تاریخ انتشار: 1399/08/24 17:07
کد خبر: 50933

تکرار تراژدی مظلومیت لرستان؛ خیبر مثل گهر خارج استان

به دنبال خرید امتیاز یک تیم دسته اولی، مسئولان تیم خیبر با اصحاب رسانه نشست همفکری و خبری برگزار کردند.

تکرار تراژدی مظلومیت لرستان؛ خیبر مثل گهر خارج استان

این نشست که امروز بیست و سوم آبان ماه برگزار شد، مسئولان تیم خیبر خواسته‌هایی داشتند و از کمبود زیرساخت‌ها گلایه کردند و اینکه هیچکدام از مسئولان استان قبل و بعد از خرید امتیاز تیم اروند خرمشهر حتی یک تماس با آنان نگرفته‌اند.

مسعود عبدی، مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد در ابتدای این نشست تاکید کرد: مهمترین نکته برای ما آینده است و خیلی به گذشته فکر نمی‌کنیم. با وجود سختی‌ها و کارشکنی‌ها این اتفاق خوب رخ داد و ما توانستیم امتیاز لیگ یکی را جذب کنیم و امیدواریم بتوانیم کارهای بزرگتری برای لرستان انجام بدهیم.

وی اظهار کرد: ما از همان سال قبل که ورود کردیم اولین چیزی که خیلی به آن تاکید داشتیم داشتن یک زمین تمرین خوب بود اما متاسفانه هرگز در این زمینه با ما همکاری نشد.

حتی یک مسئول به ما زنگ نزد!

عبدی تصریح کرد: در خیلی از مواقع ما برای یک زمین تمرین، اسیر بروکراسی اداری می‌شدیم و باید بگویم که متاسفانه این مشکلات خیلی مجموعه تیم را اذیت می‌کند.

مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد تاکید کرد: حتی یک مسئول از استان در حین و پس از خرید امتیاز تیم لیگ یکی به ما زنگ نزده و شاید تفاوت فوتبال و لیگ یک یا دو را متوجه نیستند و اینکه نمی‌دانند فوتبال چه کاری می‌تواند انجام دهد و در بین مردم چه شور و اشتیاقی ایجاد می کند.

به دنبال کمپ تمرینی هستیم

وی با اشاره به اینکه برای مجموعه ورزشی سبزی‌پرور خرم‌آباد خیلی تلاش کردیم که آن را در اختیار ما قرار دهند تا احیا کنیم اما موفق نشدیم، تصریح کرد: همچنان به دنبال این هستیم که یک کمپ تمرینی داشته باشیم و همین حالا هزینه‌های گزافی برای تمرین در تهران پرداخت می‌کنیم چون اینجا زمین تمرین مناسب وجود ندارد.

عبدی اضافه کرد: با توجه به کمبودهایی که ورزشگاه تختی خرم‌آباد دارد نمی‌توانیم در دو، سه بازی اول خانگی میزبان باشیم و انتظار ما این است حالا که هزینه می‌کنیم مسئولان استان شرایط و زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

هدف‌مان رتبه تک رقمی خیبر است

عبدی در مورد جذب بازیکنان جدید اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ما ابتدا تیم را برای لیگ دسته دوم بستیم و آقای روانخواه سرمربی تیم معتقد است که به بازیکن جدید نیاز نداریم. امسال هدف ما این است که رتبه خیبر تک رقمی باشد و سال‌های بعد به دنبال صعود به لیگ برتر هستیم.

مالک اسبق باشگاه داتیس اعلام کرد: سهمیه لیگ دست دوم خیبر نیز به یک استان دیگر واگذار می‌شود. در بحث امتیاز تیم اروند برای فوتبال گیلان احترام قائل هستیم اما واقعاً این امتیاز حق ما بود و اگر ما هم نمی‌خریدیم دو استان دیگر پای کار بودند و آن را خریداری می‌کردند.

وی در پاسخ به پرسشی که اگر خیبر «فوتبالی» به لیگ دسته اول صعود می‌کرد بهتر نبود؟ گفت: این حق را داشتیم که فصل قبل به لیگ دسته اول صعود کنیم اما بدشانسی آوردیم و یکسری اتفاقات رخ داد که نمی‌خواهم الان در مورد آنها صحبت کنم و این چنین نیست که ما بخواهیم غیر فوتبالی به یک لیگ بالاتر صعود کنیم.

تیم امید خیبر در پارک تمرین می‌کند

عبدی در مورد تیم‌های پایه خیبر نیز گفت: ما برای تمام رده‌های سنی برنامه داریم اما واقعیت این است که ابتدا باید زیرساخت‌ها را مهیا کنیم‌. الان تیم امید ما در پارک تمرین می‌کند و این در حالی است که تیم‌های استان‌های دیگر دائم تمرین دارند اما در لرستان این اجازه را به علت کرونا نمی‌دهند.

خیبر سمبل و نماد اجتماعی لرستان است

مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد در ادامه صحبت‌هایش گفت: به دنبال تعامل با صدا و سیما هستیم که بازی‌های خیبر به صورت مستقیم پخش شود و این حق مسلم هواداران است که بازی تیم مورد علاقه خود را از تلویزیون تماشا کنند. خیبر سمبل و نماد اجتماعی لرستان است و همه باید در حد توان به این تیم کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی دو مربی کروات را برای استعدادیابی می‌خواستم به لرستان بیاورم اما مدیرکل وقت ورزش و جوانان امکاناتی به ما نداد و مخالفت کرد، الان آن مدیر بازنشسته شده و استعدادیابی همچنان در استان ما مغفول مانده است.

پرچم کشورهای دیگر را به ورزشگاه نمی‌آوریم

عبدی با اشاره به این که خیبر تیم ریشه‌داری است، تاکید کرد: ما هواداران زیادی در سراسر کشور و به ویژه غرب ایران داریم. هیچ‌وقت پرچم کشورهای دیگر را به ورزشگاه نمی‌آوریم و دنبال حواشی نیستیم و می‌خواهیم به بقیه تیم‌ها نشان بدهیم که هواداری در چارچوب قوانین کشور هستیم و هدف ما این است که نشان بدهیم ما با بقیه تیم‌ها در بحث هواداری چه تفاوت‌هایی داریم.

مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد گفت: همزمان با رونمایی از لباس تیم، فروشگاه خیبر رسماً افتتاح می‌شود. اپلیکیشن خاصی طراحی کرده‌ایم و سایت باشگاه هم آماده شده و در بحث الکترونیکی برنامه‌هایی داریم.

هیچ زمین استانداردی در لرستان وجود ندارد

در ادامه حسین اسدی‌پور، قائم مقام مالک باشگاه خیبر گفت: در راستای سالم‌سازی، یکپارچه‌سازی، هماهنگی و... کارهای زیادی انجام داده‌ایم و به دنبال این هستیم که نشان بدهیم خیبر یک باشگاه فرهنگی ورزشی است.

وی با اظهار نارضایتی از کمبود امکانات در لرستان، تصریح کرد: زمین تمرین مناسب نداریم و تیم‌های ما در رده‌های سنی مختلف در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند.

اسدی‌پور نیز به برگزاری چند دیدار ابتدایی خیبر خارج از لرستان اشاره کرد و افزود: ورزشگاه تختی خرم‌آباد مشکلاتی دارد و می‌خواهیم این مشکلات در اسرع وقت رفع شوند تا بتوانیم دیدارهای خانگی را در خرم‌آباد برگزار کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه هیچ زمین استانداردی در لرستان وجود ندارد که ما برای برگزاری دیدارهای خانگی از آن استفاده کنیم.

اسدی‌پور با بیان اینکه خطوط قرمز ما پیشکسوتان هستند، تاکید کرد: ضمن حفظ حرمت باید از ظرفیت آنان استفاده کنیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ورزشگاه تختی شرایط میزبانی رقابت‌های لیگ دسته اول را ندارد

در ادامه ولی‌الله خسروی، مدیرعامل باشگاه خیبر و رئیس هیئت فوتبال لرستان گفت: وقتی تیمی به یک لیگ بالاتر می‌آید نیاز به زیرساخت‌های خاصی دارد که متاسفانه در بحث زمین ما با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: ورزشگاه تختی خرم‌آباد در حال حاضر شرایط میزبانی رقابت‌های لیگ دسته اول را ندارد که باید نواقص آن را رفع کنیم و در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

خسروی یادآور شد: چالش‌هایی در بحث چمن این ورزشگاه داریم که یک ماه زمان می‌برد و حداکثر سه بازی خانگی را باید بیرون از خانه انجام بدهیم.

به گزارش ایسنا، تیم گهر دورود سال ۹۱ به دوازدهمین دوره لیگ برتر ایران صعود کرد و نخستین تیم لرستانی بود که جواز حضور در این لیگ را به‌دست آورد اما به علت نبود ورزشگاه استاندارد یک نیم‌فصل بازی‌های خودش را در ورزشگاه سایپای کرج برگزار کرد و آن زمان مظلومیت لرستان بیشتر نمایان شد.

حالا پس از هشت سال، لرستان همچنان ورزشگاه استاندارد ندارد و خیبر باید بازی‌های خانگی‌اش را در زمین دیگری برگزار کند و همین نشان می‌دهد که لرستان چقدر مظلوم و محروم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmbg9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سهمیه اروند خرمشهر به فروش رسید!
اختصاصی؛

داور لیگ برتری، قاضی دوئل حساس لیگ دو شد
کوپال ناظمی جدال خیبر و استقلال را سوت می‌زند؛