تاریخ انتشار: 1400/06/17 14:33
ظرفیت هایی که با مرور زمان و اصولی در لیگ دسته سوم اوج گرفت؛
کد خبر: 33772

اِستانداردهایی که در لیگ دسته سوم با فراهانی بالا رفت/لیگ سه هر سال بهتر از پارسال!

پرونده لیگ دسته سوم در فصل ۹۹/۰۰ بسته شد
اِستانداردهایی که در لیگ دسته سوم با فراهانی بالا رفت/لیگ سه هر سال بهتر از پارسال!

لیگ دسته سوم کشور در فصل ۹۹/۱۴۰۰ به پایان رسید و پرونده این لیگ نیز به مانند فصول گذشته با صعود تیم های ون پارس نقش جهان ، شهرداری نوشهر ، شهید اورکی اسلامشهر و شهدای رزکان البرز بسته شد.

اما نکته قابل توجه در خصوص لیگ دسته سوم کسی نیست جز امیرحسین فراهانی شخصی که فوتبالی ها و غیر فوتبالی ها با شنیدن نام وی  لیگ دسته سوم در ذهنشان نقش میبندد.

لیگی که شاید در ۵ سال گذشته حتی توانایی برگزاری یک بازی هم در زیر نور نداشت اما در آخرین فصل از برگزاری این رقابت ها حدودا ۹۵ درصد از دیدار ها زیر نور و در ورزشگاه استاندارد برگزار شد.

لیگی که همگان آن را با درگیری ها ، تنش ها و دعواهای عجیب و غریب و غیر اخلاقی میشناختند اما رفته رفته دیگر خبری از این اتفاقات در این لیگ مشاهده نشده است.

همچنین گفتنی است به دلیل ظرفیت بالای برگزاری مسابقات و حضور تعداد زیاد تیم ها در مرحله نخست و همچنین در ادامه برگزاری رقابت هابه صورت رفت و برگشت در مرحله دوم کمتر کسی میتواند به شکلی منظم و هموار بازی ها را برگزار کند که اینکار توسط مرد جوان و با اخلاق لیگ دسته سوم به شکلی فوق العاده انجام شد.

از ظرفیت های بالایی که در لیگ دسته سوم شکل گرفته و میتوان به آنها اشاره کرد برگزاری مسابقات در ورزشگاه های استاندارد و زیر نور بود، لیگی که در سالیان گذشته به صورت محدود و به تعداد انگشتان یک دست مسابقاتش در ورزشگاه های استاندارد و خوب برگزار میشد اما امروزه با طرح و محدودیت سازی مرد اول مسابقات مجوز حضور از مسابقات برای تیم هایی که ورزشگاه استاندارد ندارند سلب شد و همین امر باعث شد تیم هایی که در لیگ دسته سوم حضور میابند در اولین اقدام ورزشگاه های مناسبی برای میزبانی معرفی کنند و دیگر خبری از زمین های نامناسب و ورزشگاه هایی بدون رختکن و امکانات اولیه نباشد!

در دیگر اقدامات صورت گرفته در فصلی که گذشت نسبت و به فصول گذشته چشمگیر بود حضور تمامی تیم ها در تمامی مسابقات بود! شاید این نکته جالب باشد و برای مخاطبان جای سوال داشته باشد که این وظیفه عمومی تمامی تیم ها باشد که در تمامی مسابقات شرکت کنند اما در لیگ دسته سوم این امر بسیار صورت میگرفت که بودند بسیار تیم هایی که تکلیفشان قبل از پایان یافتن مسابقات مشخص میشد و به راحتی از حضور در مسابقات هفته های پایانی صرف نظر میکردند! و همین عدم حضور تاثیر بسزایی در صعود و یا سقوط دیگر تیم ها بر جای میگذاشت و بعضا مبالغ هنگفت زیادی هم در این عرصه در همین لیگ دسته سوم جا به جا میشد! که با طرحی دیگر از امیرحسین فراهانی و ارجاع تیم های خاطی به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق و جریمه های سنگین و محرومیت های صورت گرفته باعث شد تا در فصل ۹۹/۰۰ تمامی مسابقات که برای آنها برنامه تعیین شده بود تا آخرین هفته نیز برگزار شوند.

شاید در سالیان گذشته حضور بازیکنانی که مجوز بازی کردن نداشتند و همان به اصطلاح جازده در لیگ دسته سوم به دلیل نظارت کمتر زیاد شنیده میشد و بازیکنان زیادی در تیم های مختلف که به دلایل گوناگون از جمله چند قراردادی ، سرباز ، محروم و یا...فوتبالشان را به هر نحوی در لیگ سه ادامه میدادند اما تا حدود زیادی این بساط هم از لیگ سه برچیده شد و در همین فصل مشاهده شد که تیم های زیادی تاوان سنگینی برای این سوء مدیریت پرداخت کردند و با جرائم سنگین به لیگ های پایبن تر سقوط کردند.

در پایان نیز میتوان به همکاری خالصانه فراهانی با رسانه ها نیز اشاره کرد لیگی که کمتر رسانه ایی وقتش را برای آن اختصاص میدهد و مسابقات و ... پوشش میدهد اما همکاری لازم فراهانی با رسانه های رسمی باعث شد تمامی تیم های حاضر در این لیگ در فصل ۹۹/۰۰ نگاه حرفه ایی تری به رسانه باشگاه خود داشته باشند و در فضای مجازی فعالیت خوبی از نظر رسانه ایی بر جای بگذارند تا اتفاقات زیادی از چشم ها پنهان نماند و از لیگ سه در فضای عمومی فوتبال بیشتر شنیده شود و حتی از بازیکن شاغل در لیگ سه در سطح اول فوتبال کشور تقدیر شود و اینکار چیزی جز نظارت کامل صحیح و به موقع رسانه نبود که از حرکت بازیکن فومنی چشم پوشی شود، و انگیزه ورود رسانه ها چیزی جز همکاری مخلصانه فراهانی نبود و امیدواریم مدیران این چنینی را در فوتبال کشور بیشتر ببینیم تا شاهد موفقیت های پله ایی در فوتبال کشور باشیم همانطوری تنها در گذشت ۳ سال استاندارد های لیگ سه با لیگ دو و لیک یک برابری میکند و این چیزی جز مدیریت صحیح نمیخواهد.

نویسنده:علیرضا ملکی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rgkd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 نحوه صعود و سقوط تیم ها در مرحله نهایی لیگ دسته سوم در فصل ۹۹/۰۰ اعلام شد
بر اساس اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ؛

بازدید از ورزشگاهی که هنوز بازی رسمی در آن انجام نشده است + عکس
توسط فراهانی مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته سوم صورت گرفت؛

فراهانی: تا لحظه ی آخر قرار بود تیم شهدای ساری بازی کند!
تمام تیم ها موظف به حضور در زمین مسابقه میباشند؛