تاریخ انتشار: 1398/06/13 10:30
کد خبر: 89194

جزئیاتی از نقل و انتقالات پرسروصدای فوتبال ترکیه

پنجره نقل و انتقالات تابستانی در ترکیه در حالی به پایان رسید که تیم های بزرگ این کشور با خرید ستاره هایی چون استوریج، فالکائو، لوییز گوستاوو، الننی و... خود را تقویت کردند.
جزئیاتی از نقل و انتقالات پرسروصدای فوتبال ترکیه

سوپرلیگ ترکیه سومین هفته خود را نیز پشت سر گذاشت اما نقل و انتقالات در این کشور همچنان ادامه داشت. در یکی دو دهه اخیر ترک ها با سرمایه گذاری گسترده روی ورزش های مختلف از جمله فوتبال، سعی در نزدیکی خود به لیگ های معتبر اروپایی را داشتند اما مشکلات اقتصادی چند سال اخیر و بحران مالی تیم های سوپرلیگ، سبب شد تا آن ها کمی پا پس گذاشته و با احتیاط بیشتری وارد بازار نقل و انتقالات شوند.

در این بین حتی خبر ورشکستگی چند تیم نیز به گوش رسید اما به هر حال بشیکتاش، فنرباغچه، ترابزون اسپور و گالاتاساری که ویترین فوتبال ترکیه محسوب می شوند، با وجود مشکلات فراوان، به شکلی مجهز وارد پنجره تابستانی شدند و هر کدام ستاره های نامدار مورد نیاز را از تیم های بزرگ خریداری کردند.

هواداران این تیم ها پیش تر طعم حضور ستاره هایی چون دیدیه دروگبا، روبرتو کارلوس، نیکولاس آنلکا و... را چشیده بودند اما این بار هم از تصمیم مدیران باشگاه محبوب خود به هیجان آمدند. حضور 25 هزار هوادار گالاتاسارای در فرودگاه آتاتورک برای استقبال از رادامل فالکائو نشان داد که آن ها از جذب این بازیکن حسابی راضی هستند.

 

در ادامه جزئیاتی از نقل و انتقالات پرسروصدای فوتبال ترکیه را خواهید خواند:

 

* بیشترین خرید را باشگاه «کایسری اسپور» انجام داد. آن ها 22 بازیکن را به فهرست خود اضافه کردند.

* چهار تیم بزرگ فوتبال ترکیه یعنی گالاتاساری، بشیکتاش، فنرباغچه و ترابزون اسپور روی هم 52 بازیکن خریدند؛ 13 مهره به ازای هر تیم.

* تیم کایسری اسپور 11 بازیکن خود را در لیست فروش قرارداد و در واقع تعداد 11 فوتبالیست اضافه نسبت به فصل پیش دارد.

* باشگاه ریزه اسپور که چند سال پیش با خرید مهدی طارمی و رامین رضاییان در ایران شناخته شد، 18 خرید جدید انجام داد و اکنون جزو بهترین تیم های فصل جدید سوپرلیگ ترکیه است.

* تیم فنرباغچه 23 بازیکن خود را در لیست مازاد قرار داد تا به این شکل رکورددار شود. آن ها فصل گذشته عملکرد بسیار بدی در لیگ داشتند.

* ریکاردو کوارشما ستاره پرتغالی بشیکتاش پس از چهار سال درخشان و انجام 108 بازی در این تیم، راهی کاسیم پاشا شد تا مهم ترین انتقال تیم آبی پوش ترک را ثبت کند.

* باشگاه سیواس اسپور احتمالا بهترین خرید جوان را انجام داده است. آن ها فورکان ساگمان را از بوخوم آلمان خریدند که در لیگ جوانان بوندس لیگا عملکرد درخشانی داشت.

* فنرباغچه دو بازیکن بزرگ و مشهور را از المپیک مارسی به خدمت گرفت؛ عادل رامی و لوییز گوستاوو. دومی را از تیم بایرن مونیخ و احتمالا تیم ملی برزیل می شناسید.

* در فهرست خریدهای فنرباغچه نام الهیار صیادمنش نیز دیده می شود؛ بازیکنی که به تیمی استانبول اسپور قرض داده شد.

* گالاتاسارای مهم ترین خرید تابستانی را انجام داد؛ رادامل فالکائو. اما این تنها اقدام تیم بزرگ استانبول نبود چرا که آن ها انزونزی را از رم، لمینا را از ساوتهمپتون، اندون را از برایتون و دولماز را از تولوز خریدند تا از همیشه پرستاره تر باشند.

* اگر تصور می کنید که مدیران ترک فقط ریخت و پاش می کنند در اشتباه هستید. تیم گنچلر بیرلیغی با فروش «ییلدیریم چتین» به آاس رم، درآمدزایی خوبی داشت. آن ها او را تقریبا رایگان خریدند اما با مبلغ حدود 3 میلیون یورو فروختند.

* فنرباغچه با فروش الیف الماس هافبک 19 ساله خود به ناپولی، یکی از بهترین انتقال ها را به نام خود ثبت کرد.

* تیم فوتبال کایسری اسپور که رکورد تعداد خرید را به نام خود ثبت کرده بود، برنارد منشا مهاجم غنایی اتلتیکو را رسما از چنگ مادریدی ها درآورد.

* گری مدل هافبک پرسروصدای تیم بشیکتاش تصمیم گرفت به سری آ برود؛ او را در فصل جدید با پیراهن بولونیا خواهیم دید.

* مارتین اشکرتل مدافع سابق لیورپول را حتما به خاطر دارید؛ او چند سال در تیم فنرباغچه حضور داشت و این بار هم پس از یک فصل بازی در لیگ سری آ، به سوپرلیگ ترکیه بازگشت. او این بار به تیم شهرداری استانبول یا همان باشاک شهیر ملحق شد.

* امانوئل آدبایور که بسیاری تصور می کردند راهی تراکتور خواهد شد، به تیم کایسری اسپور پیوست؛ او همچنان مهره ای گران قیمت و البته کارآمد محسوب می شود. او حدود 550 هزار یورو ارزش دارد اما برای حضور در ایران طبیعتا تراکتور باید مبلغ بیشتری را برایش هزینه می کرد.

* دنیل الکسیچ یکی از جنجالی ترین بازیکنان تابستان اخیر در ترکیه بود. او با ترک تیم مالاتیا اسپور و با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ راهی الاهی شد. در عربستان درخشید و آمار یک بازی یک گل را ثبت کرد اما چون جای عمر سوما را تنگ می‌کرد، با «دستور» مدیران الاهلی از این تیم کنار گذاشته شد و تصمیم گرفت به ترکیه بازگردد. مقصد جدید تیم استانبول باشاک شهیر بود.

* تیم ترابزون اسپور که وحید امیری را در فهرست مازاد قرار داده بود، دنیل استوریج اهل انگلیس را از لیورپول خرید. آن ها همچنین بازیکنانی از لیدز یونایتد، کریستال پالاس وردربرمن و اسپورتینگ لیسبون را خریدند.

* بشیکتاش تیم قدرتمند فوتبال ترکیه خریدهای مهمی را انجام داد؛ الننی از آرسنال، دیابی از اسپورتینگ، انکودو از تاتنهام، ویکتور رویز از ویارئال داگلاس پریرا از بارسلونا و آدم لیاییچ از تورینو.

* شینجی کاگاوا نیز فصل بعد در سوپرلیگ ترکیه نخواهد بود. او 14 بار پیراهن بشیکتاش را پوشید اما تصمیم گرفت راهی زاراگوزا شود.

فصل گذشته تیم فوتبال گالاتاساری قهرمان سوپرلیگ ترکیه شد و به همراه استانبول باشاک شهیر سهمیه لیگ قهرمانان 2020 را به دست آورد. بنابراین صرف هزینه از سوی این دو تیم طبیعی است. همچنین ناکامی بشیکتاش و فنرباغچه به همراه ترابزون اسپور، سبب شده تا این سه تیم نیز برای کسب جام قهرمانی تیم خود را تقویت کنند. بنابراین در فصل جاری شاهد رقابتی جذاب در لیگ این کشور خواهیم بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yam6m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آبروریزی در فوتبال ترکیه