تاریخ انتشار: 1398/07/14 11:04
کد خبر: 85351

فنایی:کمیته داوران باید با محبت با سخندان برخورد کند

پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: تصورم این است که نباید داوران را رها کرد و باید طوری برخورد کنیم که اگر نوجوانان خواستند بیایند در داوری کار کنند, انگیزه داشته باشند و حداقل علاقه‌شان از بین نرود.
فنایی:کمیته داوران باید با محبت با سخندان برخورد کند

محمد فنایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار, درباره تصمیم رضا سخندان مبنی بر خداحافظی از داوری فوتبال اظهار داشت: سخندان هم از نظر شخصیتی و هم از لحاظ فنی جزو نمونه‌های بارز داوری ایران بوده و بیش از 15 سال در لیست داوری بین‌المللی بوده و در بازی‌های بزرگ دنیا حضور داشته است و نباید به سادگی از کنار او گذشت. سخندان زندگی خود را برای داوری ایران گذشته است تا اعتبار داوری ایران را ارتقا دهد و باید از او تجلیل شود. نه فقط سخندان بلکه باید از سخندن‌ها تجلیل شود که به داوری فوتبال ما اعتبار دادند.

وی ادامه داد: سخندان فرد بی‌حاشیه‌ای است و شخصیت خاص خودش را دارد. اعتقاد دارم که کمیته داوران باید با مدار و محبت با سخندان برخورد کند. اگر قرار است جوانگرایی شود این حق مسئولان داوری کشور است که این کار را انجام دهند و خود سخندان هم اعلام کرد که دیگر قرار نیست در کنار فغانی از او استفاده شود. حالا اگر تصمیمی از سوی کمیته داوران گرفته می‌شود باید با صحبت دوستانه همراه شود. حتی باید رئیس فدراسیون هم این کار را انجام دهد, چون سخندان عضو مهمی از داوری کشور است و باید از او قدردانی شود.

پیشکسوت داوری ایران تأکید کرد: تصورم این است که نباید داوران را رها کرد. باید طوری برخورد کنیم که اگر نوجوانان خواستند بیایند در داوری کار کنند, انگیزه داشته باشند و حداقل علاقه‌شان از بین نرود. در فوتبال بازیکنان از پول و اعتبار فوتبال حرفه‌ای استفاده می‌کنند اما این داوران هستند که از سفره حرفه‌‌ای‌گری چیزی به غیر از توهین و فحاشی گیرشان نمی‌آید. نباید ریشه داوری را با این روش‌ها بخشکانیم, هرچند که همان‌طور که گفتم مطمئناً کمیته داوران اعتقاداتی دارد که بر مبنای آئین‌نامه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48566a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سخندان:دیگر داوری نمی‌کنم،فایده‌ای ندارد