تاریخ انتشار: 1400/02/14 11:42
کد خبر: 40107

حمایت و توجه می‌خواهیم/ اینجا لیگ سه، فوتبالی از جنس غیرت و تعصب

«لیگ دسته سوم فوتبال ایران دارای بازیکنان و مربیان با کیفیتی است»
حمایت و توجه می‌خواهیم/ اینجا لیگ سه، فوتبالی از جنس غیرت و تعصب

مرحله دوم لیگ‌دسته سوم‌ فوتبال کشور به هفته سوم نزدیک و در پایان هفته هجدهم تیم‌های صعود کننده به لیگ دسته دو مشخص می‌شوند.

لیگ‌ دسته سوم فوتبال ایران با حضور ۶۵ تیم در پنج گروه ۱۳ تیمی در مرحله در اول آغاز شد که پس  از ۱۲ هفته برگزاری مسابقات  ۱۰ تیم‌ به مرحله دوم صعود کردند تا درکنار ۲۰ تیم‌حاضر در مرحله دوم گروه بندی شوند.

در مرحله اول ۳۹۰ دیدار و در مرحله دوم ۲۷۰ و مجموعا ۶۶۰ مسابقه برای مشخص شدن تیم‌های راه یافته به لیگ دسته دوم برگزار می‌شود که نشان دهنده سختی‌های خاص برگزاری این مسابقات است که باید به سازمان لیگ فدراسیون، هیأت‌های فوتبال، مسؤلین برگزاری و صد البته تیم‌های شرکت کننده دست‌مریزاد و خسته نباشید گفت.

لیگ‌ دسته سوم ویژگی‌های خاص خود را دارد، لیگی به شدت فیزیکی که باید در کنار بازی‌های جنگنده و محکم کارهای تاکتیکی هم برای رسیدن به گل اجرا شود و  اگر پای صحبت‌های مربیان و مدیران تیم‌های حاضر در این لیگ بنشینید قریب به اتفاق آنها لیگ‌سه را بسیار دشوارتر از لیگ دسته دوم می‌دانند.

کافیست تصاویری که  از برخی بازی‌های لیگ‌دسته سوم منتشر می‌شود را دنبال کنید تا شاهد گل‌های زیبا و اتفاقاتی دور از انتظار در این سطح باشیم که نشان دهنده حضور بازیکنان با استعداد و مربیان با دانش در این لیگ است.

نگاه کردن به فوتبال‌های لیگ دسته سوم ناخداگاه اذهان را به اوخر دهه شصت و‌ دهه هفتاد می‌برد، جایی که فوتبال هنوز آغشته به دستمزدهای بالا و معضلاتی همچون شرطبندی نشده و غیرت، تعصب و سخت‌کوشی مؤلفه‌های اصلی یک فوتبال بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های این لیگ مشکلات مالی اکثر باشگاه است چراکه اکثر این تیم‌ها باشگاه‌های خصوصی هستند ‌که بدون داشتن‌ اسپانسر توسط اشخاص و‌ با هزینه‌های شخصی اداره می‌شوند که جا دارد مسؤلان استانی نهایت توان خود را برای حمایت از تیم‌های حاضر در لیگ‌دسته سوم ارائه دهند.

اکثر تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر و دسته اول در پیدا کردن اسپانسر کار سختی ندارند  و این تیم‌های دسته‌های‌ پایین‌تر هستند که نیازمند حمایت ارگان‌های دولتی بوده، موضوعاتی همچون داشتن زمین‌ تمرین و فراهم کردن امکانات برگزاری مسابقات و... می‌تواند با کمک‌ارگان‌های‌دولتی و‌غیر دولتی در استان‌ها برای تیم‌های حاضر در لیگ دسته سوم تسهیل شود.

لیگ دسته سوم پایه اصلی فوتبال در رده بزرگسال کشور است توجه و حمایت از این لیگ توسط همه از فدراسیون تا اهالی رسانه باید صورت بپذیرد تا استعداد‌های نابی که در این لیگ‌ به دنبال رشد هستند، موجب ارتقای فوتبال کشور شوند.

 

به قلم پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9kmj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گروه بندی مرحله نخست لیگ دسته سوم در فصل ۱۳۹۹/۴۰۰ انجام شد
لیگ دسته سوم کشور قرعه کشی شد؛

زمان مراسم قرعه کشی لیگ دسته سوم اعلام شد
مراسم قرعه کشی لیگ دسته سوم احتمالا در پخش زنده شبکه ورزش؛

پرونده لیگ دسته سوم در فصل ۹۸/۹۹ بسته شد
با صعود عقاب به لیگ دسته دوم کشور؛