تاریخ انتشار: 1397/09/12 12:07
کد خبر: 119259

خط قرمز الهلال روی نام سه بازیکن خارجی

الهلال عربستان یکی از حریفان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باید با حذف نام سه بازیکن خارجی‌اش در این رقابت‌ها حاضر شود.
خط قرمز الهلال روی نام سه بازیکن خارجی

تیم فوتبال الهلال مانند سایر باشگاه‌های عربستانی در این فصل یکی از گرانقیمت‌ترین باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به شمار می‌رود که بازیکنان نامدار و تأثیرگذاری را به خدمت گرفته است. با این وجود براساس قانون جدید لیگ عربستان هر باشگاه امکان استفاده از هفت بازیکن خارجی را دارد در حالی که طبق قانون لیگ قهرمانان آسیا تنها امکان استفاده از چهار بازیکن خارجی در این رقابت‌ها وجود خواهد داشت. برهمین اساس سعودی‌ها باید روی نام سه بازیکن خارجی خود در این مسابقات خط قرمز بکشند، اما خط زدن نام بازیکنان خارجی برای خورخه فرناندز ده خسوس، سرمربی پیشین باشگاه‌های بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون چندان آسان نخواهد بود.

الهلال در تمامی خطوط از بازیکنان خارجی تأثیرگذاری بهره می‌برد که نقش کلیدی در بازی‌های این فصل این تیم داشته‌اند و کادر پرتغالی شرایط بسیار دشواری برای اعلام نفرات نهایی جهت حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا خواهد داشت.

علی الحبسی عمانی، دروازه‌بان باتجربه و 36 ساله نخستین بازیکن خارجی الهلال محسوب می‌شود که عملکرد درخشانی در این باشگاه داشته و همواره مورد تمجید ده خسوس قرار گرفته است. عبدالله المعیوف عربستانی دروازه‌بان دوم الهلال است، اما به نظر می‌رسد با توجه به امکان استفاده از یک بازیکن خارجی آسیایی در کنار سه بازیکن خارجی غیرآسیایی، الحبسی قطعاً در لیست نهایی الهلال قرار می‌گیرد و بازیکن خارجی آسیایی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

آلبرتو بوتیا، مدافع 29 ساله اسپانیایی یکی دیگر از بازیکنان خارجی تأثیرگذار الهلال است که با قراردادی به ارزش 2.5 میلیون یورو به این باشگاه پیوسته و عملکرد موفقی در لیگ عربستان داشته است. با این وجود شاید با توجه به قیمت و تأثیرگذاری سایر بازیکنان خارجی الهلال یکی از گزینه‌های خروج از فهرست نهایی در لیگ قهرمانان آسیا باشد و الهلال بدون مدافع خارجی وارد پیکارهای آسیایی شود.

کارلوس ادواردو، هافبک 29 ساله برزیلی که با شماره سه در ترکیب الهلال بازی می‌کند، دیگر بازیکن خارجی این باشگاه است. ادواردو در هفته هفتم لیگ عربستان و بازی حساس الهلال مقابل الاتحاد دو پنالتی برای تیمش گرفت و به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد. این بازیکن تکنیکی در میانه میدان یکی از عناصر اصلی تهاجمی ده خسوس محسوب می‌شود و طبیعتاً عبور از نام چنین بازیکنی بسیار سخت است. کارلوس ادواردو سابقه عضویت در باشگاه‌های پورتوی پرتغال و نیس فرانسه را نیز داشته است.

    بیشتر بخوانید

        خربین مقابل استقلال بازی نمی‌کند

گزینه بعدی عمر خربین، مهاجم اهل کشور سوریه است که دو فصل پیش بهترین بازیکن الهلال در مسابقات آسیایی بود، اما در این فصل از روزهای اوج فاصله گرفته است و به دلیل مصدومیت بازی‌های نیم‌فصل اول را از دست داد. خربین در آستانه انتقال به لیگ مصر قرار گرفته و ژانویه از الهلال جدا می‌شود که براین اساس طبیعتاً نام او هم از بین اسامی هفت بازیکن خارجی الهلال خارج خواهد شد تا علی الحبسی تنها بازیکن خارجی آسیایی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

بافتیمبی گومز مهاجم 33 ساله فرانسوی که از گالاتاسرای ترکیه به الهلال پیوسته است و بهترین گلزن این فصل آبی‌پوشان محسوب می‌شود دیگر گزینه ده خسوس برای انتخاب چهار بازیکن نهایی است. گومز با عملکرد درخشانی که فصل گذشته در لیگ ترکیه داشت و استمرار این روند در فصل جاری طبیعتاً مهمترین گزینه خط حمله الهلال است و طبیعتاً باید یکی از اصلی‌ترین مهره‌های این باشگاه در مسابقات آسیایی باشد. گومز چندی پیش در فضای مجازی با انتشار عکسی از جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نوشته بود: ما این جام را به خانه می‌آوریم!

آندره کاریو، مهاجم 27 ساله تیم ملی پرو گران‌ترین بازیکن فعلی الهلال و زوج گومز در خط حمله این تیم است. کاریو با قراردادی به ارزش شش میلیون یورو از بنفیکا به الهلال پیوست و طبیعتاً نمی‌تواند گران‌ترین بازیکن این باشگاه گزینه‌ای برای خروج از فهرست آسیایی باشد. کاریو با 45 بازی ملی به درخواست سرمربی پرتغالی الهلال در نقل‌وانتقالات تابستانی به این باشگاه پیوست.

جلمین ریواس، مهاجم 29 ساله اهل ونزوئلا دیگر بازیکن خارجی الهلال است که البته شرایط خوبی در این تیم ندارد و گفته می‌شود احتمالا در فصل نقل‌وانتقالات از این باشگاه جدا خواهد شد.

بر این اساس از جمع هفت بازیکن خارجی الهلال دو گزینه احتمالاً در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل از این باشگاه جدا می‌شوند و از بین پنج گزینه باقیمانده با وجود احتمال جذب دو بازیکن دیگر احتمالاً علی الحبسی عمانی در خط دروازه، کارلوس ادواردو هافبک برزیلی، گومز مهاجم فرانسوی و آندره کاریوی اهل پرو چهار بازیکن خارجی نهایی الهلال در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا خواهند بود که به نظر می‌رسد مهره‌های خطرناک و تأثیرگذاری برای این باشگاه محسوب می‌شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k7veq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مصدومیت هافبک رقیب استقلال برطرف شد