تاریخ انتشار: 1398/07/23 11:26
کد خبر: 84384

دیدار بحرین-ایران پر گل خواهد بود؟

تیم ملی ایران در بازی های رودر رو با بحرین 32 بار دروازه حریفش را باز کرده که این میانگین 1.9 گل زده در هر بازی برابر این تیم است.
دیدار بحرین-ایران پر گل خواهد بود؟

امشب تیم ملی ایران در منامه در هفته سوم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی بحرین می رود. این بازی علاوه بر امتیازاتی که می تواند ما را یک قدم به مرحله بعدی مقدماتی نزدیک کند ، ابعاد دیگری هم دارد. تیم ایران تا به حال در منامه پیروز نشده و خاطرات تلخی از بازی در زمین حریف دارد. هرچند دنیای فوتبال گرد است و تیم ها آنقدر برابر هم قرار می گیرند که فرصت پاک کردن خاطرات بد پیش بیاید اما بازی ایران و بحرین با توجه به جمیع اتفاقاتی که در دو دهه اخیر در رقابت های فوتبالی دو تیم افتاده یک بازی با حساسیت های مضاعف است.

تیم ملی ایران در 17 مسابقه قبلی دو تیم 8 بار پیروز شده و 4 بار هم به حریفش باخته است. 5 بازی دو تیم هم مساوی شده است. نکته جالب درباره رقابت های ایران و بحرین این است که بازی های این دو تیم معمولا مسابقاتی پرگل از آب در می آید. در مجموع مسابقات دو تیم 44 گل از خط دروازه ها عبور کرده است که میانگین 2.6 گل در هر مسابقه را نشان می دهد. آماری که با اتکا به آن می توان حدس زد که بازی امروز دو تیم نیز یک بازی پرگل از آب در خواهد آمد. حتی در زمان کارلوس کی روش که تیم ملی ایران به بازی تدافعی و بردهای با گل اندک معروف بود نیز یک نتیجه شش بر صفر به سود ایران به دست آمد.

از این تعداد گل زده 32 گل سهم ایران و تنها دوازده گل سهم تیم بحرین است.

 

از جهانی تا شجاعی

بهترین بردهای ایران برابر دو برد شش بر صفر هستند که در سال های 1353 و 1390 و به فاصله 37 سال رقم خورده اند. اولین برد شش بر صفر ایران در اولین بازی تاریخ دو تیم به دست آمد که در رقابت های بازی های آسیایی 1974 تهران رودرروی هم قرار گرفتند. در این بازی غفورجهانی، بازیکن بحرین، پرویز قلیچ خانی، محمود اعتمادی، محمددستجردی و کارو حق وردیان برای ایران گل زدند. در بازی بعدی تیم ایران برابر بحرین که در مقدماتی المپیک 1976 مونترال برگزار شد ایران با دو گل غلامحسین مظلومی و تک گل علی پروین توانست حریفش را سه بر صفر مغلوب کند. مظلومی اولین دبل کننده ایران برابر بحرین بود اما بعدها فریدون زندی و علی دایی نیز در برابر بحرین دو گل در یک مسابقه به ثمر رساندند.

سومین بازی دوتیم بیست سال بعد در بازی های آسیایی هیروشیما بدون گل به پایان رسید. سپس ایران در مقدماتی جام جهانی در حلب یک بر صفر با گل سلمان محمد بازی را به حریف واگذار کرد. دربازی برگشت در تهران اما ایران سه گل زد، ابتدا محمود فکری ، بعد علی کریمی و در آخر علی دایی که گلزنی هایش به بحرین را از این بازی شروع کرد. او بعد از این یک بار در مقدماتی جام جهانی 2002 در بحرین و دوبار هم در بازی رده بندی جام ملت های 2004 دروازه بحرین را باز کرد تا با چهارگل بهترین گلزن ایران در بازی های رودرروی دو تیم باشد.

اما تیم ایران بازیکنان دو گله زیادی در برابر بحرین دارد. علی کریمی ، مجتبی جباری، هادی عقیلی، فریدون زندی، غلامحسین مظلومی بازیکنانی هستند که دوبار به بحرین گل زده اند. یک گله های ایران هم غفورجهانی، پرویز قلیچ خانی، محمود اعتمادی، محمددستجردی، کارو حق وردیان، سیدجلال حسینی ، آندرانیک تیموریان، غلامرضا رضایی، کریم انصاری فرد، مهرداد اولادی، محمد نصرتی، جوادنکونام، محمود فکری، علی پروین ، احسان حاج صفی و مسعود شجاعی هستند.

اولین گل بازی های رودرروی ایران با بحرین را غفور جهانی در دقیقه 25  و آخرین گل دوئل این دو تیم را مسعود شجاعی در دقیقه 71 مرحله گروهی جام ملت های 2015 استرالیا به ثمر رسانده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lzw67

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدافع سابق بحرین: بازیکنان باید با اعتماد به نفس وارد زمین شوند