تمدید قرار داد و گرفتن یک امضا و اثر انگشت از این مربی ترغیب شوند و با نشستن پای میز مذاکره حفظ مربی موفق فصل را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

اما درست در روزهایی که مقامات باشگاه مس رفسنجان مسرور از حفظ مربی جوان خود بودند، لیگ تعطیل شد. تیمی که تیمی جلودارش نشده بود و با ایجاد یک فاصله امتیازی ایده‌آل فاصله خوبی با رقبای تعقیب‌کننده‌اش در صدر جدول درست کرده بود، به ناچار با تابلو توقف و تعطیلی لیگ روبه‌رو شد. تعطیلی که منشا آن مبارزه با کرونا و حفظ سلامت جامعه بود.

حالا تعطیلی بلند مدت لیگ و بی‌خبری از شروع دوباره مسابقات رفسنجانی‌ها را حسابی کلافه کرده است، البته آن‌گونه که ربیعی می‌گوید وی و بازیکنانش با یکدیگر در ارتباط بوده و بازیکنان در این مدت باید براساس برنامه‌های کادر فنی به صورت انفرادی تمرینات آماده‌سازی خود را دنبال کنند.

محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به اینکه تیمش با آمار 46 گل زده در لیگ یک فوتبال ایران صاحب بهترین خط حمله لیگ است اظهار داشت: در تیم بادران نیز رکورد بیشتر گل‌زده یک تیم در لیگ یک را در اختیار داشتم و حالا در مس رفسنجان هم تیمم همین شرایط را دارد، چرا که تفکر فوتبال تهاجمی را می‌پسندم و فوتبال رو به جلو را دوست دارم.

وی در پاسخ به این سوال که کمتر کسی تصور می‌کرد تیمی که تا روزهای پایانی نقل و انتقالات بلاتکلیف بود و میان بود بتواند با یک حاشیه امن امتیازی صدرنشین مسابقات و بخت نخست رسیدن به لیگ برتر باشد گفت: چند تیم لیگ یکی در فاصله دوازده روز مانده به شروع لیگ بلاتکلیف بودند و مس رفسنجان هم یکی از آن تیم‌ها بود که تازه من تیمش را تحویل گرفته بودم.

سرمربی مس رفسنجان ادامه داد: هنگامی که مسئولیت تیم را به‌عهده گرفتم، تنها 12 روز تا آغاز لیگ فرصت باقی مانده و این زمان اندک کار را برای من خیلی سخت کرده بود؛ برای مثال با وجود این فرصت کوتاه تا شروع لیگ در زمینه‌های مختلفی همچون گروه‌بندی تمرینات، تیم‌سازی و مواردی از این دست با چالش‌هایی روبه‌رو بودیم.

وی با یادآوری اینکه در این بین خواستار تحقق یک موضوع مهم در درون مجموعه باشگاه و تیم مس رفسنجان بودم، آن هم رسیدن همه مجموعه، شامل، من، بازیکنان، همکاران و مسئولان باشگاه به یک انسجام قلبی بود که این مهم به سختی شکل گرفت افزود: در تیم‌هایی که مسئولیت داشته‌ام حفظ شخصیت تیمی و رساندن تیم به محدوده و منطقه بالا یکی از اهداف ویژه من بوده است که این اتفاق در رفسنجان هم رخ داد، البته هدف‌گذاری باشگاه در ابتدا حصول نتایجی بهتر از سال‌های قبل و کسب یک رتبه تک رقمی بود.

ربیعی با بیان اینکه ما خیلی زود به هدف اولمان دست یافتیم و تیم انسجام و شخصیت لازم را بدست آورد گفت: تیم در میان تیم‌های بالای جدولی صاحب جایگاه بود و همه به مس رفسنجان به عنوان یک تیم مدعی صعود نگاه می‌کردند و باید بگویم همه ارکان باشگاه، بازیکنان و کادر فنی برای رسیدن به این وضعیت تلاش کردند و این جایگاهی را که تیم امروز در آن حضور دارد، اتفاقی بدست نیامده است.

وی با اشاره به اینکه من به همراه تیم بادران رکوردار بیشترین گل‌زده دریک فصل از مسابقات لیگ یک هستم افزود: وقتی که هدایت بادران را به عهده داشتم با این تیم آمار 54 گل زده را در اختیار داشتم، که این آمار بیشترین  گل‌زده در تمامی ادوار لیگ یک است.

سرمربی مس رفسنجان با تاکید بر اینکه تفکرات من فوتبال تهاجمی را بیشتر می‌پسندد و در این فصل هم آمار گل‌زده تیم مس رفسنجان تاکنون 46 گل‌ زده است عنوان کرد: من تصور می‌کنم اگر ما درگیر بحران کرونا نبودیم تیم ما می‌توانست حتی تا پایان لیگ رکورد بادران را هم بشکند، البته شاید این رکورد در پایان فصل توسط خط حمله مس رفسنجان شکسته شود.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از اصلی‌ترین رقبای شما در این فصل مس کرمان است و دربی بزرگ و مهمی را هم در هفته‌های پیش رو با کرمانی‌ها پیش رو دارید، در این خصوص چه صحبتی دارید؟ بدون شک این بازی نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی تیم نخست صعودکننده به لیگ برتر دارد گفت: اهداف و سیاست‌های باشگاه مس کرمان از ابتدای فصل مشخص بود؛ این تیم برای صعود به لیگ برتر بسته شده بود. کادر فنی، بازیکنان و مدیریت این باشگاه برای من قابل اح ترام هستند.

ربیعی با بیان اینکه این بازی همیشه برای این دو تیم حساسیت‌های خودش را داشته است ولی برای من این بازی همانند دیگر بازی‌های باقی یک فرصت بزرگ برای خلق یک حماسه مهم در تاریخ شهر رفسنجان است افزود: ما محکوم به کسب نتیجه از مسابقات باقی مانده هستیم، قطعا نتیجه این دیدار و یا سایر مسابقات  نمی‌تواند خللی در انگیزه و توان بازیکنان ما ایجاد کند. ما تمام انرژی‌مان را برای مسابقات باقی مانده خواهیم گذاشت و بازی کرمان هم از این قائده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: اما اینکه این دیدار صرفا نقش تعیین کننده‌ای در صعود و یا معرفی بخت اصلی صعود به لیگ برتر را داشته باشد را نمی‌دانم و نسبت به بازی‌های دیگر برای من تفاوتی ندارد. بدون شک اگر این دیدار در زمان خودش برگزار شده بود، ما شاهد یکی از زیباترین دربی‌های چند سال اخیر لیگ دسته اول فوتبال ایران بودیم. اما حالا با این تعطیلی‌ها و دور شدن بازیکنان از شرایط مسابقه وضعیت تغییر خواهد کرد.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه جو حاکم بر رفسنجان همچون نتایج تیم، یک فضای آماده برای حضور در لیگ برتر است و می‌توان گفت حضور تیم مس رفسنجان در لیگ برتر برای مردم رفسنجان هم از اهمیت بالایی برخوردار شده است افزود: به لحاظ سخت‌افزاری ورزشگاه مس در حال آماده‌سازی است و آن گونه که آقای شهبازی به ما قول داده‌اند، فاز نخست ورزشگاه تا اوایل تیرماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این خبر نویدبخش روزهای خیلی خوبی برای ما خواهد بود و البته نتایج تیم هم در این فصل مزید بر علت بود تا روند احداث و تکمیل ورزشگاه تسریع شود ادامه داد: امیدوارم با صعود تیم به لیگ برتر ما بتوانیم در ورزشگاهی مجهز و با استانداردهای لازم برابر حریفان‌مان به میدان رویم.

ربیعی با اشاره به اینکه نکته بعدی پیرامون امکانات سخت‌افزاری موضوع ساخت هتل است گفت: شهری که مردم نجیبی دارد و از آن به عنوان دیار فاتحان اروند یاد می‌شود، از این حیث نیازمند امکانات بهتری است. من فکر می‌کنم از هر نظر رفسنجان لیاقت حضور در سطح اول فوتبال کشور را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که شما نفراتی مثل حمید گلزاری، محسن آذرباد و حتی محمد پورمحمد و را در اختیار دارید که هر کدام صاحب عناوینی در لیگ امسال بوده‌اند، آقای گل، آقای پاس گل، این یعنی تیم شما مهره‌های ارزشمندی را در اختیار دارد گفت: همه نفرات ما خیلی خاص به تیم مس رفسنجان آمدند! ما تا دو ساعت مانده به شروع بازی اول‌مان و حتی بعد از بازی اول به دنبال جذب بازیکن بودیم.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه همین نفراتی را که شما نام بردید دو ساعت بعد از بازی به جمع ما اضافه شدند ادامه داد: در شرایط خاص حاکم بر فوتبال کشور افتخار می‌کنم که  این بازیکنان به اعتبار و علاقه همکاری با من  لبیک گفته و به رفسنجان آمدند.

وی ادامه داد: از اینکه بازیکنان ارزشمندی در اختیار دارم، خوشحالم. هرکدام از این نفرات در پازل برنامه‌های تاکتیکی من جای گرفته‌اند و هر کدام در زمانی مناسب به کمک من آمده‌اند و در موفقیت تیم نقش داشته‌اند و کار کردن با تمام این بازیکنان برای من لذت‌بخش است و نکته جالب اینکه همه مردم نیز می‌دانند این بازیکنان دلشان با تیم و شهر رفسنجان است و می‌خواهند تیم را راهی لیگ برتر کنند.

ربیعی با عنوان اینکه بیش از 90 درصد تیم به خاطرمن پیراهن مس را پوشیدند و من باید از تک تک بچه‌ها تشکر کنم گفت: در هشت ماه گذشته همه ما در نهایت نظم، اتحاد، و دوستی یک هدف مشترک را دنبال کرده‌ایم، و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمار می‌گوید من وقتی در اغلب تیم‌هایی که مسئولیتی داشته‌ام موفق بودم و توانسته‌ام از آن تیم یک تیم مدعی بسازم البته این کار خیلی سختی است افزود: این یک اتفاق خوب است که شما توانسته‌اید تعدادی تیم مدعی خلق کنید و امیدوارم این مهم و یا به قول شما این طلسم و بدشانسی با صعود مس رفسنجان به لیگ برتر پایان پذیرد چرا که استحقاقش را داریم.

سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به این احتمال که سال آینده استان صاحب 3 نماینده در لیگ برتر فوتبال باشد گفت: حضور 3 تیم از استان کرمان در لیگ برتر احتمال مبارکی است. کرمان یک استان خوش ظرفیت با منابع خوب و سخت‌افزار لازم برای حضور پر تعداد نمایندگانش در لیگ برتر است.

وی ادامه داد: همین الان هم استان کرمان یک تیم لیگ برتری، سه تیم در لیگ یک و چند تیم در لیگ‌های دسته دو و پائین‌تر دارد. به نظرم استان این  قابلیت این را دارد به خصوص تیم‌های وابسته به صنایع مس می‌توانند سال آینده در کنار گل‌گهر مثلث فوتبالی خوبی در لیگ برتر تشکیل دهند.

ربیعی با اشاره به حضور سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی چند مرحله  در اردوهای مس رفسنجان گفت: دکتر سعدمحمدی جزو معدود مدیرانی هستند که اشراف خیلی خوبی نسبت به ورزش و فوتبال دارند. از اینکه با چنین مدیری کار می‌کنم، خیلی خوشحالم. وی آرمان‌های خوبی در حوزه‌های ورزش و مدیریت دارند و من تصور می‌کنم همین تفکرات آینده‌نگرانه یک مدیر برای شما قوت قلب و انگیزه خوبی خواهد بود؛ بدون شک تاکنون حضور و پیگیری‌های ایشان در قبال وضعیت هر دو تیم مس رفسنجان و کرمان حائز اهمیت و تاثیر‌گذار بوده است.

وی با ارتباط با وضعیت تمدید قرارداد خود با باشگاه مس رفسنجان برای فصل آینده گفت: آقای زیندینی از دو بازی مانده به پایان نیم فصل پیشنهاد تمدید قرارداد را مطرح کردند، طی این مدت سعی کردیم تا بر روی موارد مختلف به اتفاق نظر برسیم، که این اتفاق رخ داد و شرایط ایجاد شد و در روزهای پایانی سال 98 با باشگاه قرار داد یکساله جدیدی را به امضا رساندم.

سرمربی مس رفسنجان ادامه داد: با توجه به دریافت چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی ترجیح دادم تا پای عهد و پیمانم با تیم مس رفسنجان بمانم و حضور دوباره در کنار این تیم را انتخاب کنم. ضمن آنکه حضور مدیری توانمند مثل آقای دکتر سعدمحمدی و شخص مجید زیندینی در تمدید قرار داد من با باشگاه موثر بود. آقای دکتر سعد محمدی به همه مسائل تیم یک نگاه  پدرانه و مدبرانه دارند و من به همین خاطر باید از ایشان تشکر کنم. همچنین  مجید زیندینی یکی از بهترین مدیران عاملی است که با وی کار کرده‌ام او به لحاظ اخلاق، تعامل و حسی که به مجموعه دارد، یک مدیر توانمند است. وی وی افزود: علاوه بر این من دوستان خوبی در باشگاه مس رفسنجان دارم، همه همدل و متحد هستیم. آقایان علی علیزاده، هادوی، آقای حیدر رضایی و آقای زبردست همه برای موفقیت تیم به من کمک کرده‌اند؛ ما مجموعه نسبتا یک دستی هستیم و یک هدف مشترک داریم.

ربیعی با بیان اینکه من هم با توجه تحمل سختی‌های زیاد و برای به سلامت رساندن این فرزند تازه متولد شده فوتبال ایران از پیچ و خم‌های لیگ یک تصمیم گرفتم تا به درخواست باشگاه پاسخ مثبت دهم افزود: در فوتبال ایران وقتی باشگاهی پیشنهادی زودتر ازموعد مقرر به سرمربی‌اش می‌دهد، یعنی برنامه‌های مربی‌اش را قبول دارد و به دنبال اهداف بلند مدت است.امیدوارم این همکاری برای هر دو طرف سرانجام خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی در ارتباط با تعطیلی لیگ و برنامه‌هایی که برای حفظ شرایط آرمانی بازیکنانش دارد گفت: در مورد تعطیلی و برقراری تمرینات، تیم ما تا کنون 3 بار برنامه‌ریزی‌های مختلفی داشته است و ما نسبت به سه برنامه‌ای که سازمان لیگ اعلام کرد، یعنی تعطیلی اول، بعد اطلاعیه بعدی و بعد اطلاعیه بعدی  برنامه‌ریزی کردیم.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه تمام دغدغه من  و همکاران و مدیران باشگاه ابتدا صحت و سلامتی بازیکنان و عوامل تیم و حفظ سلامت بچه‌ها و مردم فوتبال دوست رفسنجان است افزود: این تعطیلی‌ها برای ما خیلی سخت است، تعطیلی 50 روزه تا آغاز دوباره مسابقات بدون شک کار همه تیم‌ها را  با مشکل روبه‌رو می‌کند و تیم ما را بیشتر! تمام تلاش ما به شکلی است که ضرر و لطمه کمتری متوجه تیم ما از این تعطیلی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه من از همان ابتدای کار از بازیکنانم خواستم تا  کلمه "باور" را در وجود و شخصیت‌شان  رشد دهند گفت: روز اول کسی فکرش را نمی‌کرد مس رفسنجان یک تیم مدعی صعود باشد. تیم‌های مدعی کارشان را خیلی زود شروع کرده بودند، این کلمه باور خیلی به تیم ما کمک کرد.

ربیعی با بیان اینکه بعد از باور واژه مبارزه را برای بچه‌ها تعریف کردم چرا که اعتقاد داشتم آنها برای بدست آوردن چیزی که اینجا آمده‌اند باید سختی کشیده و مبارزه کنند افزود: ما نمی خواهیم چیزی را که به سختی به دست آورده‌ایم به آسانی از دست دهیم، من اعتقاد دارم راه باور و مبارزه ادامه دارد و ما برای رسیدن به هدف‌مان مبارزه می‌کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwlkx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ محمد ربیعی: تنها ۱۲ روز فرصت برای بستن تیم داشتم/غرور آفت انسان است
حق شهر رفسنجان حضور یک تیم در لیگ برتر است