تاریخ انتشار: 1397/11/24 13:13
کد خبر: 110215

سلام دوباره ستاره بوشهری به استاد سابق

دو ستاره نود و هشتی با عبور از خوان اول پلی آف هفته آینده می تواند آخر هفته فوتبالی شیرینی برای ایرانی ها در خاک قهرمان آسیا و میزبان جام جهانی رقم بزنند.
سلام دوباره ستاره بوشهری به استاد سابق

علی دایی سرمربی سایپا و علیرضا منصوریان سرمربی ذوب آهن شب گذشته به هر شکلی بود از خوان نخست پلی آف لیگ قهرمانان آسیا عبور کردند تا به این ترتیب هفته آینده مسافر دوحه شوند. سفری سخت و پرمخاطره برای دو ستاره نود و هشتی تا در خاک قهرمان جدید قاره کهن همین طور میزبان آتی جام جهانی در سال 2022 پرچم فوتبال فوتبال باشگاهی ایران را بالا نگه دارند. سایپا تهران و ذوب آهن اصفهان عصر دیروز به شکلی متفاوت توانستند جواز صعود به پلی اف نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2019 را مقابل حریفان هندی و کویتی به دست بیاورند. نارنجی پوشان تهرانی به راحتی آب خوردن حریف درجه دوم هندی را به چهارمیخ کشیده و بلیت سفر به دوحه را دریافت کردند تا هفته آتی مقابل الریان صف آرایی کنند. علی دایی و شاگردانش یک سرو گردن بالاتر از رقیب هندی نشان دادند و توانستند از برتری فنی و تاکتیکی خود به بهترین شکل ممکن در گل و لای ورزشگاه شهر قدس بهره ببرند.

 

تاباتا رهبر شیرهای سرخ دوحه

شهریار فوتبال ایران و شاگردانش اما برای رسیدن به مرحله گروهی حالا آزمونی به مراتب دشوارتر از رویارویی با پنجاب هند پیش رو دارند، جنگی تمام عیار با یکی از بهترین و پرافتخارترین تیم های لیگ ستارگان قطر که به تازگی با تغییرات گسترده روی نیمکت رهبری همین طور فهرست نفرات خود آماده جنگ بزرگ با رقیب ایرانی است. علی دایی خوب می داند قصه بازی هفته آتی با الریان بسیار متفاوت تر از بازی با حریف هندی خواهد بود از همین رو به دنبال نمایشی متفاوت در دوحه است.الریان حریف سایپا در حال حاضر از آیگون بولنت ترک تبار روی نیمکت رهبری خود بهره می برد، مردی که در سال های گذشته همواره هدایت باشگاه های قطری را برعهده داشته و طرفداران زیادی بین مدیران باشگاهی این کشور دارد. رهبر اصلی الریانی ها کسی نیست جز تاباتا برزیلی الاصل که به عنوان یکی از دو ملیتی های سرشناس سال های گذشته در تیم ملی قطر به بازی پرداخت و تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت استعدادهای جوان قطری داشت. علاوه بر این بازیکن باید از سباستین سوریا دیگر دوملیتی معروف قطری با اصلیتی اروگوئه ای نیر به عنوان چهره الریان نام برد.

 

مثلث مرگبار آمریکای جنوبی در انتظار شهریار

سرخ و مشکی پوشان دوحه تا به اینجای فصل عملکرد چندان امیدوارکننده ای در لیگ ستارگان نداشتند و در حال حاضر از مربع قدرت قطر دور هستند. ایستادن در جایگاه پنجم جدول باعث شد تا بولنت ترک تبار جانشین مربی آرژانتینی شود تا تغییرات این مربی در فهرست خارجی ها نیز ادامه پیدا کند. الریانی ها در حال حاضر از لوکا بورخوس برزیلی ، گونزالو ویرا اروگوئه ای، کو میونگ جین کره ای و ژلمن ریواس ونزوئلایی به عنوان ستاره های خارجی بهره می برند تا یکی از مرگبارترین مثلث های تهاجمی در انتظار شهریار و سایپایی ها باشد. از این جمع سرشناس ترین بازیکن لوکا بورخوس برزیلی است که از باشگاه کورینتیانس با قراردادی قرضی راهی دوحه شد تا اولین بازی های خود برای الریانی ها را این هفته انجام بدهد. ستاره ای 28 ساله و گران قیمت که آمار گلزنی های او نشان می دهد غفلت از او می تواند تاوان سنگینی در پی داشته باشد. ضمن این که در کنار این برزیلی باید از دو ضلع دیگر خط حمله الریان از آمریکای جنوبی نیز نباید به سادگی گذشت از جمله سوریا اروگوئه ای الاصل و ژلمن ریواس ونزوئلایی.

 

سلام دوباره ستاره بوشهری به استاد سابق

اما دیگر نماینده ایران از اصفهان هم درست مثل سایپا سفری پرمخاطره به دوحه پیش رو دارد چون هم زمان با شاگردان علی دایی باید منتظر نمایش متفاوتی از شاگردان منصوریان این بار مقابل الغرافه باشیم، تیمی که در خط حمله دل به هنرنمایی شاگرد سابق این مربی در امیدهای ایران دوخته تا زمینه صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فراهم شود. مهدی طارمی بعد از پشت سر گذاشتن شایعات و گمانه زنی های فراوان در خصوص جدایی از الغرافه در نهایت در این تیم ماندنی شد تا ستاره اول زرد و آبی های شهر دوحه لقب بگیرد. ستاره تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا سال ها پیش وقتی بازیکنی گمنام در ایرانجوان بوشهر بود توسط منصوریان به اردوی امیدهای ایران دعوت شد تا پله های ترقی را استارت بزند. حالا پس از سال ها یکه تازی در لیگ برتر ایران این ستاره بوشهری در دوحه دیداری با استاد سابق خود خواهد داشت آن هم متفاوت تر از همیشه.

 

اشنایدر غایب بزرگ الغرافه در ACL

الغرافه به تازگی عنوان قهرمانی جام حذفی قطر یکی از سه جام معتبر عنابی ها را به دست آورده است تا با این موفقیت کمی جایگاه متزلزل مربی فرانسوی تثبیت شود. کریستین گورکوف فرانسوی که سایه خورخه فوساتی اروگوئه ای را در تعطیلات زمستانی روی سر خود حس می کرد با قهرمانی در جام حذفی توانست صندلی مربیگری الغرافه را همچنان حفظ و زمینه کوچ مربی اروگئه ای به جده عربستان را فراهم کند. گورکوف خوب می داند رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان یکی از اهداف اصلی سران الغرافه است از همین رو در مصاف با ذوب آهن ایران تنها شاگردانش را برای برد به میدان خواهد فرستاد.زرد و آبی های شهر دوحه در حال حاضر جایگاه هفتم لیگ ستارگان را دراختیار دارند، جایگاهی که اصلا در حد انتظارات طرفداران و سران باشگاه نبود. باشگاه قطری که با بدشانسی بزرگ ستاره هلندی و سرشناس خود یعنی وسلی اشنایدر را به دلیل مصدومیت از دست داد تا در آخرین لحظه لوکاس مندز از الدحیل جانشین او شود علاوه بر این مدافع برزیلی و مهدی طارمی از ولادمیر وایس اسلواک همین طور دیگو آمادو پرتغالی به عنوان ستاره های خارجی در ترکیب خود بهره می برد تا با دل بستن به این مربع سرشناس و گران قیمت امیدوار به درخشش در بازی های آسیایی باشد.

 

طارمی؛ داور جنگ ایران و قطر

در جنگ ایران و قطر برای رسیدن به دو سهمیه کلیدی در ACL نماینده های عنابی از یک برگ برنده بزرگ نیز بهره می برند آن هم میزبانی هر دو بازی در دوحه است. بنا به برنامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا ترسیم و اعلام کرد نماینده های قطر با یک بازی کمتر در پلی آف، در روز پایانی این مرحله میزبان معرفی شدند تا سایپا تهران و ذوب آهن اصفهان برای رسیدن به مرحله گروهی در روز پایانی پلی آف گذرشان به دوحه بیافتد. قطر که به تازگی با تاج گذاری در جام ملت های آسیا 2019 پیشرفت خیره کننده خود در فوتبال قاره کهن را به رخ کشید حالا در صدد عرض اندام در رده باشگاهی آن هم مقابل یکی از قطب های بزرگ فوتبال آسیا است از همین رو جنگی که هفته آینده میان نماینده های دو کشور رقم می خورد از حساسیت دو چندانی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است چون افزایش تعداد سهمیه های دو کشور از دو تیم مستقیم راه یافته به مرحله گروهی می تواند کل کل های پنهانی مدیران فوتبالی دو کشور برای تبدیل شده به برند فوتبالی شماره یک حاشیه خلیج فارس و منطقه غرب را یک گام جلوتر ببرد، جنگی که ستاره های نود و هشتی فوتبال ایران و افکار تاکتیکی شان نقش به سزایی در برنده و بازنده آن دارد.در این بین داور اصلی این جنگ هم می تواند مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران باشد، بازیکنی که قطعا چهره اصلی دیدار الغرافه با ذوب آهن علی منصور خواهد بود.

 

در پایان هفته پانزدهم لیگ ستارگان جایگاه دو نماینده پلی آفی قطر در ACL چندان تعریفی نبود. الریان در جایگاه پنجم و الغرافه در جایگاه هفتم. البته به نسبت این دو تیم جایگاه سایپا و ذوب آهن در لیگ برتر ایران هم اصلا تعریفی ندارد.

 

بولنت آیگون، مربی 47 ساله ترک تبار با سابقه هدایت ام صلال و الغرافه این بار با الریان سومین تجربه مربیگری اش در لیگ ستارگان را پشت سر می گذارد. این مربی فصل قبل با الغرافه مقابل تراکتورسازی هم عملکرد جالب توجهی از خود نشان داد و حالا باید به مصاف علی دایی برود.

 

تاباتا برزیلی الاصل با 38 سال سن کاپیتان رکوردشکن الریانی ها قلمداد می شود. بازیکنی با نزدیک به 7 سال حضور در الریان و بیش از 140 بازی که دوست دارد رکورد گلزنی های خود را با شیرهای دوحه به عدد 100 برساند.

 

وسلی اشنایدر هلندی سرشناس ترین غایب الغرافه در این فصل از لیگ قهرمانان خواهد بود. در روز پایانی مهلت ارسال اسامی به AFC سران الغرافه به دلیل مصدومیت قید این بازیکن را زدند تا اتفاقی مثبت برای ذوبی ها و علی منصور رقم بخورد چون اشنایدر رهبر میانه میدان الغرافه محسوب می شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2olobl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نام طارمی در بین برترین ها!