تاریخ انتشار: 1398/06/31 10:41
لیگ برتر انگلیس؛
کد خبر: 87147

چلسی-لیورپول؛ استمفورد بریچ جولانگاه تفکرات تاکتیکی لمپارد و یورگن کلوپ

تیم های چلسی و لیورپول در چارچوب هفته ششم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.
چلسی-لیورپول؛ استمفورد بریچ جولانگاه تفکرات تاکتیکی لمپارد و یورگن کلوپ

امشب یکشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، ازساعت ۱۹ به وقت ایران، شاگردان لمپارد که اولین دیدار لیگ قهرمانان را در ورزشگاه استمفوردبریچ لندن را به خفاش های اسپانیایی واگذار کرده بودند،برای رسیدن به بالای جدول لیگ برتر جزیره، مقابل تیمی منظم،منسجم و خوش ترکیب بنام  لیورپول در ورزشگاه خانگی شان قرار خواهند گرفت.

بلوزها از ۵ بازی صاحب ۸  امتیاز هستند و در میانه جدول دست و پا میزند.آبی های شهر لندن برخلاف سالیان اخیر،بدترین خط دفاعی را دارند و جز سه تیم بدترین خط دفاعی لیگ برتر را دارند. ازطرفی آنها خط حمله ی خوبی را دراین مدت دراختیار دارند.لمپارد هنوز نتوانسته که درفاز دفاع و حمله تیمش، تعادل و بالانس ایجاد کند.لمپارد برای رسیدن به تیم های بالانشین جدول در بازی امشب مقابل لیورپول ،محکوم به کسب هرسه امتیاز بازی است،کاری سخت ودشوار آن هم درمقابل تیمی که ازثبات درترکیب وسازماندهی تیمی بسیار خوبی درکلیه خطوط برخوردار است.

درآن سوی زمین شاگردان کلوپ قرار دارند که از قضا آنها نیز درنخستین بازی لیگ قهرمانان با دو‌گل مغلوب ناپولی شدند و همچون فصل گذشته ،چمپیونزلیگ را خوب شروع نکردند.

لیورپولی ها برای تثبیت صدرنشینی و حفظ فاصله ۵ امتیازی خود با سیتی زن ها،انگیزه های فراوانی دارند که با کسب امتیاز ،لندن را بسوی بندرلیورپول ترک کنند.آنها برخلاف حریف امشب خود، بهترین خط دفاعی لیگ برتر جزیره را دراختیار دارند و البته مدافعی باهوش و بازیخوان بنام فن دایک که عنوان بهترین بازیکن جهان را یدک می کشد.خط میانی و حمله لیورپول که مدت ها درکنار هم بازی می کنند،ازدرک متقابل بالایی برخوردارند.نقش تاثیرگذار فرمینو در گلزنی های متوالی صلاح و مانه،انکار ناپذیر است.این مهاجم ۹ کاذب برزیلی مرسی ساید نشینان، خود را درتاکتیک های مدرن کلوپ ذوب کرده است که حاصل زحمات وتلاش های این مهاجم برزیلی را صلاح و مانه به بار می نشانند.آنها درچهار بازی موفق شدند ۱۵بار دروازه حریفان خود را روی پاشنه بچرخانند.نقش هندرسون،فابینیو و وینالدوم درمیانه زمین و حرکت دائمی روبرتسون و آرنولد بعنوان دو فول بک مدرن در موفقیت های دو الی سه سال اخیر لیورپول، قابل توجه است.

جنگ اصلی این بازی را می توان درمیانه زمین دید،جایی که هندرسون، واینالدوم و فابینیو در خط میانی لیورپول بازی می کنند و درآن طرف زمین نیز، جورجینیو،کانته و کواچیچ(بارکلی) حضوری پرتلاش دارند.

هر دو مربی از سیستم پایه ۳-۳-۴ استفاده می کنند،هرچند شعاع حرکتی و همچنین وظایفی که مربیان به بازیکنان خود می دهند باهم کاملا متفاوتند. از سویی دیگر، سبک دو مربی نیز باهم همخوانی ندارد و هر کدام شیوه بازی و تاکتیک های خاص خود را دارند.

این دیدار می تواند از زیبایی،جذابیت و سرعت فوق العاده ای در طول نود دقیقه برخوردار باشد؛ تا کام تشنه مشتاقان فوتبال جهان را سیراب کند،هرچند بازی فوتبال آن هم درچنین سطح و لولی ازکیفیت فنی، همواره این عطش را در دل علاقه مندان فوتبال تمام تهاجمی،تشنه نگه می دارد و آن را سیرابی نیست‌.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zpjjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیورپول- چلسی؛ آمار کامل برد و باخت‌هادر ضربات پنالتی

ستاره سابق لیورپول هم تیمی جدید حسینی
شکار بزرگ ترابزونی ها در راه است