تاریخ انتشار: 1398/08/12 11:35
کد خبر: 82120

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیانیه صادر کرد

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با توجه به برخی وقایع مسابقات هفته های اخیر رقابت های لیگ برتر باشگاههای کشور بیانیه ای صادر کرد.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیانیه صادر کرد

و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با توجه به برخی وقایع مسابقات هفته های اخیر رقابت های لیگ برتر باشگاههای کشور بیانیه ای صادر کرد.

در متن بیانیه صادر شده از سوی کمیته اخلاق آمده است:

هدف از برگزاری رقابت های ورزشی خصوصا در حوزه پرطرفدار فوتبال ایجاد فضایی سالم و پرنشاط برای اقشار مختلف بالاخص جوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت های مفید و ارزشمند این پدیده پرطرفدار بر مبنای رعایت اصول بازی جوانمردانه و اخلاق مداری است. با این وجود متاسفانه برخی بی اخلاقی‌های صورت گرفته در هفته های اخیر نشان می دهد که قشر خاصی از افراد معلوم الحال با مقاصد و نیاتی خارج از موضوعات ورزشی به منظور تخریب فضای فرهنگی ورزشگاهها و البته دست یافتن به اهداف ناصواب خود دست به اقداماتی می زنند که لازم است نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با اینگونه موارد اقدامات لازم صورت پذیرد.

ارکان مختلف فدراسیون فوتبال از جمله کمیته اخلاق پیش از این بارها بر ضرورت رعایت اخلاق و چهارچوب های مشخص و معین نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه ورزش کشور تاکید نموده اند و تذکرات لازم در این خصوص داده شده است. بر همین اساس با بررسی دقیق مصادیق تخلفات صورت گرفته در هفته ها و بازی های اخیر از جمله مواردی که شامل بر هتک حرمت و حیثیت هر فرد یا شخصی در حوزه داخل و یا خارج از فوتبال بوده همچنین مسائل، شعارها و اقدامات غیر ورزشی که متاثر از عوامل سیاسی و یا قومی و نژادی بوده باشد در این حوزه برخورد قاطع صورت می گیرد.

عبور از خطوط قرمز اسلامی و ایرانی در حوزه ورزش که می بایست الگویی از اخلاق مداری و حفاظت از ارزش ها در جامعه باشد به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نبوده و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از بررسی دقیق مستندات ، گزارش ها و کلیه مدارک لازم در این حوزه اقدامات لازم را با تشکیل پرونده و اتخاذ تصمیمات مناسب صورت می دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wlbar

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلایل احضار قلعه نویی به کمیته اخلاق چه بود؟