تاریخ انتشار: 1397/10/19 03:12
به جا مانده از پیروزی پرگل ملی‌پوشان ایران در گام نخست
کد خبر: 114553

مزد مردان نترس از تعویض طلایی کی‌روش تا حاشیه های همیشگی

اولین دیدار ایران در جام ملت‌های آسیا برابر یمن انجام شد و ملی‌پوشان توانستند با نتیجه پر گل ۵ بر صفر این تیم عربی را از پیش رو بردارند
مزد مردان نترس از تعویض طلایی کی‌روش تا حاشیه های همیشگی

زهره فلاح‌زاده: اولین دیدار ایران در جام ملت‌های آسیا برابر یمن انجام شد و ملی‌پوشان توانستند با نتیجه پر گل ۵ بر صفر این تیم عربی را از پیش رو بردارند. چه در مراسم افتتاحیه و چه در دیدارهایی که تا به حال انجام شده، استقبال چندانی از مسابقات نشده و این می‌تواند به خودی خود یک نکته منفی برای میزبان رقابت‌ها باشد. در بازی ایران و یمن هم تعداد هواداران به قدری کم بود که موج مکزیکی ایرانی‌ها کامل اجرا نشد!

تیم کی‌روش را با دفاع مستحکمش می‌شناسند؛ دفاعی که در جام‌جهانی نمره قبولی گرفت و کمتر کسی ایرادی به خط دفاعی او می‌گیرد اما در دیدار با یمن داستان کمی متفاوت شد. دفاع ایران در دقایق ابتدایی حال مساعدی نداشت و اگر یمنی‌ها گلزن بودند براحتی می‌توانستند با اشتباهات فاحش خط دفاع ما به گل هم برسند؛ اشتباهاتی که می‌تواند در برابر تیم‌های بعدی جام برای ما زیان‌آور باشد! به خصوص تیم‌هایی که برعکس یمن، برای گلزنی طرح و برنامه دارند و مهاجمان آنها چارچوب‌شناس‌تر از حریف اول ایران‌ هستند!

 

مزد فوتبال هجومی

زمانی که استرالیا، مدافع عنوان قهرمانی در دیدار اول خود از تیم نه‌چندان مطرح اردن شکست خورد یا کره‌ که به سختی و با یک گل توانست فیلیپین را از پیش رو بردارد، همه نگاه‌ها خیره به سمت دیدار ایران و یمن بود که ببینند تیم صدرنشین آسیا مقابل تیم درجه 2 یا 3 آسیا چه می‌کند؟ منتظر بودند ببینند شگفتی‌ای رقم خواهد خورد یا ایران به دردسر خواهد افتاد؟

اما ایران در یک دیدار یکطرفه و سراسر هجومی با نتیجه پر گل ۵ بر صفر یمن را در هم کوبید و از همین ابتدا خط و نشانی برای مدعیانی که در روز اول حال چندان مساعدی نداشتند، کشید.

نکته مهم این دیدار این بود که سبک تیم کی‌روش برخلاف دیدارهای تدارکاتی و به‌خصوص در برابر فلسطینی که به تساوی یک- یک رسیده بود، تغییر کرده بود و از همان ابتدای بازی عطش گلزنی در بین بازیکنان ایران بخوبی به چشم می‌آمد تا جایی که ۵ گل وارد دروازه یمنی‌ها کردند.

 

تعویض طلایی کی‌روش

همیشه تعویض طلایی را اینگونه تعریف می‌کنند که بازیکنی که به عنوان یار تعویضی به زمین می‌رود نقش مؤثری را ایفا می‌کند، گل می‌زند یا پاس گل می‌دهد! اما در دیدار مقابل یمن تعویض طلایی کی‌روش، خروج بازیکن بی‌احتیاط تیم و ورود مدافع کهنه‌کار در بهترین زمان ممکن بود. مجید حسینی، مدافع جوان ایران در دیدار مقابل یمن اشتباهات عجیبی داشت و با بی‌احتیاطی‌های او ممکن بود خطر جدی‌ای روی دروازه ما رخ دهد. کارلوس کی‌روش با تعویض بموقع او و آوردن پژمان منتظری با تجربه، توانست جلوی اشتباهات دفاعی ما را بگیرد، البته مصدومیت نصفه و نیمه حسینی هم در این تعویض چندان بی‌تاثیر نبود.

photo_۲۰۱۹-۰۱-۰۹_۰۱-۱۰-۴۹

 

حاشیه‌های همیشگی کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی

ایران برد، آن هم پرگل؛ نتیجه‌ای که برای همه ما نتیجه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شد. در حالی که همه خوشحال از این برد شیرین بودند اما کمی بعد از بازی و پس از صحبت‌های طعنه‌آمیز کی‌روش، لبخند به روی لبان همگی خشک شد.

البته کنفرانس‌های مطبوعاتی کی‌روش همیشه با حاشیه همراه بوده اما از آنجا که خود مرد پرتغالی در آستانه بازی‌ها همه را به صلح و دوستی فراخوانده و در واقع آتش‌بس اعلام کرده بود اما باز هم متلک‌هایی را که نه وقتش در این کنفرانس بود نه جایش مطرح کرد؛ حرف‌هایی که نه به درد خبرنگاران حاضر در آن جمع می‌خورد و نه به تیم او کمکی می‌کرد!

به هر حال امیدواریم ایران با آرامش بیشتر به کار خود ادامه دهد و به سوی موفقیت بیشتر گام بردارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2apaey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طارمی: گلزنی نه؛ اولویتم کمک به تیم است