تاریخ انتشار: 1397/03/22 16:58
کد خبر: 144321

خداداد عزیزی:دایی ستاره ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود!

از نگاه مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان کریم باقری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید.
خداداد عزیزی:دایی ستاره ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود!

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران روز جمعه در اولین بازی‌اش در رقابت‌های جام جهانی روسیه به مصاف مراکش خواهد رفت. خداداد عزیزی مهاجم پیشین تیم ملی که در جام جهانی 1998 حضور داشته است در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران، تیم جام جهانی 1998 و ... به اظهارنظر پرداخته است که مشروح آن در زیر می‌آید:

شرایط تیم ملی را در آستانه شروع جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و امیدوارم اتفاق خوبی برای‌مان رقم بخورد. کاش سیدجلال و وریا را هم به روسیه می‌بردند. فکر می‌کنم با غیبت سیدجلال تا حدودی در خط دفاعی دچار مشکل می‌شویم. البته در فاز حمله تیم خوبی داریم و اگر مراکش را ببریم حتی می‌توانیم شانس صعود داشته باشیم. بردن مراکش راحت از پرتغال و اسپانیاست.

آیا این انتظار منطقی است که از تیم ملی توقع صعود داشته باشیم؟

به نظرم منطقی نیست، چون دو تیم خوب اروپایی در گروه ما هستند و مراکش هم تیم ضعیفی نیست. البته نباید فراموش کنیم که در فوتبال اتفاقات عجیب هم رخ می‌دهد.

به نظر شما کدام بازیکن ستاره ما در جام جهانی خواهد بود؟

علی دایی! او ستاره ما خواهد بود.

منظورتان چیست؟

ما بازیکن ستاره نداریم و این را همه می‌دانند.

چرا در بین مردم، نسل فعلی بازیکنان تیم ملی به اندازه بازیکنانی که در جام جهانی 98 به میدان رفتند محبوب و دوست‌داشتنی نیستند؟

دلیلش این است که بازیکنان آن زمان واقعاً دوست‌داشتنی بودند، در واقع ما دوست‌داشتنی بودیم! خارج از شوخی باید بگویم که چهار بازیکن برتر آسیا که از ایران انتخاب شدند همگی مربوط به آن نسل بودند. این در حالی است که کریم باقری با آن کیفیت بالا انتخاب نشده بود، در حالی که به نظر من او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است. حتی احمدرضا عابدزاده هم انتخاب نشد، اما بهترین بود. شما دیگر نمی‌توانید دفاعی مثل خاکپور پیدا کنید. بازیکنانی مثل رضا شاهرودی و میناوند هم عالی بودند. در آن تیم همه ستاره بودند و مردم هم آن بازیکنان را دوست داشتند.

آیا این تنها دلیلی است که باعث می‌شود مردم بازیکنان فعلی را به اندازه بازیکنان آن نسل دوست نداشته باشند؟

یکی از دلایل مهم دیگر، این است که بازیکنان آن نسل هر کدام‌شان به اصطلاح ما فوتبالی‌ها بازی در می‌آوردند. علی دایی به تنهایی خودش بازی در می‌آورد، کریم باقری سرنوشت یک مسابقه را تعیین می‌کرد، همین‌طور احمدرضا عابدزاده یا علی کریمی. فوتبالیست‌های الان متفاوت هستند. آن زمان بازیکنان زیر بار حرف زور نمی‌رفتند. آن زمان بازیکنان حرف‌های‌شان را می‌زدند و محافظه‌کار نبودند، اما بازیکنان نسل فعلی خیلی راحت حرف زور را قبول می‌کنند. آن زمان مدیری جرأت نمی‌کرد مثلاً پول عابدزاده را ندهد. الان خیلی چیزها تغییر کرده است. یک موضوع دیگر هم باید بگویم.

چه موضوعی؟

در مقدماتی جام جهانی 98 که با ژاپن بازی داشتیم 13 بازیکن ما در خارج از ایران بازی می‌کردند. آن سال‌ها در لیگ‌های معتبر فوتبالیست داشتیم، ولی الان وقتی یک بازیکن در بلژیک بازی می‌کند همه به به و چه چه می‌کنند.

در جام جهانی دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟

من طرفدار آرژانتین هستم و امیدوارم مسی بتواند قهرمانی در جام جهانی را به کارنامه‌اش اضافه کند.

 اگر کی‌روش بعد از جام جهانی از ایران برود این موضوع ناراحت‌کننده نخواهد بود؟

خیر. البته اگر هر فردی هدایت ایران را برعهده بگیرد و جانشین کی‌روش شود ریسک بزرگی کرده است. باید دید برنامه فدراسیون چیست، ولی اگر کی‌روش رفت باید یک مربی بزرگ‌تر از او بیاورند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xmmbp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی ایران مقابل لیتوانی در آخرین دیدار تدارکاتی قبل از جام جهانی