تاریخ انتشار: 1398/07/16 11:19
کد خبر: 85109

اینکه فرهاد مجیدی یادش می‌آید یا خیر تقصیر من نیست/دنبال سرمربیگری تیم امید نبودم!

امید نمازی، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: من ۴ سال در تیم ملی کنار کی‌روش بودم و در آن زمان حتی یکی، دو بار مجیدی هم به تیم ملی دعوت شد، حالا اینکه او یادش می‌آید یا خیر تقصیر من نیست.
اینکه فرهاد مجیدی یادش می‌آید یا خیر تقصیر من نیست/دنبال سرمربیگری تیم امید نبودم!

پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت فرهاد مجیدی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال امید استعفا داد و حمید استیلی رسما هدایت تیم المپیک کشورمان را بر عهده گرفت.

در زمان حضور مجیدی با تصمیم فدراسیون فوتبال قرار بود امید نمازی به عنوان دستیار مجیدی در تیم امید مشغول به کار شود. حتی پس از جدایی مجیدی هم قرار بود نمازی کنار استیلی به عنوان مربی کار کند، اما در نهایت کلا حضور دستیار سابق کی‌روش در تیم امید منتفی شد.

امید نمازی در خصوص آمدن و رفتنش از تیم امید، کار کنار مجیدی، شایعاتی که در این تیم به گوش می‌رسید و انتخاب استیلی به عنوان سرمربی، صحبت‌های جالبی انجام داد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

*ابتدا از ما جرای حضورتان در تیم امید صحبت کنید.

صحبت‌های اولیه من با اعضای کمیته فنی مرتضی محصص، استیلی و بعد هم با مجیدی بود که او هم بعد از گفت‌وگو با من و تأیید کمیته فنی قبول کرد که کنار تیم امید باشم. به همین دلیل من دو، سه روز به اردوی تیم امید در تاشکند اضافه شدم و کنار تیم بودم.

*آیا شما مشکلی برای کار کنار مجیدی نداشتید؟

من از ابتدا هم گفته بودم که فقط برای من کمک به تیم اهمیت دارد چراکه این تیم سال‌ها است به المپیک نرفته و دوست داشتم که به تیم کمک کنم. من در تیم امید زیاد دنبال این نبودم که سرمربی شوم یا کنار مجیدی کار کنم. هدف من فقط کمک به تیم بود.

*اگر پیشنهاد سرمربیگری تیم امید به شما بعد از مجیدی داده می‌شد آیا راضی به پذیرفتن آن بودید؟

فعلا که چنین پیشنهادی نداشتم و برای همین نمی‌توانم در موردش صحبتی کنم، اما پیش از انتخاب کرانچار به عنوان سرمربی تیم امید حتی من با اعضای هیئت رئیسه و کمیته فنی صحبت کرده بودم و خیلی‌ها از من برای سرمربیگری تیم امید پشتیبانی کردند، اما متاسفانه در آن مقطع کارلوس کی‌روش که سرمربی تیم ملی بزرگسالان بود با انتخاب من مخالفت کرد. من از منابع موثقی شنیده بودم که مهدی تاج نام من را به عنوان سرمربی تیم امید مطرح کرده بود، اما بعد از مخالفت کی‌روش من سرمربی نشدم. البته پس از اینکه من این صحبت‌ها را مطرح کردم فدراسیون این موضوع را انکار کرد، اما از طریق منابعی می‌دانستم که نام من برای سرمربیگری مطرح شده است.

*گفته می‌شود در تیم امید دخالت‌های زیادی صورت می‌گیرد. آیا شما چنین چیزی را در اردوی این تیم دیدید؟

من مدت کمی کنار تیم امید بودم و نمی‌توانم بگویم دخالت‌های زیادی می‌شده یا خیر، اما تا آنجایی که دیدم چیزی در تیم امید مبنی بر دخالت جلب توجه نمی‌کرد. البته در خود تیم مشکلات زیادی دیدم مخصوصا در ساختار تیمی در زمین که به نظرم این تیم باید تمرینات زیادی برای هماهنگی بیشتر انجام می‌داد. در بازی دوم مقابل ازبکستان که کنار تیم بودم مشکلات زیادی از نظر فنی در دیدم و این مشکلات فقط با یک برنامه‌ریزی خوب حل می‌شد. به هر حال امیدوارم که در بازی‌های مقدماتی این اشتباهات برطرف شده باشد و بتوانیم مقابل حریفانمان نمایش خوبی داشته باشیم.

*به نظر شما تیم امیدِ فعلی چقدر شانس برای صعود به المپیک دارد؟

من کار را خیلی سخت می‌دانم، اما در فوتبال چیزی نشدنی نیست. البته زمان بسیار کمی به آغاز بازی‌ها باقی مانده و این تیم باید بتواند ساختار خود را پیدا کند. در این بین برای موفقیت تیم مسئولان و مردم هم باید از این تیم حمایت کنند.

*آیا درست است که حمید استیلی در دو بازی مقابل ازبکستان ترکیب تیم را می‌چید و در مسائل فنی دخالت می‌کرد؟

اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و ترکیب اصلی را مجیدی اعلام می‌کرد. حداقل من دخالتی در این مورد از استیلی ندیدم. البته لازم است دوباره تأکید کنم که من دو روز قبل از بازی با ازبکستان به اردو ملحق شدم و زیاد کنار این تیم نبودم، اما تا آنجایی که من بودم، ندیدم که دخالت زیادی در تیم شود.

*فرشاد ماجدی در گفت‌وگویی مدعی شده مجیدی اصلا شما (امید نمازی) را نمی‌شناخت.

شاید منظور ماجدی شناخت فنی مجیدی بوده، اما اگر منظور او شناخت شخصی بوده خب او در جریان نیست. من ۴ سال در تیم ملی کنار کی‌روش بودم و در آن زمان حتی یکی، دو بار مجیدی هم به تیم ملی دعوت شد. حالا اینکه او یادش می‌آید یا خیر تقصیر من نیست، اما بعید می‌دانم منظور ماجدی از صحبت‌های مجیدی شناخت شخصی بوده باشد، فکر می‌کنم شناخت کاری و فنی منظور اصلی او بوده. البته نمی‌خواهم زیاد وارد این مسائل شوم. در این مقطع باید فقط هدفمان حمایت از تیم امید باشد تا ان‌شاءالله با یک همدلی تیم را به المپیک برسانیم.

*پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت مجیدی هم از تیم امید رفت.

این تصمیم شخصی مجیدی بوده و باید با آن احترام گذاشت. حالا اینکه این تصمیم درست بوده یا خیر بستگی به خودش دارد، چون او روزی قبول کرده سرمربی تیم باشد و حالا تصمیم به استعفا گرفته است. این مسئله کاملا شخصی است و ما فقط می‌توانیم به آن احترام بگذاریم.

*نظرتان در مورد انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم امید چیست. آیا او شانسی برای موفقیت دارد؟

به نظرم استیلی تنها کسی است که شناخت کاملی روی بازیکنان این رده سنی دارد. او همچنین مدت زیادی است که با این تیم کار می‌کند فکر نمی‌کنم در مقطع کنونی شخص دیگری نمی‌توانست غیر از استیلی در مدت کوتاهی روی تیم شناخت پیدا کند و بعد هم احتمالا موفق شود. البته اینکه استیلی موفق شود یا خیر بستگی به خود و کارش دارد، اما امیدوارم با یک هماهنگی خوب تیم راهی مسابقات شود و با کسب نتایج عالی تیم امید سهمیه المپیک را کسب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3game9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی سابق ذوب آهن،دستیار مجیدی می شود؟