تاریخ انتشار: 1398/07/18 20:18
کد خبر: 84815

ویلموتس: هیچ بازیکنی فیکس نیست/ امروز اتفاقات زیادی برای اولین بار رخ داد

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هدف اصلی تیمش را راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ دانست و تأکید کرد، شاگردان او هنوز کار بزرگی انجام نداده‌اند.
ویلموتس: هیچ بازیکنی فیکس نیست/ امروز اتفاقات زیادی برای اولین بار رخ داد

مارک ویلموتس بعد از پیروزی 14 گله تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022 در نشست خبری اظهار داشت: بازی مهمی برای ما بود. همان‌طور که در کنفرانس قبل از بازی گفتم ما بازی را هجومی پیش بردیم و یک بازی خوب داشتیم. ما در حال تحول هستیم، گروه در حال بزرگ‌تر شدن است و  بازیکنان جوان به جمع اضافه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: به سردار آزمون و احسان حاج‌صفی بعد از یک ساعت استراحت دادیم و فراموش نکردیم چند روز دیگر یک بازی مهم با بحرین داریم. من تمرکزم الان روی بازی بعدی است تا سه امتیاز دیگر بگیریم و اینکه هدف اصلی ما همین است. این را هم دانید ما تا اینجا کار بزرگی نکرده‌ایم، هدف اصلی‌مان رسیدن به جام جهانی است. امروز یک روز تاریخی هم بود و تشکر می‌کنم از فضایی که بانوان به وجود آوردند. یک فضای خوبی بود و امیدوارم در بازی‌های بعد با تعداد بیشتری بیایند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا برد پُرگل تیم ایران زیباتر بود یا حضور بانوان در ورزشگاه، گفت: سؤال ساده‌ای است. هر دو. فوتبال یک چیز احساسی است و باید به اشتراک گذاشته شود.

ویلموتس در مورد اینکه آیا از عملکرد بازیکنان جوان تیمش رضایت داشته است یا خیر و اینکه آیا ترکیب اصلی او همین است، خاطر نشان کرد: در واقع تیمی که من انتخاب می‌کنم، فیکس نیست. قبل از بازی دژاگه مصدوم شد و امیدوارم مصدومیتش جدی نباشد. من همیشه بازیکنانی را انتخاب می‌کنم که در سیستم باشند. هیچ بازیکنی فیکس نیست و دنبال بازیکنی هستم که قدرت گلزنی داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون تجربه پیروزی اینچنینی در مربیگری‌اش داشته است یا خیر، بیان کرد: من یک پیروزی 10 بر صفر داشتم، اما نه به عنوان مربی. امروز خیلی اتفاقات افتاد که برای اولین بار بود.

«عملکرد تیم ملی نشان داده است بازی دفاعی جایی در تفکرات شما ندارد، آیا این اتفاق همیشگی است و یا بستگی به حریف دارد؟»، سرمربی تیم ملی در واکنش به طرح این سؤال عنوان کرد: سؤال خوبی بود. این اتفاق به خاطر این است که من همیشه حریف را قبل از بازی آنالیز می‌کنم، چون یک فرد ساده‌لوح نیستم. من خصوصیات و توانایی تیم خودمان را می‌شناسم. در واقع ما با نوراللهی، احسان حاج‌صفی و امید ابراهیمی میانه زمین فشرده و قوی داشتیم، ولی اینکه بخواهم همیشه رو به جلو بازی کنم در ذهن من خواهد بود. شاید گاهی اوقات شکست داشته باشیم، اما هیچ‌وقت فلسفه‌ام را تغییر نمی‌دهم.

ویلموتس در مورد اینکه آیا خانواده او نیز امروز در ورزشگاه حضور داشتند یا خیر، بیان کرد: من سه فرزند دارم که دو فرزندم فوتبال بازی می‌کنند. یک دختر 12 ساله هم دارم که مدرسه می‌رود. همچنین یک همسر فوق‌العاده دارم که خانه‌داری‌اش عالی است و او این امکان را به من می‌دهد که کارم را به خوبی انجام دهم! خانواده‌ام خیلی دوست دارند ایران را ببینند.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که «آیا با ترکیب بازی امروز در دیدار با بحرین نیز ظاهر خواهید شد؟»، بیان کرد: من به عنوان مربی یاد گرفتم که هیچ‌وقت از چهار روز قبل ترکیب تیمم را اعلام نکنم. امروز دژاگه را از دست دادم، پورعلی‌گنجی هم برای تصویربرداری رفت و سردار هم مچ پایش مصدوم شد. در واقع ما باید الان مصدوم‌ها را آماده کنیم. فردا صبح یک جلسه تمرین برای بازیکنانی داریم که امروز بازی نکردند و یک ریکاوری خواهیم داشت. من یک شانس خوب دارم که یک تیم پزشکی خوبی در کنارم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oxq7o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فاتح نبرد قرن گزینه اصلی اترک خراسان شمالی