تاریخ انتشار: 1399/05/13 14:35
کد خبر: 57823

ربیعی؛ پله پله از لیگ استانی تا لیگ برتر

صعود مس رفسنجان به لیگ برتر علاوه بر افزایش سهمیه استان کرمان به دو سهمیه تا اینجای کار، پاداش پیشرفت پله پله یک مربی جوان در فوتبال ایران هم بود.
 ربیعی؛ پله پله از لیگ استانی تا لیگ برتر

محمد ربیعی سرمربی ۳۹ ساله مس رفسنجان که به رغم جوانی یکی از مربیان باتجربه لیگ یک هم محسوب می‌شود، دیروز توانست تیمش را مقتدرانه راهی لیگ برتر کند. اتفاقی که برای او یک شبه اتفاق نیفتاد و این مربی برای تجربه این لحظه شیرین چیزی حدود یک دهه منتظر ماند.

 

ربیعی که در شروع فعالیتش در لیگ استانی و رده‌های سنی جوانان،‌ امید و بزرگسالان استان البرز افتاد و در تمام این رده‌ها عنوان قهرمانی را به دست آورد، در اولین تجربه مهم در فصل ۹۰-۸۹ خود تیم سایپا مهر کرج را از لیگ سه به لیگ دو آورد. فصل بعد به بندر کنگ رفت و تیم البدر این شهر را از لیگ ۲ به لیگ یک آورد. سال بعد راهی شهرداری اردبیل شد  و این بار این تیم را از لیگ دو راهی لیگ یک کرد. اتفاقی که استان اردبیل را پس از ۲۰ سال در یک سطح بالا در فوتبال کشور صاحب نماینده کرد. او در بادران این تیم تهرانی را تا آستانه صعود به لیگ برتر قرار داد اما در نهایت در فصل ۹۷-۹۶ با این تیم در لیگ یک سوم شد و در نهایت پس از یک فصل حضور در آلومنیوم اراک،‌ راهی مس رفسنجان شد. ربیعی در این فصل با تبدیل این تیم کرمانی به یک مجموعه مقتدر در نهایت موفق شد این باشگاه قدیمی را پس از سال‌ها حضور در لیگ یک بالاخره لیگ برتری کند و به این ترتیب خودش هم ثمره تلاش و موفقیت قدم به قدم در کار مربیگری را تجربه کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zoo5j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تنها راه عدم صعود مس رفسنجان/ یک دوجین شانس برای رقبا و بدشانسی‌های فراوان برای ربیعی و شاگردانش
بررسی شرایط صعود و یا عدم صعود