تاریخ انتشار: 1398/03/20 23:29
تیم امید،بچه یتیم و سر راهی است؟
کد خبر: 97117

آقای استیلی تیم ملی امید جای آزمون و خطا نیست!

تیم ملی امید ایران بالاخره با انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی، به تمام اگر و اماها پایان داد.
آقای استیلی تیم ملی امید جای آزمون و خطا نیست!

امین یزدانی؛ پس از اینکه کرانچار نتوانست خواست جامعه فوتبالی کشور را با نتایج ضعیف و بازی بدون طرح وبرنامه به همراه تیم ملی امید کشورمان جامعه عمل بپوشاند،از سوی مسولان فدراسیون فوتبال،کمیته ملی المپیک و شخص حمیداستیلی مدیر فنی تیم ملی امید ازکار برکنار شد.

بنابراین جامعه فوتبالی کشور انتظار داشتند تا پس از برکناری کرانچار مسولین تیم ملی امید و در راس آنها حمید استیلی بهترین گزینه ممکن برای سکان هدایت تیم امید را انتخاب کنند تا فوتبال المپیکی کشورمان پس ازحسرتی ۴۴ ساله این بار بتواند با استفاده از تجاربی که از شکست ها وناکامی های سالیان گذشته داشتیم، بتوانند با کادری مجرب و آزمون پس داده به بازی های المپیک ۲۰۲۰توکیو راه یابد.

اما گویا مکانیسم انتخاب و ازطرفی ویژگی هایی که یک مربی بزرگ و باتجربه برای هدایت چنین رده ی سنی باید مورد دقت وتوجه قرار گیرد از دید حمید استیلی و کسانی این انتخاب را انجام دادند،به کلی پنهان ماند و کار به جایی رسید که حتی این انتخاب نیز مورد تایید کمیته ملی المپیک ایران قرار نگرفت.

دراینکه فرهاد مجیدی بازیکن بزرگ و صاحب نامی در سطح اول فوتبال کشورمان بوده است،شکی وتردیدی نیست،اما قطعا عالم مربیگری با دوران بازیگری بسیار متفاوت است.فرهاد مجیدی گرچه دوره های مختلف مربیگری را درخارج ازکشور طی کرده است،اما عملا هنوز در لباس مربیگری فراز ونشیب و بالا وپایین دوران مربیگری در فوتبال را که خود عالم دگری است را هنوز با گوشت وپوستش تجربه نکرده است. عالم تئوری یک مساله است  و تطبیق عملی آن جهان دیگری است!! زیرا انطباق آموزش و کار عملی نیاز به تجربه بسیاری دارد و کاری سخت،دشوار و زمانبر است. پس او  با چه رزومه ای در فوتبال بویژه در فوتبال پایه، باید در راس کادر فنی تیمی قرار گیرد که حساسیت خاصی از طرف جامعه فوتبالی کشور دارد؟آیا دو سه بازی معمولی پس از برکناری شفر ملاک قابل قبول و‌منطقی برای چنین انتخابی از سوی استیلی و فدراسیون فوتبال محسوب میشود؟!!

مجیدی چه شناختی از فوتبال پایه کشور دارند؟

این بار جامعه فوتبال کشور به هیچ عنوان تیم ملی امید را جایی برای آزمون وخطا نخواهد پذیرفت،زیرا همه در انتظار و آرزوی رسیدن تیم ملی امید پس از ۴۴ سال به بازی های المپیک ۲۰۲۰توکیو هستند و هیچ عذر وبهانه ای دراین مسیر مورد قبول مردم قرار نخواهند گرفت.

کافی است برای کار کردن با چنین رده ای به کاری که فلیکس سانچز درتیم ملی امید قطر انجام داد،نگاهی گذرا بیندازیم،تا به پروسه ای که باید برای رسیدن به هدف طی شود و مورد توجه قرار گیرد، پی ببریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qw6ln

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اقدام ارزشمند تیم ملی امید در بازی امروز با یمن