تاریخ انتشار: 1398/06/18 08:11
کد خبر: 88667

ویلموتس و چالش‌های پیش روی/اعتماد به جوان‌های تازه وارد یا استفاده از باتجربه‌ها؟

اولین بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی آغاز خواهد شد که ۴ تیم همگروه ما یعنی عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج بازی‌های اول خود را انجام داده‌اند و هر چهار تای آن‌ها برابر یکدیگر به تساوی یک - یک رسیده‌اند.
ویلموتس و چالش‌های پیش روی/اعتماد به جوان‌های تازه وارد یا استفاده از باتجربه‌ها؟

سه‌شنبه پیش رو، تیم ملی کشورمان در اولین دیدار خود (از سری مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا و همچنین جام جهانی ۲۰۲۲) به مصاف تیم هنگ‌کنگ خواهد رفت و با توجه به اینکه موفقیت در این بازی‌ها برای حضور در هر دو تورنمنت یادشده تعیین‌کننده و مؤثر است، باید جدی‌تر از همیشه این رقابت‌ها را دنبال کرد.

اولین بازی ما در این تورنمنت در حالی آغاز خواهد شد که ۴ تیم همگروه ما یعنی عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج بازی‌های اول خود را انجام داده‌اند و هر چهار تای آن‌ها برابر یکدیگر به تساوی یک - یک رسیده‌اند.

و، اما بازی نخست ما برابر هنگ‌کنگی انجام خواهد شد که سال‌ها از آخرین تقابل ما با آن‌ها گذشته و به همین دلیل از این تیم آن‌گونه که باید شناخت کافی نداریم ولی مسلماً با توجه به سابقه و قدرت هر دو تیم این انتظار وجود دارد که تیم ما برای گلزنی حسابی به دروازه حریف حمله‌ور شود و قطعاً از هنگ‌کنگی‌ها هم این توقع می‌رود که برابر ملی‌پوشان ما دست به یک بازی بسته و دفاعی بزنند تا بتوانند با حداقل امتیاز یا گل خورده بازی را به پایان برسانند.

بنابراین با این شیوه بازی که هر دو تیم به احتمال فراوان از خود به نمایش می‌گذارند لازم است بازیکنان ما در همان شروع بازی کار حریف را با زدن یک گل نسبتاً زودهنگام تمام کنند و، چون تجربه بار‌ها ثابت کرده تیم‌هایی که برای گل نخوردن عقب می‌نشینند با گذر زمان و با گل نخوردن اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند، پس گل زدن به آن‌ها لحظه به لحظه سخت‌تر هم می‌شود، بنابراین زدن یک گل زودهنگام می‌تواند این اعتماد به نفس را از آن‌ها بگیرد و به تیم ملی ما هدیه بدهد تا برای زدن گل‌های بعدی آماده شویم ولی در صورت شکل نگرفتن این مهم باید هوشیار بود تا دچار آفت شتاب‌زدگی نشویم.

پس با این توضیح مختصر و کوتاه این توقع برای این بازی به وجود می‌آید که کادر فنی کشورمان ضمن اصرار به زدن یک گل زودهنگام شتاب‌زدگی را از بازیکنان دور کند تا اگر نتوانستیم این بازی را با زدن چند گل به پایان برسانیم حداقل با زدن یک گل هم که شده، مسابقات خودمان را با برد و کسب سه امتیاز شروع کرده باشیم.

و، اما نکته بعدی در رابطه با این بازی، ترکیب تیم ملی و نفرات آن است که با توجه به لیست اعلام شده ذهن‌ها را مشغول می‌کند و ما هم مثل خیلی‌های دیگر دوست داریم ببینیم که ویلموتس برای این تورنمنت و به خصوص این بازی به چه بازیکنانی فرصت بازی خواهد داد؟

آیا او با همان ترکیب آشنای این چند وقت اخیر و بازیکنان مسن و باتجربه مثل مسعود شجاعی، وحید امیری و احسان حاج‌صفی به میدان خواهد رفت یا در این دست از مسابقات به جوان‌ها و تازه‌وارد‌هایی همچون اللهیار صیادمنش و محمد نادری اعتماد خواهد کرد و فرصت پوست‌اندازی را به تیم خواهد داد؟ و البته شاید جواب این سؤال را با دیدن ترکیبی از هر دو دسته از بازیکنان تازه‌وارد و جوان با قدیمی‌ها و باتجربه‌ها بگیریم.

اتفاق و تصمیمی که دوست داریم در نهایت باعث سرافرازی تیم ملی کشورمان بشود...

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v7van

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 دلایل غیبت طارمی مقابل هنگ کنگ از زبان خودش