تاریخ انتشار: 1400/11/19 22:56
کد خبر: 26099

واگذاری بحث برانگیز ماشین سازی تبریز به مالک جدید/پشت پرده چه می گذرد!؟

انتقال مالکیت باشگاه ماشین‌سازی تبریز به یک سازمان غیربومی و بدون سابقه تیمداری موضوعی بحث‌برانگیز است.
واگذاری بحث برانگیز ماشین سازی تبریز به مالک جدید/پشت پرده چه می گذرد!؟

امتیاز باشگاه ماشین‌سازی تبریز طی روزهای گذشته به سازمان خانه سرباز صلح ایران واگذار شد و این سازمان مردم ‎نهاد به مدیریت قاسم رحیمی که سرهنگ ارتش است، مالک جدید قدیمی‌ترین تیم شمالغرب کشور شد.

بر اساس پیگیری خبرنگار ورزشی آناج، این انتقال مالکیت بصورت مشروط بوده و به شرط پرداخت بدهی خارجی و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه انجام گرفته است و در صورتی که این اتفاق نیافتد واگذاری منتفی و ماشین‌سازی با مالک قبلی به کارش ادامه خواهد داد!

اما موردی که در این میان جای تعجب دارد، عدم شناخت مسئولان هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان از مالک جدید باشگاه ماشین‌سازی است که در پیگیری‌های خبرنگار آناج مشخص شد.

خبرنگار ما که به دنبال کسب اطلاعات برای انتشار گزارشی در راستای آشنایی با مالک جدید ماشین‌سازی بود، از مسئولان هیات فوتبال و ورزش و جوانان استان در مورد مالک جدید سوال کرد که متوجه شد نه اداره کل ورزش و جوانان و نه هیات فوتبال از ماهیت این سازمان هیچ اطلاعی ندارند.

همین موضوع اهلیت مالک جدید برای تیمداری است که بر نگرانی‌ها در مورد انتقال مالکیت باشگاه ماشین‌سازی دامن می‌زند و به نظر می‌رسد همانند واگذاری قبلی، پروسه انتقال مالکیت بدون هیچگونه تحقیق و تفحص و صرفا از روی ناچاری و برای کاستن از فضای اعتراضات انجام گرفته است.

از سویی، بررسی‌ها نشان می‌دهد سازمان خانه سرباز صلح ایران به عنوان مالک جدید ماشین‌سازی سازمانی به ظاهر فرهنگی-سیاسی بوده و با کندوکاش کوتاه در صفحات رسمی این سازمان در فضای وب و مجازی می‌توان دریافت که کوچکترین سنخیتی با فرهنگ و ارزش‌های منطقه‌ای تیم ماشین‌سازی به عنوان قدیمی‌ترین تیم شمالغرب کشور ندارد.

«خانه سرباز صلح ایران یک سازمان مردم نهاد است که تلاش دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی داخلی و بین‌المللی ضمن تکریم مدافعان امنیت ساز کشور و منادیان صلح گستر، با تقویت اتحاد و انسجام اقوام ایرانی، آموزش همگانی صلح و ترویج صلح و دوستی با رویکرد امنیت، سعادت، معیشت، فرهنگ صلح و دوستی را با نوآوری اجتماعی به منظور تامین نیاز‌های تحول یافته جامعه در سطح ملی و بین‌المللی گسترش دهد.» این تعریفی کوتاه از ماهیت سازمان خانه سرباز صلح ایران است که در پیشگفتار سایت رسمی این سازمان بیان شده است.

اینکه مالکیت یک تیم ریشه‌دار و قدیمی روی چه حسابی به چنین سازمانی که علاوه بر غیربومی بودن، هیچ‌گونه سررشته‌‌ای در ورزش و تیمداری ندارد و از لحاظ سخت‌افزاری نیز فاقد امکانات ورزشی در شهر تبریز می‌باشد، واگذار شده است، جال سوال دارد.

از طرفی دیگر، مالکیت باشگاه ماشین‌سازی درحالی به خانه سرباز صلح ایران واگذار شده است که پیش از این مسئولان استان آذربایجان‌شرقی تصمیم به انتقال مالکیت این باشگاه به شرکت ملی صنایع مس ایران گرفته بودند.

با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که مالک جدید باشگاه ماشین‌سازی چه برنامه‌ای برای تیم قدیمی فوتبال آذربایجان دارد و آیا تا مهلت معین می‌تواند پنجره نقل‌وانتقالات بسته تیم را باز کرده و با قطعی کردن زمامداری خود، انتظارات کادر فنی و هواداران را برای ادامه مسابقات لیگ دسته اول برآورده سازد یا خیر؟

ناگفته نماند که خبرنگار ما با قاسم رحیمی، مدیرعامل این سازمان هماهنگی‌هایی برای انجام مصاحبه درجهت شناخت از مالک جدید باشگاه ماشین‌سازی صورت داد که با وجود این هماهنگی، وی تاکنون حاضر به مصاحبه نشده‌ است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488yam

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پخش زنده بازی ماشین‌سازی و پرسپولیس از شبکه سه

حمله باشگاه نفت مسجدسلیمان به مالک تراکتور تبریز
آقای زنوزی؛با تصمیمات شخصی خود به فوتبال ایران ضربه نزنید