تاریخ انتشار: 1398/04/20 12:35
چمنیان:
کد خبر: 94264

فساد واقعیت تلخ فوتبال ایران است

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان گفت: واقعیت تلخی که در فوتبال ایران وجود دارد این است که فساد در این ورزش پرطرفدار حس می‌شود.
فساد واقعیت تلخ فوتبال ایران است

بحث فساد در فوتبال پایه با آموزش به مدیران، مربیان و بازیکنان تا حدود زیادی قابل حل شدن است. در شرایطی که فوتبال ورزشی لذت‌بخش برای همگان محسوب می‌شود اما فساد در بخش پایه باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

عباس چمنیان در خصوص راهکارهای رفع فساد در فوتبال پایه گفت: با برگزاری همایش‌های مختلف می‌توانیم تأثیرات مثبتی بر روی اهالی فوتبال داشته باشیم تا آن‌ها از فساد دوری کنند و آگاهی لازم برای برخورد با این معضل بزرگ را داشته باشیم. ما در سلسله همایش‌هایی که آغاز کرده‌ایم، آموزش به مدیران، مربیان، بازیکنان، سرپرستان و خانواده‌های بازیکنان را مدنظر قراردادیم تا از تمامی عوامل انسانی به بهترین شکل استفاده کنیم. همایش خانواده فوتبال با عنوان پلکان موفقیت می‌تواند در آینده کمک زیادی به فوتبال ایران کند و بازتاب مناسبی در بخش پایه داشته باشد.

وی افزود: واقعیت تلخی که در فوتبال ایران به‌خصوص در بخش پایه وجود دارد، موضوع فساد است. وقتی از زیبایی‌ها و لذت فوتبال حرف زده می‌شود و فیفا به همراه زیرمجموعه‌هایش که کنفدراسیون‌های قاره‌های مختلف هستند، تأکیددارند که فوتبال را به سمت زیبایی ببرند، در حقیقت فوتبال ایران فساد دیده می‌شود و این موضوع باعث بر هم خوردن حس خوب مردم می‌شود. شایسته‌ها از فوتبال دور می‌شوند و حامیان حقیقی این ورزش پرطرفدار کم می‌شوند. راهکارها مشخص است و باید به سمتی برویم که اجازه ورود فساد را به فوتبال ندهیم.

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال در دو سطح اول خود ۳۴ باشگاه دارد که شامل ۱۶ تیم در لیگ برتر و ۱۸ تیم در لیگ دسته اول است. اگر آموزش‌های لازم به مدیران این باشگاه‌ها داده شود و هر کس به‌اندازه سهم خود برای زیبایی فوتبال گام بردارد، فرهنگ‌سازی خوبی انجام می‌شود. باید بپذیریم که در سالیان اخیر در سراشیبی بدی قرار گرفتیم و اگر در بخش پایه نتیجه خوبی نمی‌گیریم به این خاطر است که مسیر درست را انتخاب نکردیم.

وی ادامه داد: در گام اول باید نگاه مدیران و مسئولان اعم از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌ها گام‌های مثبتی بردارند تا به سمت موفقیت برویم. باید بپذیریم فوتبال یک پدیده اجتماعی مثبت است ولی اگر راه کج برویم به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود. اگر مدیران خوب باشند و به‌صورت تکامل‌یافته عمل کنند، چرخه فوتبال بهتر می‌چرخد و آن‌وقت نگرانی نداریم.

در جذب نیروی خارجی حساب‌شده عمل کنیم

چمنیان با اشاره به ضعف مدیران در مدیریت مربیان و بازیکنان خارجی گفت: مدیران باشگاه‌ها باید در وهله اول ببینند تیم‌شان تا چه اندازه به مربی یا بازیکن خارجی نیاز دارد و آیا بهتر از او در ایران نیست. قطعاً فردی مثل برانکو ایوانکوویچ که پرسپولیس را سه دوره متوالی قهرمان لیگ برتر کرد، فردی مفید بود ولی باید توان باشگاه برای انجام تعهدات را مدنظر قرار دهید.

وی افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از باشگاه‌های ایران به خاطر ندادن به‌موقع پول مربیان خارجی با مقوله کسر امتیاز مواجه شدند و جریمه مالی نصیبشان شد. این موضوع اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران را خدشه‌دار کرده است. برانکو ایوانکوویچ که موفقیت‌های زیادی برای پرسپولیس به دست آورده نباید مصاحبه‌ای کند که بر روی افکار گابریل کالدرون سرمربی فعلی این تیم تأثیر منفی بگذارد. من معتقدم حضور مدیران قوی و دارای صلاحیت باعث می‌شود در جذب نیروی خارجی حساب‌شده عمل کنیم تا اعتبار فوتبالمان تحت تأثیر عوامل منفی قرار نگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pyjvo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی/ خبر خوش برای شاگردان کی روش؛ معافیت از سربازی در صورت قهرمانی