تاریخ انتشار: 1397/11/23 10:25
کد خبر: 110372

آزادی العریبی و بازگشت به استرالیا

حکیم العریبی، ملی‌پوش سابق بحرینی که به استرالیا پناهنده شده و دولت بحرین به دلایل سیاسی خواستار استرداد او شده بود و دادگاهی در تایلند دیروز حکم آزادی او را صادر کرده بود به استرالیا رسید.
آزادی العریبی و بازگشت به استرالیا

حکیم العریبی، ملی‌پوش سابق بحرینی که به دلایل مشکلات سیاسی‌ای که در وطن خود با حکومت بحرین پیدا کرده بود به استرالیا پناهنده شده بود و در جریان سفر به تایلند برای گذراندن دوران ماه‌عسل خود به درخواست دولت بحرین، دستگیر شده و در تایلند به زندان افتاده بود، دیروز از سوی دادگاهی در تایلند آزاد شد و چند ساعت بعد به استرالیا پرواز کرد و به این کشور وارد شد.

به گزارش دویچه وله، صدها نفر از هواداران العریبی در فرودگاه ملبورن جمع شده بودند تا به او خوشامد بگویند. ملی‌پوش سابق بحرینی در فرودگاه ملبورن به هواداران خود که برای استقبال از او آمده بودند گفت:" از دیدن شما واقعا خوشحالم و از مردم استرالیا و رسانه‌هایی که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم".

نخست‌وزیر استرالیا، اسکات موریسون، هم در مورد آزادی العریبی و بازگشت او به استرالیا گفت از به خانه برگشتن العریبی خوشحال است.

نخست‌وزیر استرالیا در ادامه اظهاراتش اضافه کرد:" مایلم اینجا مراتب تشکر خودم را از دولت تایلند به خاطر تصمیمی که درباره این پرونده گرفت ابراز کنم. مردم استرالیا از دولت تایلند به خاطر در نظر گرفتن مسائلی که توسط دولت استرالیا مطرح شده بود سپاسگزار هستند".

از سوی دیگر وزارت امور خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حق در پیش گرفتن هر نوع اقدام حقوقی لازم علیه حکیم العریبی را برای خود محفوظ می‌داند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457nvm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امارات 1 - استرالیا 0؛ حذف مدافع عنوان قهرمانی/ شاگردان زاکرونی حریف قطر در نیمه‌نهایی شدند