تاریخ انتشار: 1398/08/01 00:08
لیگ قهرمانان اروپا؛
کد خبر: 83459

نیش افعی ها یا نیش زنبورها،کدامیک برای صعود کشنده تر و کارآمد تر است؟

تیم های اینترمیلان ایتالیا و دورتموند آلمان در سومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند پرداخت.
نیش افعی ها یا نیش زنبورها،کدامیک برای صعود کشنده تر و کارآمد تر است؟

در هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و از گروه F آن ،شاگردان کونته در ورزشگاه مه آتزا به مصاف شاگردان لوسین فاوره خواهند رفت.این دیدار روز چهارشنبه یکم آبان ماه ۱۳۹۸ از ساعت۰ ۳ /۲۲ برگزار میشود.

اینتر که رده دوم جدول سری آ را دراختیار دارد در دیداری پرگل، ساسولو گربه سیاه چند سال اخیرش را ۴-۳ مغلوب کرد تا در فاصله یک امتیازی یووه صدرنشین قرار گیرد.اما افعی ها در لیگ قهرمانان حال و روز خوشی ندارد.آنها از دو دیدار اخیرشان در چمپیونزلیگ، فقط موفق به کسب یک امتیاز آنهم مقابل اسلاویاپراگ در مه آتزا شده اند،تا در قعر جدول و هم امتیاز با اسلاویا پراگ قرار دا بگیرند .بنابراین این بازی برای آن حکم مرگ وزندگی برای صعود ازاین گروه دشوار را دارد.

تیم کونته در سه دیدار اخیرش( برابر بارسا،یووه،ساسولو، ۷گل دریافت کرده است که این آمار ،نگران کننده است.) تیم کونته بشدت ازعمق خط دفاعی اش ضربه خورده وگل های فراوانی را ازاین ناحیه دریافت کرده است.  خط دفاعی سه نفره اینتر نشان داد که آسیب پذیر است و پاشنه آشیل و بنوعی چشم اسفندیار آنهاست. این خط(دفاعی) که خط قرمز ایتالیایی های سنتی است، نیاز به انسجام،هماهنگی،هارمونی و سازماندهی بهتری دارد.اشکرینیار، دی فرای و گودین هنوز درک متقابلی از هم ندارند.این سه بازیکن باید روزنه ها و فضاهای کلیدی بین خود را با شیفت شدن به موقع بر روی بازیکنان باهوش و خلاق حریف،ببندند. بروزویچ و گالیاردینی باید با دوندگی بسیار حفره خالی جلوی خط دفاعی را پرکنند.

افغی ها غیبت سنسی بازیکن طراح ، خلاق و تکنیکی میانه زمین خود را دراین دیدار حیاتی بشدت احساس خواهند کرد.اما زوج لائوتارو مارتینز و لوکاکو درخط حمله ،هر خط دفاعی را بشدت آزار خواهد داد و مدافعین دورتموند ازاین قاعده مستثنی نخواهند بود. زوج خط تهاجمی افعی ها نقطه قوت آنتونیو کونته محسوب میشود.کونته به مدل پایه ۲-۵-۳ همچنان پایبند است و این نوع مدل تاکنون نیز بخوبی جواب داده است.

 

درآن سوی شاگردان فاوره درقالب بوروسیا دورتموند قرار دارند،آنها پیش از مقابله با اینتر،توانستند در آخر هفته، با یک بازی منطقی و حساب شده،مونشن گلادباخ صدرنشین را با گل مارکو رویس شکست دهند،تا در فاصله یک امتیازی گلادباخ صدرنشین قرار گیرند و خود را بیش از پیش به صدر جدول بوندسلیگا نزدیک تر کنند. زنبورها با این برد ،با روحیه ای مضاعف گام به مه آتزا خواهندگذاشت؛ اما مصدومیت آلکاسر ،مارکو رویس و اشملزر مشکلات فراوانی بویژه در خط حمله خواهد داشت،هرچند حضور دوباره جیدون سانچو وینگر تکنیکی ،سرعتی ، خلاق و بشدت تاثیرگذار این تیم درترکیب زنبورها ،می تواند خبر بسیار خوبی برای هواداران این تیم باشد .فاوره از مدل انعطاف پذیر۱-۳-۲-۴ استفاده می کند.عدم  حضور آلکاسر مهاحم نوک هدف این تیم در بازی مقابل اینتر،سبب میشود که فاوره احتمالا بجای این مهاجم اسپانیایی ،از گوتزه بعنوان نوک کاذب درترکیب تیمش استفاده کند.

در این گروه دورتموند و بارسلونا ،۴ امتیازی هستند که دورتموند با تفاضل گل بهتر ،رده  اول جدول رده بندی گروهF را دراختیار دارد. البته کسب تساوی نیز برای فاوره از مه آتزا نتیجه ایده آلی بشمار میرود،حال آنکه کونته بشدت به دنبال کسب هرسه امتیاز این بازی است،تا بتواند خود را ازقعر جدول بکند و مافات را جبران کند تا همچنان‌امیدوار به صعود ازاین گروه سخت باشد.

امین یزدانی‌

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kg6r8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلادباخ مغلوب دورتموند شد