تاریخ انتشار: 1397/04/26 22:26
کد خبر: 138330

آمار و ارقامی از جام جهانی که شاید تا حالا از آن بی خبر بودید

فورفورتو به بخشی از اعداد و ارقام جام جهانی پرداخته که کمتر به آن ها اشاره شده است.
آمار و ارقامی از جام جهانی که شاید تا حالا از آن بی خبر بودید

و به نقل از فورفورتو، جام جهانی ۲۰۱۸ هم با قهرمانی فرانسه به پایان رسید. بی درنگ به سراغ برخی آمار و نکات جالب مسابقات می‌رویم که وبسایت فورفورتو به تازگی آن ها را منتشر کرده است:

۱۳۵: اسکار تابارز و فرناندو سانتوس، سرمربیان تیم های اروگوئه و پرتغال در هنگام بازی این دو تیم در مرله یک هشتم نهایی جام جهانی مجموعا ۱۳۵ سال و ۳ ماه سن داشتند تا این مسابقه، به مسن ترین دوئل روی نیمکت در تاریخ جام جهانی تبدیل شود. رکورد قبلی در اختیار بازی اروگوئه-انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ بود که هاجسون و تابارز روی هم رفته ۱۳۴ سال و ۲ ماه سن داشتند.

۶۴: از آخرین گل سوئیس در مراحل حذفی جام های جهانی ۶۴ سال می‌گذرد. آنها آخرین بار در جام جهانی ۱۹۵۴ در یک نیمه ۵ گل به اتریش زدند و با شکست ۱-۰ مقابل سوئد در مرحله یک هشتم نهایی، حالا در ششمین دوره متوالی صعود به مرحله حذفی نیز از کسب پیروزی و حتی گلزنی عاجز می‌مانند

۴۳: ۴۳ درصد از ۱۶۹ گل جام جهانی روسیه از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسید که در ۶۰ سال اخیر بی سابقه است. همچنین انگلیس در این رقابت ها ۹ گل از روی ضربات ایستگاهی زد که بعد از پرتغال در جام جهانی ۶۶ تاکنون توسط تیمی تکرار نشده بود.

۱۹: کیلیان ام‌باپه بعد از پله به دومین نوجوان تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در یک مسابقه دبل می‌کند و البته در فینال موفق به گلزنی می‌شود. او همچنین بعد از پله (۱۷ ساله در ۱۹۵۸) و جوزپه برگومی (۱۸ ساله در ۱۹۸۲) سومین بازیکن زیر ۲۰ سالی است که حضور در فینال را تجربه می‌کند.

۱۹: ۱۹ بازی طول کشید تا تیمی آسیایی بالاخره بر تیمی از آمریکای جنوبی غلبه کند. در حقیقت برتری ۲-۱ ژاپن مقابل کلمبیا اولین برد آسیا بر آمریکای جنوبی بعد از ۱۵ شکست و ۳ تساوی بود. کره جنوبی (۵)، ژاپن (۴)، ایران و کره شمالی (۲)، عراق، استرالیا، چین، استرالیا و رژیم صهیونیستی تیم هایی بودند که در مسابقاتشان با تیم های آمریکای جنوبی موفق به کسب برد نشده بودند.

۱۳: اولیویه ژیرو در ۹ ساعت و یک دقیقه حضور در جام جهانی ۱۳ شوت زد، بی آن که حتی یکی از آن ها در چهارچوب باشد. ژیرو در کنار گونرالو هیگواین، گابریل ژسوس، روبرت لواندوفسکی و تیمو ورنر از جمله شماره ۹ های سرشناسی بودند که در روسیه موفق به گلزنی نشدند. رادامل فالکائو، پائولو گوئررو، هری کین، آندری کراماریچ، روملو لوکاکو، آلکساندر میتروویچ و لوئیس سوارز شماره ۹ های گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ بودند. بازیکنان شماره ۱۰ با زدن ۲۴ گل، موفق ترین بازیکنان جام بیست و یکم محسوب می‌شوند.

۱۲: جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۲ گل به خودی، رکورد قبلی مسابقات را که در اختیار فرانسه ۹۸ با ۶ گل به خودی بود، فرسنگ ها جابه جا کرد. همچنین ماریو مانژوکیچ در بازی فینال مقابل فرانسه به دومین بازیکن تاریخ مسابقات تبدیل شد که در یک مسابقه هم گل می‌زند و هم گل به خودی. (بعد از ارنی برندتس هلندی در مقابل ایتالیا در جام جهانی ۷۸)

۱۰: از زمان به جریان افتادن بازی توسط تیبو کورتوا تا گلزنی ناصر چادلی در مقابل ژاپن تنها ۱۰ ثانیه طول کشید تا هنر ضد حمله زدن بلژیکی ها بر همگان ثابت شود. کوین دی‌بروینه، توماس مونیر و روملو لوکاکو روی این گل اثر گذاشتند. به خصوص لوکاکو که با حرکت بدن خود موجب رسیدن توپ به چادلی شد. بعد از بازگشت پرتغال مقابل کره شمالی در جام جهانی ۶۶، بلژیک در مقابل ژاپن به نخستین تیمی تبدیل شد که عقب ماندگی دو گله را در وقت های عادی جبران می‌کند.

۱۰: با حضور مارسلو بروزوویچ و ایوان پریشیچ (کرواسی) و کورنتین تولیسو (فرانسه) در فینال، باشگاه های اینترمیلان و بایرن مونیخ برای دهمین دوره متوالی، بازیکنی در فینال جام جهانی داشتند. همچنین پل پوگبا، بعد از امانوئل پتی جام جهانی ۹۸، به اولین بازیکن لیگ برتری تبدیل شد که در فینال جام جهانی گلزنی می‌کند.

۷: مکزیک برای هفتمین دوره متوالی در سد مرحله یک هشتم نهایی گیر افتاد و موفق به صعود از این مرحله نشد. همچنین در بازی مقابل برزیل، رافائل مارکز (۳۹ سال و ۱۳۹ روز) به دومین بازیکن مسنی تبدیل شد که یک یازی مرحله حذفی را از ابتدا آغاز می‌کند. این رکورد در اختیار استنلی متیوس انگلیسی است که در بازی مقابل اروگوئه در جام جهانی ۵۴، ۶ روز از سن فعلی مارکز بزرگتر بود. مارکز همچنین بعد از آنتونیو کارباخال مکزیکی و لوتار ماتیوس آلمانی به سومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در ۵ جام جهانی بازی می‌کند.

۶: برای ششمین دوره متوالی، برنده توپ طلای مسابقات از تیم قهرمان نبود؛ رونالدو (برزیل-۹۸)، کان (آلمان-۲۰۰۲)، زیدان (فرانسه-۲۰۰۶)، فورلان (اروگوئه-۲۰۱۰)، مسی (آرژانتین-۲۰۱۴) و حالا مودریچ. آخرین باری که توپ طلا به یک بازیکن تیم قهرمان رسید، در جام جهانی ۹۴ بود که روماریو فاتح این عنوان شد.

۴: ۴ بازی انگلیس در جام جهانی به ضربات پنالتی رفته و در تمامی این بازی ها، همیشه یک بازیکن شماره ۸ انگلیس پنالتی خود را به هدر داده است: کریس وادل (مقابل آلمان در ۹۰)، دیوید بتی (مقابل آرژانتین در ۹۸)، فرانک لمپارد (مقابل پرتغال در ۲۰۰۶) و حالا جردن هندرسون (مقابل کلمبیا در ۲۰۱۸)

۴: تعداد کل کارت های قرمز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه. در کل این مسابقات به اندازه یک بازی جام جهانی ۲۰۰۶، کارت قرمز از جیب داوران خارج شد. در "نبرد نورنبرگ" بین هلند و پرتغال، والنتین ایوانف ۴ کارت قرمز به بازیکنان داد. روسیه ۲۰۱۸ بعد از مکزیک ۷۰ (بدون کارت قرمز) بهترین دوره مسابقات بود. در آن سمت جدول، جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با میانگین ۰،۴۴ کارت قرمز (تقریبا هر دو بازی یک کارت!) خشن ترین دوره تاریخ جام محسوب می‌شود.

۴: دنیل سوباشیچ بعد از سرخیو گویکوچه آ و هارالد شوماخر به سومین دروازه بان تاریخ مسابقات تبدیل شد که در ضربات پنالتی آخر بازی، ۴ پنالتی مهار می‌کند. کرواسی ۲۰۱۸ همچنین بعد از آرژانتین ۹۰ به دومین تیم تاریخ رقابت ها تبدیل شد که در دو بازی متوالی خود در یک دوره، در ضربات پنالتی به پیروزی می‌رسد. همچنین بعد از انگلیس ۹۰، کرواسی نخستین تیمی بود که سه مسابقه اش در یک دوره به وقت های اضافه رفت. (انگلیس در آن دوره بلژیک، کامرون و آلمان غربی در وقت های اضافه بازی کرد.)

 ۳: یری مینا، مدافع تیم ملی کلمبیا با زدن ۳ گل در ۳ بازی متوالی به نخستین مدافع تاریخ رقابت ها تبدیل شد که به چنین دستاوردی می‌رسد. هر ۳ گل مینا با ضربات سر از روی ارسال ها به دست آمد.

۰،۶: انگلیس در ۶ بازی اول خود به طور میانگین در هر ساعت تنها ۰،۶ شوت در چهارچوب (شوت های در جریان بازی، بدون استعانت از ضربات ایستگاهی) داشت. در بین تیم های حاضر در روسیه، تنها ایران آماری بدتر از این داشته است. هری کین بعد از دیگو مارادونا (۶ گل) به بهترین کاپیتان گلزن بازی ها تبدیل شد.

۰: لیونل مسی (۸ بازی) و کریستیانو رونالدو (۶ بازی) مجموعا ۲۱ ساعت و ۱۰ دقیقه در مراحل حذفی جام های جهانی بازی کرده اند اما هیچ یک موفق به گلزنی نشده اند. ناکامی مسی و رونالدو در روسیه به ترتیب مقابل تیم های فرانسه و اروگوئه تداوم بافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b97b8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ملی پوش ایرانی در آستانه انتقال به لیگ فرانسه+عکس