تاریخ انتشار: 1397/12/26 15:54
کد خبر: 106322

نشست گروه آنالیز داوری با حضور تاج برگزار شد

با بالاگرفتن اعتراضات باشگاه‌ها به اشتباهات داوران لیگ برتر فوتبال، نشست گروه آنالیز داوری ظهر امروز با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.
نشست گروه آنالیز داوری با حضور تاج برگزار شد

نشست گروه آنالیز داوران لیگ برتر فوتبال امروز با حضور مهدی تاج، داود رفعتی، سیدرضا غیاثی، حسین عسگری و دانیال مرادی برگزار و فیلم بازی‌های هفته بیستم تا بیست و دوم لیگ برتر توسط گروه آنالیز مورد بازبینی بررسی قرار گرفت.

حسین عسگری درباره این نشست گفت: فیلم بازی‌های برگزار شده هفته بیستم تا بیست و دوم لیگ برتر را مورد بازبینی و آنالیز قرار دادیم. به هرحال همانطور که بارها به وضوح اشاره کردیم اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. داوران در کل در این سه هفته بازی‌های سخت و خوبی را قضاوت کردند و در کل دو یا سه اشتباه تأثیر گذار در بازی‌های لیگ داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: تیم منچسترسیتی شب گذشته با دو گل اشتباه (یک پنالتی و یک گل آفساید) راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد. بعد از پایان بازی هیچ اتفاقی نیفتاد و مربیان هر دو تیم با یکدیگر دست دادند. اما در لیگ ایران به این شکل نیست. مربیان و بازیکنان علیه داور بیانیه صادر می‌کنند. اشتباه داور در هر لحظه‌ای ممکن است اتفاق بیفتد، این که مثلاً بگوییم وقتی یک تیم جلو می‌افتد، داوران خطای حریف را بر علیه آن تیم نمی‌گیرند، اصلاً حرف درستی نیست.

عسگری افزود: متأسفانه این امر در فوتبال دنیا بسیار نادر است. منکر این نیستیم که داوری ما فوق العاده است. ما هم اشتباه داریم. در این سه هفته لیگ برتر ۱۰ تا ۱۵ درصد داوران ما اشتباه تأثیرگذار در بازی‌ها داشتند. مهمترین بخش داوری و نظارت این است که اشتباهات داوران نتیجه امتیاز بازی را مشخص نکند. سرمربیان ما باید به دنبال علم به روز باشند تا مرتباً با اعلام نظرهای نادرست، عملکرد تیم داوری را زیر سوال نبرند.

وی درباره عملکرد داوران نسبت به هفته‌های گذشته اظهار داشت: عملکرد داوران نسبت به هفته‌های گذشته خوب بوده است، البته باید بهتر شود. با توجه به اینکه به هفته پایانی لیگ برتر و دسته اول نزدیک می‌شود حساسیت بازی‌ها در جدول بالا می‌رود. بر همین اساس داوران باید با تمرکز بالا و بدون استرس در زمین مسابقه حاضر شوند و این امر مستلزم این است که هجمه‌ها و فشار از روی داوران برداشته شود.

عسگری در پایان افزود: قطعاً حمایت از جامعه داوری باعث خواهد شد داوران ما با انگیزه هر چه بیشتر و با داشتن تمرکز کافی و به دور از هرگونه حاشیه، مسابقات را قضاوت کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ygrbj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاج: هیچ‌کس نمی‌تواند برای قهرمانی ضمانت بدهد اما تلاش ما برای قهرمانی آسیاست