تاریخ انتشار: 1399/08/25 22:00
کد خبر: 50849

اخاذی در تیم لیگ یکی؛ 200 میلیون بده و کارت بازی بگیر!

یک تیم شمالی حاضر در لیگ آزادگان که سال گذشته هم مالکان جدیدش دچار مشکل قانونی شدند، حالا یک جنجال تازه را رقم زده است!
اخاذی در تیم لیگ یکی؛ 200 میلیون بده و کارت بازی بگیر!

پول گرفتن از بازیکنان زیر 19 سال و زیر 23 سال در فوتبال ایران چیز تازه ای نیست. برخی تیم ها برای جبران هزینه های جانبی خود، برخی سهمیه های ایمد و جوانان و حتی زیر 23 سال خود را با بازیکنانی پر می کنند که در زبان فوتبالی به آنها «بازیکن اسپانسر» می گویند! «بازیکن اسپانسرها» یا می خواهند مهاجرت کنند و دنبال کارت بازی برای سوابق شان هستند و همین که کارت بازی در لیگ برتر یا لیگ آزادگان را بگیرند، برای شان در مهاجرت امتیاز اضافه دارد و شانس پذیرفته شدن درخواست شان بالا می رود یا جوانان مستعدی هستند که چون بدون پول و پارتی رشد نکرده اند خانواده را مجاب می کنند از این راه شانس خود را برای مطرح شدن بیازمایند و یا بچه پولدارند و پدران شان برای آن که آنها به اعتیاد کشیده نشوند، سالی چند صد میلیون از جیب خرج می کنند تا پسر شان برچسب فوتبالیست به پیشانی داشته باشد و در خانه و خانواده پز بدهند که بچه ورزشکار دارند. یکی از این پدران چند سال پیش به خبرنگاری گفته بود؛ 

اگر پسرم معتاد شود، هم آبرویم می رود و هم باید چند میلیارد هزینه کنم تا او شاید به زندگی عادی برگردد که اغلب هم بی فایده است. سالی دویست میلیون هزینه می کنم و خیالم راحت است که اگر فوتبالیست هم نشود، حداقل صبح تا شب با این فوتبالیست ها می چرخد. 

معمولا تیم هایی که دنبال درآمدزایی از این راه هستند، سهمیه جوانان و امید و نهایت زیر 23 سال خود را به «بازیکن اسپانسرها» اختصاص می دهند درست مثل یک تیم شمالی ریشه دار که سال قبل بالای 10 بازیکن پولی داشت و البته از 16 بازیکن هم مبالغی از 70 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان برای صدور کارت گرفته بود و عاقبت هم کارت جعلی برای این بازیکنان صادر کرد و حالا پرونده اش در دادسرا باز است و بازیکنان مالباخته، شاکی مدیرعامل وقت و سرمربی تیم و دلال ها و واسطه های مرتبط با آنها هستند! ولی این بار در یک باشگاه شمالی دیگر، اتفاق عجیبی افتاده و در رده سنی بزرگسال هم تیم قصد جذب «بازیکن اسپانسر» را دارد!

 بازیکنی که فصل قبل در تمرینات این تیم شمالی شرکت می کرده، یک فایل صوتی برای خبرنگار طرفداری فرستاده که در آن یکی از مدیران باشگاه به او می گوید 200 میلیون تومان بده تا اسم تو در لیست بزرگسالان رد شود.

 این بازیکن که مدعی است فصل پیش وقتی به این تیم شمالی اضافه شده قرار بوده کارت بازی برایش صادر شود اما در نهایت این اتفاق رخ نداد، می گوید از این پول ها ندارد که هزینه کند و طرف مقابل هم به او می گوید اگر دوست داری در تیم باشی، بیا هر چه سریع تر این پول را بده و وارد اردو شو!

 طبق گزارش های رسیده به طرفداری، این باشگاه به بازیکنان رده سنی امید هم گفته اگر مایل به گرفتن کارت بازی هستند، باید مبلغ 150 میلیون تومان تا حداکثر 200 میلیون تومان بپردازند. در صورتی که خوابگاه نخواهند همان 150 میلیون تومان کافی است ولی اگر از خوابگاه باشگاه استفاده کنند (البته به شرطی که هزینه خورد و خوراک برعهده خودشان باشد و فقط هزینه اقامت نپردازند) باید 200 میلیون تومان پرداخت کنند!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/366aw7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عدم برگزاری لیگ دو ضربه‌ای بزرگ به لیگ آزادگان / تیمی از لیگ یک سقوط نمی‌کند!