تاریخ انتشار: 1397/09/16 11:55
کد خبر: 118736

انتخاب دبیرکل جدید برخلاف اساسنامه و برای چند ماه

انتخاب سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تنها برای مدتی کوتاه رخ داده زیرا اساسنامه اجازه حضور شکوری به جای ساکت را نمی دهد.
انتخاب دبیرکل جدید برخلاف اساسنامه و برای چند ماه

با اتمام فرصت قانونی به بازنشسته های دولتی مهمترین بحث وضعیت اعضای بازنشسته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که هنوز روشن نشده. از طرف دیگر محمد رضا ساکت از سمت دبیر کلی فدراسیون فوتبال استعفا کرد و ابراهیم شکوری که پیش از این به عنوان مشاور با این پست آشنا شده بود جای ساکت را گرفت که در این انتخاب حرف و حدیث هایی وجود دارد.

شکوری اگر چه بعد از پایان فوتبالش به طور کل ادبیاتش نسبت به زمان حضور در فوتبال تغییر کرد و راه تحصیل را در پیش گرفت اما سابقه مدیریتی کافی برای دبیر کلی فدراسیون را از نظر تجربی ندارد ضمن آنکه قانون هم در مورد وی می گوید که چنین شخصی نمی تواند عهده دار دبیر کلی فدراسیون باشد که البته در حکم وی توسط تاج از کلمه «سرپرست» دبیر کلی فدراسیون استفاده شده است.

در اساسنامه فدراسیون فوتبال پیرامون شرایط دبیر کل فدراسیون آمده است:«دارا بودن  10 سال سابقه مدیریت که حداقل 5 سال آن در ورزش بوده باشد.» به این ترتیب حضور شکوری در پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال فقط می تواند چند ماهه باشد زیرا وی مدت زیادی نیست که در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شده است.تصویر زیر اساسنامه فدراسیون و بند پیرامون انتخاب شکوری را نشان می دهد:

به گزارش فارس، بعد از کنار رفتن ساکت به نظر می رسد تکلیف اعضای هیات رئیسه نیز باید تا فردا به صورت واضح روشن شود. نفراتی مثل محمود اسلامیان، علی کفاشیان، کاظم طالقانی، حیدر بهاروند،فریدون اصفهانیان و .... نفرات بازنشسته هیات رئیسه هستند که تکلیف آنها باید روشن شود. از طرفی هیچکدام از این نفرات تا امروز اعلام نکرده اند قصد کناره گیری دارند و از طرف دیگر قانون باید در مورد این افراد اجرا شود. محمود اسلامیان که خودش ریاست هیات مدیره کارخانه فولاد مبارکه اصفهان را بر عهده داشت روز 14 آبان ماه گذشته از این سمت استعفا کرده  و به نظر می رسد این استعفا بی دلیل با بحث بازنشستگی وی در آن کارخانه و همچنین مسائل قانونی نبوده است.

از سوی دیگر شنیده می شود برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون با مهدی تاج اختلافاتی مبنی بر ماندن وی در فدراسیون پیدا کرده اند و در نشست هیات رئیسه قبل هم پیرامون این موضوع بحث شده است.گفته می شود تعدادی از اعضای هیات رئیسه قصد دارند از سمت خود استعفا بدهند و در این بین علی کفاشیان به خاطر پستی که در AFC دارد مردد است. با این شرایط مشخص نیست آیا اعضای هیات رئیسه حاضر هستند بدون سرو صدا از سمت خود کنار بکشند تا باز هم سایه تعلیق بر سر فوتبال ایران پهن می شود؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8dy8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاج به فدراسیون فوتبال نرفت/استعفا در کار است؟